Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's afleveren op cd, dvd, usb?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's afleveren op cd, dvd, usb?

    Hoe leveren jullie grote hoeveelheden foto's oin full resolutie af? Als je bijvoorbeeld een opdracht/trouw/... shoot doet, en je helevert 500-1000 foto's af, waar zet je deze dan op? Indien betrouwbare media graag ook namen of linkjes naar deze producten!

  • #2
    Re: foto's afleveren op cd, dvd, usb?

    Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
    Hoe leveren jullie grote hoeveelheden foto's oin full resolutie af? Als je bijvoorbeeld een opdracht/trouw/... shoot doet, en je helevert 500-1000 foto's af, waar zet je deze dan op? Indien betrouwbare media graag ook namen of linkjes naar deze producten!
    Waarom zou je zoveel foto's willen afgeven? Geef enkel de beste foto's en diegenen die het tofst lijken voor de "klant". Misschien hen laten selecteren en dan de mogelijkheid tot prints geven. Usb is tegenwoordig zeer goedkoop en betrouwbaar. Full resolutie: nooit doen, dan kunnen ze zelf alles afprinten en verlies je zelf enkel geld... Geef hen foto's van 2 mp's op goede kwaliteit en je komt zelfs toe met een stickje van 2 gb voor enkele honderden foto's.
    Geef eens wat meer info over voor wie je het wil en waarom.

    Comment


    • #3
      Re: foto's afleveren op cd, dvd, usb?

      Het gaat niet om commerciele doeleinden, dus ik moet er niets aan verdienen en wil de mensen de kans geven de goeie foto's af te drukken zonder aan mij een hogere resolutie foto te moeten vragen.
      Uiteraard zal ik geen slechte foto's er tussen steken, maar ik lees bvb bij trouwreportages dat er 400-1000 foto's van zo'n dag worden afgeleverd. Dus ik vermoed dat bij sommige opdrachten er een hoop foto's op 1 medium geplaatst kunnen worden en ben benieuwd naar welke media hiervoor het meest gebruikt worden.

      En bijkomend, hoeveel GB zijn bvb 1000 foto's op volle resolutie van een doorsnee FF? Dus hoeveel opslagcapacitiet kopen jullie aan om zeker te zijn dat alles er op kan?

      Comment


      • #4
        Re: foto's afleveren op cd, dvd, usb?

        Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
        Het gaat niet om commerciele doeleinden, dus ik moet er niets aan verdienen en wil de mensen de kans geven de goeie foto's af te drukken zonder aan mij een hogere resolutie foto te moeten vragen.
        Uiteraard zal ik geen slechte foto's er tussen steken, maar ik lees bvb bij trouwreportages dat er 400-1000 foto's van zo'n dag worden afgeleverd. Dus ik vermoed dat bij sommige opdrachten er een hoop foto's op 1 medium geplaatst kunnen worden en ben benieuwd naar welke media hiervoor het meest gebruikt worden.

        En bijkomend, hoeveel GB zijn bvb 1000 foto's op volle resolutie van een doorsnee FF? Dus hoeveel opslagcapacitiet kopen jullie aan om zeker te zijn dat alles er op kan?
        Dat weet je toch zelf , kijk naar hoeveel 1 foto van je camera inneemt en vermenigvuldig dit met 1000... (doorsnee fullframe? D700: niet enorm grote files; D4: iets groter (10mb raw's); 5D/D600: nog een stuk groter; D800: GROOT (40mb raw's).
        Veel geluk met 1000 foto's te bewerken, tot binnen een paar dagen .

        Ik snap de hele bedoeling precies nog niet zo goed , wil je nu een portfolio maken en een fullframe camera aanschaffen om zelf een bedrijf te starten, aangezien je precies niet weet welke fullframe je hebt .
        En een trouw doen zonder betaling: je zal een hoop pro's irriteren hiermee, want je pakt hun broodwinning hiermee af...

        Comment


        • #5
          Re: foto's afleveren op cd, dvd, usb?

          met mijn huidige camera weet ik inderdaad de grootte van ene bestand, maar als ik binnen een jaar zou upgraden.. vandaar de vraag voor richtwaardes van de nieuwste modellen die in het hoogste segment kwa bestandsgrootte zitten. Dit aangezien ik vermoed dat je veel goedkoper een opslagmedium in 'bulk' koopt voor stuk goedkoper te zijn, maar als je dat nauwelijks nodig hebt moeten die over 5 jaar ook nog voldoende zijn in capaciteit

          wat de bedoeling is? Weten wat het beste media is om veel foto's op full resolutie af te leveren aan iemand.

          Dat van die broodwinning gaat weer leiden tot off topic reacties, dus laat dat voor de negatievelingen in andere topics over. Een groot aantal foto's van mijn reis wil ik bvb doorgeven aan een medereiziger. Niets met broodwinning te maken dus, maar wil dit wel met dezelfde betrouwbaarheid/media doen als bvb foto's van opdrachten worden afgeleverd.

          Comment


          • #6
            Re: foto's afleveren op cd, dvd, usb?

            grote hoeveelheden (soms tot 30gig) verplaats ik via een usb schijf. De vriend tot bij mij laten komen met een draagbare schijf of ik naar hem/haar met een usb schijf. Aansluitenop aan een pc, verkenner starten en een tas thee gaan drinken of wat foto's bekijken en weer weg :-)
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: foto's afleveren op cd, dvd, usb?

              Ikzelf gebruik altijd een CD indien te grote bestanden een DVD.

              In uw geval kan je gewoon een USB gebruiken, denk ik..
              Moet je uiteindelijk zelf uitmaken. Kwaliteit zal niet slechter worden
              Like it Facebook
              Flikr
              Website Original Frame

              Comment


              • #8
                Re: foto's afleveren op cd, dvd, usb?

                Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                Dat van die broodwinning gaat weer leiden tot off topic reacties, dus laat dat voor de negatievelingen in andere topics over. Een groot aantal foto's van mijn reis wil ik bvb doorgeven aan een medereiziger. Niets met broodwinning te maken dus, maar wil dit wel met dezelfde betrouwbaarheid/media doen als bvb foto's van opdrachten worden afgeleverd.
                Dan mocht je ook niet beginnen over: opdrachten/trouw/... als dat je bedoeling niet is...

                Ik gebruik meestal Skydrive voor fotobestanden tot 5 GB (heb gratis 25GB opslag), is ingebouwd in Hotmail/Outlook zoals het nu noemt. Werkt zeer simpel en enorm snel (en gratis als je niet meer dan 25 GB wil, voor 100GB moet je betalen (30 euro/jaar dacht ik))

                Comment

                Working...
                X