Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

    Hallo,

    ben sinds kort trotste eigenaar van de D4 maar ik vroeg me af welke geheugenkaart ik het beste aankoop. Ok je kan opteren voor de duurste en dus de snelste, maar is dit echt noodzakelijk?

    Ook ga ik binnenkort een vrijgezellenfeest shooten en das meestal binnen en op donkere plaatsen.. Heb weinig tot geen ervaring met externe flits... Maar welke is een goede keuze?

    Dank je
    Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

  • #2
    Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

    Hoi,

    Geheugenkaartjes voor je D4 ?
    Zoiezo zo snel mogelijke, het hoeven niet de duurste te zijn, maar hoe rapper, hoe beter.
    Als je de immense buffer van je D4 moet leegschrijven zal je anders wel effe bezig zijn.

    Ik ben met D800 best tevreden van mijn 16 GB Sandisk Extreme Pro (95MB/s) kaartjes.
    Maar ook de Lexar kaarten van een 600x tot 1000x zijn altijd goed en nog andere.

    Wat flits betreft zou ik u de SB-910 aanraden. En zeker ook een draagbaar batterijpak, want anders gaat hij niet kunnen volgen met die 11 per seconde .

    Veel plezier ermee, heb er ook even mee gewerkt en heel lang getwijfeld of ik de D4 of D800 wou , maar ik wou de extra pixels van de D800 liever .
    Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

    Comment


    • #3
      Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

      Aan ok. Morgen dan eens kijken voor mem card. Ja ik heb de D800 eerst gehad en toen verkocht wegens weinig gebruik. Had er spijt van maar heb een D4 nu kunnen kopen D800 is echt top. Bedankt voor de uitleg!
      Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

        Kun je de schrijfsnelheid van de D4 niet ergens vinden?

        Als die bijvoorbeeld maar 50mb/s doet is dat denk ik al dat je nodig hebt.

        Comment


        • #5
          Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

          Aan dat moet ik eens opzoeken anders. Het is "maar" 16megapix tov dubbele van een D800 maar die 11fps kan misschien ook wel wat snelheid gebruiken...
          Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

            Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
            Kun je de schrijfsnelheid van de D4 niet ergens vinden?

            Als die bijvoorbeeld maar 50mb/s doet is dat denk ik al dat je nodig hebt.
            Zal veel sneller zijn aangezien dit hun topmodel is en de D800 al meer dan 100mb/sec kan wegschrijven in de praktijk, zal de D4 wel geen limieten kennen op vlak van kaartjes. Hoe sneller het kaartje hoe sneller het zal gaan dus.

            Comment


            • #7
              Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits




              In deze test staat een mooi tabelletje met geteste kaarten.

              Maar als je geen fervente sportfotograaf bent kan je volgens mij ook "gewone extreme" kaartjes gebruiken, de opslagbuffer is idd héél groot en bij gewoon gebruik zal je dus nooit tegen de limieten van de wegschrijfsnelheid aan lopen.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                http://www.ephotozine.com/article/ni...r-review-18757


                In deze test staat een mooi tabelletje met geteste kaarten.

                Maar als je geen fervente sportfotograaf bent kan je volgens mij ook "gewone extreme" kaartjes gebruiken, de opslagbuffer is idd héél groot en bij gewoon gebruik zal je dus nooit tegen de limieten van de wegschrijfsnelheid aan lopen.
                Many thx! Ja de D4 heeft extreem hoge buffer. Nee sport zelden en als jet sport is is het voetbal... Nee overal concerten dus denk wel dat dus de extreme zal voldoende zijn. Iemand ervaring met die nieuwe kaartjes van Sony?
                Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                  Neem gewoon xqd kaartjes, de vorige versie (sony heeft net een versie dat nog sneller is) is nu zeer betaalbaar en sneller dan CF.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Neem gewoon xqd kaartjes, de vorige versie (sony heeft net een versie dat nog sneller is) is nu zeer betaalbaar en sneller dan CF.
                    Wat vind U betaalbaar? Ik vind enkel heel dure kaarten

                    Zeker t.o.v. de gewone Extreme kaarten kosten ze bijna het dubbele. Akkoord ze zijn zeker het snelst maar als je zoals t.s. aangeeft die snelheid niet nodig hebt is het weggegooid geld.
                    Ik heb met mijn D3 ,als niet sportfotograaf, nog nooit voorgehad dat ik moest wachten omdat de buffer vol was en die buffer is véél kleiner dan die van de D4.
                    Dus als je die snelheid niet nodig hebt kan je je geld beter aan een extra kaartje geven i.m.o.
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      Wat vind U betaalbaar? Ik vind enkel heel dure kaarten

                      Zeker t.o.v. de gewone Extreme kaarten kosten ze bijna het dubbele. Akkoord ze zijn zeker het snelst maar als je zoals t.s. aangeeft die snelheid niet nodig hebt is het weggegooid geld.
                      Ik heb met mijn D3 ,als niet sportfotograaf, nog nooit voorgehad dat ik moest wachten omdat de buffer vol was en die buffer is véél kleiner dan die van de D4.
                      Dus als je die snelheid niet nodig hebt kan je je geld beter aan een extra kaartje geven i.m.o.
                      Heb nu een CF 32GB (60MB/sec oftewel de 400x aangekocht) van Sandisk... 182€ maar kan er bijna 900 foto's mee trekken in RAW... Ben voorlopig tevreden
                      Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                        Kijk eens hier, mocht je nog kaartjes willen, zijn wel gunstig geprijsd, en de Transcend kaarten zijn evengoed, ook een levenslange garantie.
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                          fuck, net te laat... :s maar bedankt, staat al tussen mijn favorieten.... dus goed voor de toekomst.. btw al iemand daar ervaring mee, met die site?
                          Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            Kijk eens hier, mocht je nog kaartjes willen, zijn wel gunstig geprijsd, en de Transcend kaarten zijn evengoed, ook een levenslange garantie.
                            lijkt mij louche "Garantie: Limited Lifetime (60 maanden)" terwijl Sandisk zelf 30 jaar belooft...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D4? + eventuele flits

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              lijkt mij louche "Garantie: Limited Lifetime (60 maanden)" terwijl Sandisk zelf 30 jaar belooft...
                              het zijn inderdaad straffe prijzen... Daar kost mijn kaartje 87€ ipv 182€... en als iets te mooi om waar te zijn is... dan moet je inderdaad uit je doppen kijken... maar heb al opgezocht ivm ervaringen met die site, en zie niks slechts... maar heb voorlopig nu een kaartje... nu nog een kaartlezertje met USB 3.0 voor CF , want macbook ondersteund enkel SD...
                              Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                              Comment

                              Working...
                              X