Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko tussenzetringen werken niet meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kenko tussenzetringen werken niet meer

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Die ringen zijn inderdaad open te maken met hele fijne schroefjes, maar zover ga ik me niet begeven. Ik zou absoluut niet weten hoe en met wat voor materiaal ik zo'n superfijn printplaatje zou moeten herstellen. Ken niets van elektriciteit of electronica. Ik heb de contactpuntjes schoongemaakt maar diafragma blijft 0. Een Ohm meter heb ik niet. Ik denk dat ik het voortaan zal moeten doen met 2 tussenzetringen. Of hoe iets eenvoudig als een tussenzetring toch niet zo eenvoudig is en toch ook stuk kan gaan.

Walter
    De ring die stuk is, kun je niet meer kapotmaken.
    Neem een horlogemakersschroevendraaiertje, en kijk wat je kunt doen. Veel zit er niet in, en erger kun je het toch niet meer maken.
    In het beste geval werkt die ring weer voor jaren, in het slechtste kieper je hem in de vuilbak en heb je een half uurtje verloren.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

dat half uurtje is nooit verloren want je gaat er zeker iets van leren, al is het maar dat niet geschoten altijd mis is.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        .... in het slechtste kieper je hem in de vuilbak ....
        waarom zou hij ze in de vuilbak kieperen, want die is nog zeer goed bruikbaar, ik heb hetzelfde setje voor Canon en werk zowel manueel (zelfs meer) als met autofocus . Maar zou die 12 mm ring niet los verkrijgbaar zijn?
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
        X