Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Nikon D3200 nodig....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser voor Nikon D3200 nodig....

    Hallo beste BD'ers! Hier ben ik weer eens, nu op zoek naar wat informatie en wegwijs in de flitsers. Ik zou graag een redelijk betaalbare flitser willen aanschaffen die in ieder geval voor mij als beginner/hobby fotografe eerst genoeg is. Het is voornamelijk voor binnenfotografie bij familiefeestjes etc! Weet eigenlijk verder niks over externe flitsers dus specifieke merken/types zouden fijn zijn
    I create, therefore I exist

    D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

  • #2
    Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

    Van Nikon zelf zijn er 2 flitsers die in aanmerking komen. de SB-400 (+-140€) en de SB-700 (+-260€)
    De SB-400 is een basisflitser waar op de flits niets ingesteld kan worden, je kunt de flits zelf wel horizontaal kantelen om via het plafond te bouncen (weerkaatsen) en zo een zachter licht te krijgen.
    De SB-700 is iets ingewikkelder, kan perfect gewoon automatisch gebruikt worden maar heeft ook een display om bvb sterkte van de flits en dergelijke in te stellen. Ook kan deze zowel horizontaal als verticaal gekanteld worden zodat je ook via een muur kunt bouncen om bvb belichting langs een kant te krijgen.

    Als je het eenvoudig wilt houden en meestal enkel op auto foto's neemt zou ik zeggen ga voor de SB-400. Indien je je verder wilt ontwikkelen op fotografiegebied en beetje toekomstgericht denkt zou ik opteren voor de SB-700.

    Je hebt ook flitsers van andere merken zoals metz en sigma of nissin maar hier heb ik geen ervaring mee...
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

      Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
      Als je het eenvoudig wilt houden en meestal enkel op auto foto's neemt zou ik zeggen ga voor de SB-400. Indien je je verder wilt ontwikkelen op fotografiegebied en beetje toekomstgericht denkt zou ik opteren voor de SB-700.
      zeker niet voor de SB400 gaan... vermits je feestjes en dergelijke wilt fotograferen... want dan wil je kunnen bouncen... en enkel naar boven bouncen is niet genoeg! wat doet je als je een donker plafond hebt? dan bounce je gewoon op een zij muur... dus je flits kop moet alle kanten uit kunnen draaien... een SB700, SB910 of een tweedehandse SB600, SB800, SB900 is prima... ook Sigma levert goede nikon flitsers...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

        Gewoon een 2dehands externe flitser aanschaffen.
        SB700 of 900. Hiermee kan je lang mee. Ik ken je budget natuurlijk niet.

        Een goede SB900 kan je aanschaffen voor +/- €250
        Like it Facebook
        Flikr
        Website Original Frame

        Comment


        • #5
          Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

          Waarom 250euro uitgeven aan 2de hands als je voor 260euro en nieuwe hebt , weliswaar iets lichter type maar die zeker voldoet voor de beschreven toepassingen?
          Dan zou ik dat risico toch niet nemen.
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

            Het zijn de kleine dingetjes die het doen in een flitser als de sb-900. Vandaag nog voor gehad: sb-700 en ingebouwde flitser synchroniseerden tot 1/320, maar met mijn sb-900 ging dit tot 1/8000. Heb niet veel ervaring met sb-700's, maar merk wel een verschil met mijn sb-900 (als dat de meerprijs verantwoord moet je zelf bepalen).

            Comment


            • #7
              Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Het zijn de kleine dingetjes die het doen in een flitser als de sb-900. Vandaag nog voor gehad: sb-700 en ingebouwde flitser synchroniseerden tot 1/320, maar met mijn sb-900 ging dit tot 1/8000. Heb niet veel ervaring met sb-700's, maar merk wel een verschil met mijn sb-900 (als dat de meerprijs verantwoord moet je zelf bepalen).
              click
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

                Dus eigenlijk is het advies, schaf meteen maar een goede (2de hands) Nikon flitser aan, ben je in één keer klaar XD. Zit op zich wel wat in. Ben alleen bang dat ik voor dat geld de flitser te weinig ga gebruiken. Maar ja dat kan ook gewoon zijn omdat ik nu nog geen extra flitser heb natuurlijk, weet gewoon niet in welke situaties het wel handig gaat/kan zijn!

                Zal eens even marktplaats overstrunen. Wat is een redelijke 2de hands prijs voor de verschillende nikon flitsers? Bv voor de SB600 of 900?
                I create, therefore I exist

                D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

                  150€ voor een sb800 is een mooie prijs... (heb er onlangs nog eentje gekocht voor die prijs)

                  100€ voor een sb600...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

                    Alle sb600 die ik heb gevonden op MP zitten op 150 euro met biedingen daar net iets onder. :/
                    I create, therefore I exist

                    D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

                      Oorspronkelijk geplaatst door ShinLi Bekijk bericht
                      Alle sb600 die ik heb gevonden op MP zitten op 150 euro met biedingen daar net iets onder. :/
                      geduld...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

                        Dus eigenlijk is het advies, schaf meteen maar een goede (2de hands) Nikon flitser aan, ben je in één keer klaar XD. Zit op zich wel wat in. Ben alleen bang dat ik voor dat geld de flitser te weinig ga gebruiken. Maar ja dat kan ook gewoon zijn omdat ik nu nog geen extra flitser heb natuurlijk, weet gewoon niet in welke situaties het wel handig gaat/kan zijn!
                        Flitsen moet je net zoals alles leren, maar zodra je het begint te kunnen ga je hem meer en meer gebruiken.
                        Ik zou echt niet zonder kunnen.
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

                          Yay, ik heb een SB700 van m'n vriend gekregen . Ben zo blij, vandaag eens gaan uitproberen. Moet ook nog even een goed voorraadje batterijen kopen . Zaterdag moet ik hem al 'officieel' voor het eerst gebruiken. Zou foto's schieten bij de neven/nichten dag die wordt georganiseerd door mijn tante ^^.
                          I create, therefore I exist

                          D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flitser voor Nikon D3200 nodig....

                            Oorspronkelijk geplaatst door ShinLi Bekijk bericht
                            Yay, ik heb een SB700 van m'n vriend gekregen . Ben zo blij, vandaag eens gaan uitproberen. Moet ook nog even een goed voorraadje batterijen kopen . Zaterdag moet ik hem al 'officieel' voor het eerst gebruiken. Zou foto's schieten bij de neven/nichten dag die wordt georganiseerd door mijn tante ^^.
                            oplaadbare batterijen kopen! click
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment

                            Working...
                            X