Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Sirui K30x?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Sirui K30x?

    Ik heb al een kleine 2 jaar een Sirui K30x balhoofd waar ik tevreden van ben. Onlangs merkte ik dat het balhoofd veel stroever bewoog dan voordien. Ik nam aan dat ik per ongeluk de frictie had aangepast. Thuis aangekomen heb ik dus even geprobeerd om de frictie terug aan te passen. Dit is gelukt, en het balhoofd beweegt terug in de meeste richtingen zoals voordien.

    Echter als ik de klem wil ronddraaien, dus niet naar boven, beneden, links of rechts, maar 'pannen', zoals je eigenlijk met de panbase doet, maar dan met de hele bal (bvb noodzakelijk indien je van horizontaal naar verticaal gaat, om de knop die de plaat vastzet van boven te krijgen), merk ik dat er speling op zit. Als de bal helemaal los zit, beweegt hij dus in de meeste richtingen erg soepel, maar als ik dus de bol wil doen ronddraaien, gaat hij ongeveer 1mm heel los, losser dan in de andere richtingen, precies alsof er speling op zit. Echter na deze 1 mm gaat het heel stroef, ik moet behoorlijk wat kracht zetten, terwijl de bal helemaal los zit en in hij gewoon soepel en gemakkelijk in de andere richtingen beweegt. Ik herinner mij niet dat dit zo stroef ging, hebben jullie dit ook? Is dit dus normaal of moet ik het balhoofd ter reparatie opsturen? Ik heb namelijk nog garantie (6 jaar garantie op Sirui koppen).
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Probleem Sirui K30x?

    Stuur misschien eens een mailtje naar de Sirui-service...als ze dit probleem al kennen kan je zeker opsturen. Ik zou dit zeker doen als je nog garantie hebt.


    Anders hier eens kijken http://www.foto-tip.pl/sklep/heads-c-58_164_166.html
    k30 nu 93 euro.
    Heb mijn statief en kop daar net nog besteld. is mooi ingepakt en op een paar daagjes aangekomen.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Sirui K30x?

      Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
      Stuur misschien eens een mailtje naar de Sirui-service...als ze dit probleem al kennen kan je zeker opsturen. Ik zou dit zeker doen als je nog garantie hebt.


      Anders hier eens kijken http://www.foto-tip.pl/sklep/heads-c-58_164_166.html
      k30 nu 93 euro.
      Heb mijn statief en kop daar net nog besteld. is mooi ingepakt en op een paar daagjes aangekomen.
      Ik heb nog garantie he Dus als er iets mis mee is, moeten zij het herstellen, ik heb het namelijk gewoon gebruikt, niet misbruikt.

      Ik heb inderdaad al een mailtje gestuurd naar Sirui, maar deze zeggen dat ik het moet opsturen en dat ze het dan zullen examineren. Via mail konden ze mij niet zeggen of dat normaal was of niet... Vermits ik weet dat er nog gebruikers op dit forum zitten met dezelfde kop, stel ik even de vraag hier, voordat ik het opstuur en voor weken mijn balhoofd kwijt ben.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Sirui K30x?

        Niemand? Er hebben nochtans verschillende mensen deze kop op dit forum, sommigen op mijn aanraden...
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment

        Working...
        X