Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kent iemand deze SD-kaartjes? Online vind ik er relatief weinig informatie over. Dezelfde functies als een eye-fi kaartje?
De prijs en grootte zijn in ieder geval interessanter!
de wifi's van transcend heb ik nog niet tegengekomen maar het merk zelf gebruik ik al een hele tijd. Zowel met mijn cf's als sd kaartjes geen enkel probleem mee gehad.
website van transcend geeft je de distributeurs, retailers & online shops die transcend verkopen.
vroeger had transcend zijn eigen online shop maar daar zijn ze blijkbaar mee gestopt.
de overnemer van een aantal forcom-winkels, nl eurosys heeft de 32 gig versie in hun aanbod / webshop. Coolblue verkoopt ook transcend. Net zoals Fnac, Mediamarkt en nog anderen.
Sandisk heeft ook zo een versie, maar die ondersteund geen RAW.
Waarschijnlijk is dat met deze ook het geval (heb ik geen info over) en dat maakt ze iets minder interessant.
Het is wel makkelijk als je een 2de slot hebt in de camera. Je schrijft in RAW naar het 1ste slot en in JPEG naar de Eye-fi.
Dit stuur je door naar je Ipad of laptop en zo heb je een voorvertoning in het groot.
Dit is allemaal mijn eigen veronderstelling, dus hier ben je nog niet echt verder mee neem ik aan.
Deze specs vond ik op Bax-Shop.nl:
Specificaties:
- SD kaart
- met draadloze Wi-Fi functionaliteit
- Wi-Fi SD app om draadloos video’s naar uw iOS en android-apparatuur te sturen
- werkt met downloadbare app voor iOS en Android toestellen
- Direct share mode om peer-to-peer bestanden over te zetten
- met Direct Share deelt u uw gehele collectie met tot wel 3 mobiele devices
- Internet Mode, om foto’s te downloaden en bijvoorbeeld vervolgens te e-mailen
- Shoot & View functie, om foto’s te maken en direct op uw mobiel device te bekijken
- Wi-Fi encryption met WEP/WPA/WPA2
- compatibel met iOS, Android, Windows, Linux en Mac OS X
- opslagcapaciteit: 16 GB
-shuifknopje beveiligt tegen onbedoeld overschrijven
- schrijfsnelheid: maximaal 17 MB per seconde (Class 10)
- gewicht: 2 gram
Last edited by jumpforjoy; 21 februari 2013, 11:33.
Sandisk heeft ook zo een versie, maar die ondersteund geen RAW.
Waarschijnlijk is dat met deze ook het geval (heb ik geen info over) en dat maakt ze iets minder interessant.
Het is wel makkelijk als je een 2de slot hebt in de camera. Je schrijft in RAW naar het 1ste slot en in JPEG naar de Eye-fi.
Dit stuur je door naar je Ipad of laptop en zo heb je een voorvertoning in het groot.
Dit is allemaal mijn eigen veronderstelling, dus hier ben je nog niet echt verder mee neem ik aan.
Deze specs vond ik op Bax-Shop.nl:
ik zie niet in waarom de kaarten geen raw zouden ondersteunen persoonlijk gezegd.
het blijft uiteindelijk een gewone geheugenkaart.
dat het praktisch niet bruikbaar is wegens de beperkte snelheid van WIFI-verbinding in combinatie met de grootte van de raw-bestanden, is een andere zaak. daar kan ik wel in meegaan maar dat is geen eigenschap van de kaart zelf want dat probleem zal je ook hebben met een geïntegreerde wifi-module in de body of met een additionele wifi-module voor het fototoestel
Bedankt voor de reacties. Die informatie had ik ook al gegoogled, maar echte gebruikersreviews heb ik niet gevonden (behalve een paar op Amazon). Zodra het binnen is, en er wat meer heb kunnen spelen, probeer ik er wat over te schrijven op mijn blog.
ik zie niet in waarom de kaarten geen raw zouden ondersteunen persoonlijk gezegd.
het blijft uiteindelijk een gewone geheugenkaart.
dat het praktisch niet bruikbaar is wegens de beperkte snelheid van WIFI-verbinding in combinatie met de grootte van de raw-bestanden, is een andere zaak. daar kan ik wel in meegaan maar dat is geen eigenschap van de kaart zelf want dat probleem zal je ook hebben met een geïntegreerde wifi-module in de body of met een additionele wifi-module voor het fototoestel
Bij Eye-fi heb kaarten met en zonder RAW en bij de goedkopere, zonder RAW, zal wel een goedkopere(langzame) Wifi verbinding gebruikt worden, die het gebruik van RAW onwerkbaar maakt en om klachten te voorkomen hebben ze dat uitgezet.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment