Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht productshots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Licht productshots

    Hi,

    Ik ben op zoek naar licht om productshots te maken. Ik heb een Canon 550D, wat niet onbelangrijk is (geen wireless triggering dacht ik). Ik zou graag licht hebben van 2 kanten. Daarvoor zou ik mijn ingebouwde flitser gebruiken, en dan een flitser off-camera.

    Ik dacht aan de combi: metz 44 + optical trigger (Falcon eyes sensor), zodat die kan meeflitsen.

    Is dit een goeie oplossing? Of raden jullie iets anders aan? Ik dacht misschien ook aan een wireless trigger, maar ik hoorde dat dit soms niet wil meewerken. Ideeën?
    Last edited by tompoezie; 19 januari 2013, 23:24.

  • #2
    Re: Licht productshots

    waarom zouden wireless triggers niet meewerken?

    voor mij zijn er voor productfotografie een paar mogelijkheden & benodigdheden:
    - statief
    - aangepaste ondergrond / achtergrond / productfotografietafel
    - eventueel macrolens of tussenringen voor de vergroting indien het om kleine zaken gaat

    qua belichting heb je 2 'mogelijkheden':
    - product-tent met continu-licht
    - 1/2 flitsers met paraplu's / softboxen / ... & het gemakkellijkste zijn wireless triggers ofwel off-shoe flitskabels

    Wat kan je nog gebruiken: grijskaart, zeker als je met continulicht zou werken & dan het statief ook natuurlijk als je hiervoor gaat. Of je zou de exacte kelvin-waarde moeten hebben van de lampen en die instellen als witbalans
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Licht productshots

      koop voor product fotografie een continu licht setje... Continu licht is "WYSIWYG" what you see is what you get... laat je direct zien wat je op de foto zal zien... click

      gebruik hierbij een statief want een goedkoop fluorescent continu licht setje, daar zal je een lange sluitertijd voor nodig hebben. Maar voor procuct fotografie is dat ok...

      als je wil flitsen, kijk dan eens in de sticky van het strobist forum.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Licht productshots

        Continu licht is voor statische onderwerpen inderdaad wat handiger omdat je dan de schaduwen meteen ziet zonder dat je eerst een foto moet maken.
        Zelfs met een paar halogeenspotjes (bureaulampjes) kan je productfoto's maken (hou dan wel rekening met de witbalans).
        Als je met relatief zwak licht werkt, zorg er dan voor dat het licht dat je gebruikt om het onderwerp te verlichten het enige licht is in de kamer waar je de foto's maakt (kamer verduisteren).
        Want als er nog ergens licht komt van een ander type lichtbron (daglicht, of lampen met een andere kleurtemperatuur) dan krijg je dat nooit perfect.
        Met flitslicht is dat niet zo'n groot probleem omdat flitsers in verhouding doorgaans sterker zijn dan het omgevingslicht (alles hangt natuurlijk af van het gebruikte materiaal en de instellingen).

        Een statief heb je wel nodig, zeker als je met continu licht werkt, want dan zullen de sluitertijdens wat langer worden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X