Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 055 XDB met fotokop, goeie koop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Manfrotto 055 XDB met fotokop, goeie koop?

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een statief die binnen m'n studentenbudget valt (ookal weet ik dat velen zeggen dat je beter meteen een goeie, vaak dure koopt).

Nu zag ik dat er een actie loopt bij Fotokonijnenberg, waar deze met balhoofd wordt verkocht.
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...ief_combi.html

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Ik gebruik een EOS 450D met grip, geen al te zware/grote lenzen en 't zou zijn voor portretten, panorama's, allerlei huis, tuin en keukenfotografie. Geen macro of vliegtuigen/vogels...

Alvast bedankt

Re: Manfrotto 055 XDB met fotokop, goeie koop?

Ik heb hier gelezen dat dit statief door veel leden wordt gebruikt en eveneens wordt aangeraden.
    Voor portretten en panorama's is een degelijk statief wel een must...
    Deze staat ook op mijn lijstje.
    Sony α7ii
    5OOpx

Comment

Ik overweeg deze ook te kopen, dus ik lees bijzonder geïnteresseerd mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht

Nu zag ik dat er een actie loopt bij Fotokonijnenberg, waar deze met balhoofd wordt verkocht.
        http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...ief_combi.html
        Pas op, achter je link zit een statief met driewegkop, dat is geen balhoofd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meryt Bekijk bericht
          Is in totaal 3kg. Zwaar om mee te trekken.

-m-
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Pas op, achter je link zit een statief met driewegkop, dat is geen balhoofd.
            Uiteraard, verkeerde verwoording... bedankt voor de rechtzetting.

Ik kon me niet houden, heb gebeld naar konijn en gevraagd er eentje achter te houden aangezien ik van ver kom en niet voor niets naar daar wil rijden, woensdag ga ik er om...

@ Meryt, ik zal m'n (amateuristische) ervaringen plaatsen na de eerste tests.

Comment

Graag gedaan, neem de tijd om het verschil te bekijken als je bij Konijn bent, mijn eerste statief had ook zo'n driewegkop, en dat was wel leuk, maar niet altijd even handig.
              Ben naar een iets zwaarder (vergelijkbaar met dit model) MET balhoofd overgestapt, en dat is toch een pak sneller in te stellen. Maar wel duurder, toegegeven.
              Bij een balhoofd zet je met één knop de frictie op (hoe hard of zacht het balhoofd beweegt bij het positioneren, afhankelijk van het gewicht van de combinatie lens/camera) en met een andere zet je vast of los. Soms is er een derde die de panoramische beweging kan vastzetten. ( LINK ik weet het, duur, maar wel handig, discuteer maar met de mannen van Konijn, ze regelen misschien wel iets moest je toch liever een balhoofd hebben).

Comment

Voorlopig laat m'n budget niets toe dat hoger dan die statief combi is maar niets belet me er later nog een balhoofd bij te kopen hé

hmmm... wat is het een verdomd verslavend virus... het begint bij een body en kitlens en houdt percies nooit op... maar wat is het leuk

Comment

het begint bij een body en kitlens en houdt percies nooit op... maar wat is het leuk
                  dat heb ik ook al gemerkt, en ik denk de meesten hier
                  450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

hmmm... wat is het een verdomd verslavend virus... het begint bij een body en kitlens en houdt percies nooit op... maar wat is het leuk
                    Voor mij is dat materiaal toch eerder een noodzakelijk kwaad Het plezier zit hem in de foto's maken
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meryt Bekijk bericht
                      Vandaag even naar Turnhout gegaan, vriendelijke mensen bij fotokonijnenberg, en buiten gestapt met de statief. Ik moet blokken dus veel tijd om ermee te spelen/proberen is er niet.

Op het eerste zicht voelt zowel de kop als statief stevig aan, enige nadeel (maar dat wist ik op voorhand) is dat de poten open schuiven met vlindermoeren ipv. zo'n kliksysteem.
                      Na een beetje gebruiken zal de kop wel soepeler gaan want nu is alles nogal stroef.
                      Zoals eerder al gezegd is 3Kg niet niets, maar echte mannen klagen daar niet over hé

Comment

ik heb em eergisteren ook gekocht bij konijnenberg

great **** ! (ik ben express voor een klassieke kop gegaan ivm gewicht van mn apperatuur)
                        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Working...
                        X