Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebundeld licht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gebundeld licht

Hallo,

ik wil graag een portret maken zoals dit voorbeeld. Nu ben ik al wat aan het proberen met flitsen door een witte paraplu heen. Maar ik krijg dan toch teveel licht bij de oren. Hoe zou ik dit effect het beste kunnen bereiken? Misschien een snoot? Alvast bedankt!
    Last edited by zunoel; 21 januari 2013, 20:51. Reden: foto achter link

Re: gebundeld licht

Ik denk dat je dit resultaat ook wel kan bereiken door wat te "burnen" en enkele "degradés" in photoshop/lightroom

Comment

Hoi Jens,

bedankt voor je reactie. Het liefst wil ik het effect al met de foto zelf bereiken. Het worden namelijk 15a20 portretten. Dus dan wil ik zo min mogelijk photoshoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik77 Bekijk bericht
        Hoi Jens,

bedankt voor je reactie. Het liefst wil ik het effect al met de foto zelf bereiken. Het worden namelijk 15a20 portretten. Dus dan wil ik zo min mogelijk photoshoppen.
        Kan wel met een snoot, maar dan zou je die al redelijk ver moeten zetten.

Comment

dit is volgens mij gewoon geflitst met de flits bovenop de camera...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Catchlight lijkt me vrij groot voor on-cameraflits.
            Licht komt in elk geval uit die richting.

Lichtbron dichter zetten en de hoeveelheid licht zal sneller minderen bij z'n oren. (omgekeerde kwadratenwet)
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Catchlight lijkt me vrij groot voor on-cameraflits.
              Licht komt in elk geval uit die richting.

Lichtbron dichter zetten en de hoeveelheid licht zal sneller minderen bij z'n oren. (omgekeerde kwadratenwet)
              denk dat je gelijk hebt... 't is een dikke neus, dus fotograaf stond dichtbij, dus breedhoeklens en softbox achter hem... in de catchlight kan je de fotograaf voor de lichtbron zien staan... alles staat inderdaad dichtbij...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Butterfly lichtpatroon, dus lichtbron stond recht voor maar redelijk hoog.
                Gezien het sterke lichtverval stond deze zeer dichtbij (waarschijnlijk ook met grid en gefeatherd).
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bedankt voor de reacties. Het licht heb ik ook al aardig dichtbij en hoog staan. Als lens gebruik ik een 50mm. Het enige waar het nu om gaat is wat voor een lichtbron het is. Met een softbox vind ik het licht wat te zacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik77 Bekijk bericht
                    Bedankt voor de reacties. Het licht heb ik ook al aardig dichtbij en hoog staan. Als lens gebruik ik een 50mm. Het enige waar het nu om gaat is wat voor een lichtbron het is. Met een softbox vind ik het licht wat te zacht.
                    veel dichter zetten en een groothoek lens gebruiken... 20-24mm

Comment

Vergelijkbare foto van dezelfde maker, maar groter.

Catchlight lijkt op paraplu.
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

't Heeft precies wat weg van Harcourt...
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Working...
                        X