Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het bos van statieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het bos van statieven

    daar zie je toch echt niet meer helder door. Zoveel types , zoveel merken

    Ik heb momenteel zo'n benro gevalletje, heel licht voor op reis maar toch niet zo stabiel. Heeft iemand advies voor een degelijk statief dat toch niet al te zwaar is om mee te reizen maar toch stevig staat. Liefst niet in de carbon categorie?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: het bos van statieven

    Basalt is ook vrij licht en toch nog zeer stevig...

    Comment


    • #3
      Re: het bos van statieven

      Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
      daar zie je toch echt niet meer helder door. Zoveel types , zoveel merken

      Ik heb momenteel zo'n benro gevalletje, heel licht voor op reis maar toch niet zo stabiel. Heeft iemand advies voor een degelijk statief dat toch niet al te zwaar is om mee te reizen maar toch stevig staat. Liefst niet in de carbon categorie?

      alvast bedankt
      Stabiliteit is niet noodzakelijk synoniem met gewicht. Carbon blijft echt de enige optie.
      Aluminium en basalt zijn de slechtste keuzes om trillingen te dempen; carbon is stukken beter, maar hout is het beste. Een houten statief is evenwel niet echt reisvriendelijk te noemen; ga dan beter voor een stevigere carbon; kies dikkere en minder pootsegmenten, geen middenzuil en een goed balhoofd.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: het bos van statieven

        Omdat iedereen niet steeds in herhaling hoef te vallen staat in dit topic bijna alles wat je moet weten over statieven


        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

        Comment


        • #5
          Re: het bos van statieven

          Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
          daar zie je toch echt niet meer helder door. Zoveel types , zoveel merken

          Ik heb momenteel zo'n benro gevalletje, heel licht voor op reis maar toch niet zo stabiel. Heeft iemand advies voor een degelijk statief dat toch niet al te zwaar is om mee te reizen maar toch stevig staat. Liefst niet in de carbon categorie?

          alvast bedankt
          Welke benro heb je?

          Comment


          • #6
            Re: het bos van statieven

            Gisteren nog eens gekeken, was een redged, sorry :-) Type vind ik niet onmiddellijk terug, is al een paar jaartjes oud. Vrij dunne alu pootjes... ben intussen naar het statiefkoppen draadje verhuisd. Bedankt voor de tip, daar had ik over gekeken.

            Comment


            • #7
              Re: het bos van statieven

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Omdat iedereen niet steeds in herhaling hoef te vallen staat in dit topic bijna alles wat je moet weten over statieven


              http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-399613.html
              Moderator Note: Dank om naar het grote topic te verwijzen! Zo groot en toch zo gemakkelijk "over het hoofd gezien". Het is precies om het bos en de bomen beter zichtbaar te maken dat we zo'n "stickie" gecreëerd hebben.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment

              Working...
              X