Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwaar statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zwaar statief

Nou, Moe .....
    Na enkele lichtere en veel goedkopere versies van statieven te hebben gekocht ( en verkocht ) heb ik uiteindelijk gekozen voor een Manfrotto 55xPro en dito kop.
    Het spul is bijzonder degelijk maar ook bijzonder ZWAAR ( meer dan 3 kg )
    Er is een bevestigingspunt in verwerkt, wat zou ik best gebruiken ??????

Thx voor goede raad

B.t.w. ik heb de fout begaan en denkeijk vele anderen ook : besparen op een statief; waarmee je uiteindelijk toch een dure koopt !!!!!
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Re: zwaar statief

Wat bedoel je precies met bevestigingspunt ?

Zelf gebruik ik een Gitzo carbon statief met een Markins hoofd. Compact en net iets meer dan ander half kilo. En ook nog eens erg stabiel. Licht hoeft niet slecht te zijn

Comment

Hoy,
      Op de plaats waar de drie poten beginnen is er een soort van Magnesium lus van ongeveer 1 cm.
      Ik vroeg me af welke riem met schouderpad er zou in passen, de draagriemen die ik vond zijn blijkbaar bedoeld om op een toestel of een objectiefgondel te schroeven.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Dat hij zwaar is, is een pluspunt. ( persoonlijke mening)
        Bevestigingspunt voor aan je rugzak fzo te hangen bedoel je? of een riem fzo?
        Like it Facebook
        Flikr
        Website Original Frame

Comment

Zelf vind ik 3kg te zwaar om mee te gaan wandelen. Ik heb het getest met een voorwerp van 3kg en ongeveer de afmetingen van een statief alvorens mijn keuze te maken. Als dat je prioriteit is, moet je naar een carbon statief kijken.
          Opgelet: bij Manfrotto is de centrale kolom ook bij de carbonstatieven (055cx 190cx) van aluminium. Als je die eruit haalt scheelt het een pak in gewicht (en stabiliteit).

Dat arsenaal aan lenzen en dan naar statieven van 150€ kijken??
          Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionel Bekijk bericht
            Dat hij zwaar is, is een pluspunt. ( persoonlijke mening)
            Bevestigingspunt voor aan je rugzak fzo te hangen bedoel je? of een riem fzo?
            Waarom een plus punt ?
            Zelf vind ik het niet prettig met onnodig gewicht rond te slepen. Terwijl een zwaar statief niet per definitie stabieler is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
              Hoy,
              Op de plaats waar de drie poten beginnen is er een soort van Magnesium lus van ongeveer 1 cm.
              Ik vroeg me af welke riem met schouderpad er zou in passen, de draagriemen die ik vond zijn blijkbaar bedoeld om op een toestel of een objectiefgondel te schroeven.
              Maak anders eens fotootje van wat je bedoeld ? Dit zegt in deze meer dan duizend woorden ;-)

Comment

Betreft de lus: http://www.manfrotto.com/tripod-shoulder-strap
                Het valt me wel op dat de musketon open is.

Je kan er ook een gewicht (rugzak) aan hangen om je statief te stabiliseren.
                Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Hey, dat is hetgeen ik zocht !
                  Wist niet dat het bij Manfrotto bestond.
                  Thx.

Hartelijk dank voor de andere commentaren , maar ieder zijn smaak, niet ?
                  Last edited by zoltan; 30 januari 2013, 13:27.

Comment

Zoals ik al zei, dit is een persoonlijke mening
                    Dan heb ik toch het gevoel dat mijn toestel niet gaat omwaaien.

Natuurlijk kan ik wel verstaan dat je deze geen 3uur aan een stuk kan sleuren, maar voor een uur of 2 valt dat heel goed mee

On topic:

Heel handig die strap ! Dat miste ik net
                    Like it Facebook
                    Flikr
                    Website Original Frame

Comment

Working...
                    X