Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB 600 batterijen lopen leeg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB 600 batterijen lopen leeg

Mijn flitser (Nikon SB 600) is ± 6 jaar oud en sedert enkele maanden dacht ik dat al mijn oplaadbare batterijen versleten waren, want na een 20-tal flitsen waren die leeg.
    Ik heb dus nieuwe batterijen aangeschaft, maar daarmee veranderde er niets. Zelfs als ik niet flits zijn na enkele uren mijn batterijen leeg
    Er is dus iets loos met mijn flitser. Enkele weken terug heb ik - in het donker - vastgesteld dat wanneer ik met de knop de flitser uitschakel, er nog wat licht blijft branden in het display. Volgens mij is dit een teken van een kortsluiting.
    De batterijen verwijderen en terugplaatsen helpt ook niet.
    Heeft iemand enig idee of dit herstelbaar is en of het wel de moeite loont ?
    Lou

Re: Nikon SB 600 batterijen lopen leeg

werkt je oplader nog wel goed?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Mijn inziens duidelijk een inwendig probleem met de electronica.
      6 jaar oud dus pakweg nog 40% van zijn waarde in goede staat.
      Reparatie zal je duur komen te staan denk ik.
      Conclusie: ermee leven en ondertussen sparen voor een nieuwe flits.

Comment

Aanvulling:
        Ik heb dit specifieke probleem nog nooit van gehoord.

Comment

Als je er zeker van bent dat de accu's en de lader te vertrouwen zijn, dan zal er wat mis zijn met de flitser.
          In dat geval moet je die laten repareren (als dat niet duurder is dan de waarde van die flitser).

Ik heb dacht ooit ook dat mijn Canon 580EX defect was.
          Met vrij nieuwe accu's kon ik maar een paar foto's maken, maar uiteindelijk was één van de 4 accu's defect (dat wist ik pas na aankoop van de Maha MH-C9000 lader waarmee ik de accu's kon testen).

Je moet er dus eerst zeker van zijn dat er niets mis is met de accu's of de lader, anders stuur je misschien een goede flitser op om te laten nazien.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Probeer eens met gewone batterijen (niet oplaadbare), als het dan nog steeds is, is er iets mis.

Comment

Een collega vroeg me of ik eens naar zijn SB-600 te kijken want die deed niets meer, zelfs met opgeladen batterijen. GP 2700mA, weinig gebruikt. Helemaal opgeladen volgens hem...
              Ze bleken zelfs zo kapot dat het lampje van mijn lader niet ging branden noch knipperen. Flitser was perfect.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

dubbel
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X