beste ga binnenkort een statief aanschaffen, maar vroeg mij nog of hoe je verticaal kan fotograferen met de statief, kan elke statief dit of niet. sry voor de domme vraag
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
statief
Collapse
X
-
-
Re: statief
Je kan de camera met de meeste statiefkoppen verticaal zetten.
Bij telelenzen zet je de lens met de statiefring vast op de statiefkop, als je dan de ring een beetje los zet, dan kan je de camera zo verdraaien zonder dat de camera naast de statiefkop komt hangen, dat is veel stabieler.
Met een lichte telelens is dat geen probleem, bij zwaardere telelenzen kan je best altijd op die manier werken als de camera verticaal moet gedraaid worden omdat het statief anders heel onstabiel kan worden.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
ah ok, in orde thx, het zou voor de lenzen canon 24-105 en 10-24 van tamron zijn
thx
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtJe kan de camera met de meeste statiefkoppen verticaal zetten.
Bij telelenzen zet je de lens met de statiefring vast op de statiefkop, als je dan de ring een beetje los zet, dan kan je de camera zo verdraaien zonder dat de camera naast de statiefkop komt hangen, dat is veel stabieler.
Met een lichte telelens is dat geen probleem, bij zwaardere telelenzen kan je best altijd op die manier werken als de camera verticaal moet gedraaid worden omdat het statief anders heel onstabiel kan worden.Canon EOS 550D // 15-85mm IS
Comment
-
No offense, maar het is weer van dat Iemand met een L-lens van 800 euro, en een statief mag maar een dikke 100 euro kosten
De statieven die je voorstelt zijn van slechte kwaliteit. Ik zou je budget wat optrekken. Ik heb goede verhalen gehoord over Gitzo, Sirui, Benro, Manfrotto en Feisol. Ik heb zelf een Gitzo GT3542LS en een Sirui K30x kop, maar dat is iets overdreven voor jou. Ik zou gaan voor een Sirui K20x kop denk ik, en dan een Manfrotto 055 (als gewicht niet zo belangrijk is, maar prijs wel) of een Sirui N-2004. Dat zou zo'n 250-300 euro in het totaal zijn.
Indien je tot inkeer komt, en een statief wilt kopen waar je nog jaren mee kan doen, kan je ook kijken naar bvb een Feisol CT-3442, dan ga je al weer eerder naar de 400 euro, maar een stuk lichter, steviger en carbon.
Is dat duurder dan wat jij voorstelt? Jazeker, maar het extra geld meer dan waard. De koppen die bijgeleverd worden bij een statief van die klasse trekken op niet veel, doorzakken, creep, niet soepel... De statieven zelf zullen niet stevig zijn, weinig trillingen tegenhouden...70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
ik geef liever iets meer voor een lens dan voor een statief die ik 4 a 5 keer per jaar gebruik op reis voor de landschappen dus zal toch een keuze moeten zijn voor het budget die ik vooropstel Max. 150
Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk berichtNo offense, maar het is weer van dat Iemand met een L-lens van 800 euro, en een statief mag maar een dikke 100 euro kosten
De statieven die je voorstelt zijn van slechte kwaliteit. Ik zou je budget wat optrekken. Ik heb goede verhalen gehoord over Gitzo, Sirui, Benro, Manfrotto en Feisol. Ik heb zelf een Gitzo GT3542LS en een Sirui K30x kop, maar dat is iets overdreven voor jou. Ik zou gaan voor een Sirui K20x kop denk ik, en dan een Manfrotto 055 (als gewicht niet zo belangrijk is, maar prijs wel) of een Sirui N-2004. Dat zou zo'n 250-300 euro in het totaal zijn.
Indien je tot inkeer komt, en een statief wilt kopen waar je nog jaren mee kan doen, kan je ook kijken naar bvb een Feisol CT-3442, dan ga je al weer eerder naar de 400 euro, maar een stuk lichter, steviger en carbon.
Is dat duurder dan wat jij voorstelt? Jazeker, maar het extra geld meer dan waard. De koppen die bijgeleverd worden bij een statief van die klasse trekken op niet veel, doorzakken, creep, niet soepel... De statieven zelf zullen niet stevig zijn, weinig trillingen tegenhouden...Canon EOS 550D // 15-85mm IS
Comment
-
-
Manfrotto 055XDB + 804RC2 Statief Combi
Kenmerken Manfrotto 055XDB statief:
• Afmeting ingeschoven: 61cm
• Maximale hoogte: 178cm
• Minimale hoogte: 48cm
• Maximaal draaggewicht: 7.0kg
• Gewicht: 2.1kg
Manfrotto 804RC2 fotokop:
De Manfrotto 804RC2 is een standaard 3 weg statiefkop, uitgevoerd met snelwisselplaat.
Kenmerken:
• Hoogte: 12cm
• Gewicht: 0.75kg
• Maximale belasting: 4kg
Deze had ik ook nog gevondenCanon EOS 550D // 15-85mm IS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk berichtManfrotto 055XDB + 804RC2 Statief Combi
Kenmerken Manfrotto 055XDB statief:
• Afmeting ingeschoven: 61cm
• Maximale hoogte: 178cm
• Minimale hoogte: 48cm
• Maximaal draaggewicht: 7.0kg
• Gewicht: 2.1kg
Manfrotto 804RC2 fotokop:
De Manfrotto 804RC2 is een standaard 3 weg statiefkop, uitgevoerd met snelwisselplaat.
Kenmerken:
• Hoogte: 12cm
• Gewicht: 0.75kg
• Maximale belasting: 4kg
Deze had ik ook nog gevonden
Comment
-
Bovenaan dit forum staat een sticky over statieven.
Lees ook dit: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...op-264909.html
Zelf zou ik zo'n 3-weg kop maar vervelend vinden. Als je ermee wil gaan wandelen, is 3kg niet weinig!
NB: Dan toch een uwa gekocht (of nog op boodschappenlijstje)?Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast
Comment
-
ja, 149 euro
maar hebben mensen ervaring met deze en wat zeggen de cijfers voor jullie?
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtEn kom je er met je €150Canon EOS 550D // 15-85mm IS
Comment
-
Dat is alleszins al een betere keuze dan de vorige die je noemde70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
-
Allright alle andere keuzes voor deze prijs natuurlijk zijn welkom deze staat dus op 1. voorlopig
Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk berichtDat is alleszins al een betere keuze dan de vorige die je noemdeCanon EOS 550D // 15-85mm IS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk berichtEn met deze statiefkop kan je toch ook verticaal he?? dat ik zeker geen miskoop doe70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
Ah ok, maar das niet de bedoeling om te doen
Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk berichtJa, maar kan wel maar 30° omhoog kantelen, dus de maan en dergelijke wordt al wat moeilijker bvb.Canon EOS 550D // 15-85mm IS
Comment
Comment