Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 verschillende studio flitsers combineren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 verschillende studio flitsers combineren

Hoi,

Mijn excuses als deze vraag al ooit eens gesteld is maar ik vond het niet direct terug met de zoekfunctie.

Ik heb op dit moment 3 jinbei flitskoppen van 180w maar deze zou ik graag willen vervangen door sterkere en betere.
    Maar aangezien goede flitskoppen vaak duur zijn wil ik de aankoop ervan spreiden en daarmee flitskop per flitskop aankopen.

Is dit te combineren of gaat dit echt zo een verkeerde belichting geven? Op dit moment bestuur ik mijn jinbei flitskoppen met cactus triggers dit gaat normaal bij alle flitskoppen dus de besturing is inorde.

Daarnaast wil ik eens polsen welke dat ik het beste kan gebruiken?
    Ik fotografeer voornamelijk honden (in studio) soms met het baasje erbij en af en toe een portret en koppel. Nooit echt een grote massa dat voor de lens staat. zeker niet aangezien mijn rol maar 3m breed is.

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.

Vriendelijke groeten,
    Ken
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Re: 2 verschillende studio flitsers combineren

Als de kleurtemperatuur van de flitsers helemaal hetzelfde is, dan zal dat geen problemen geven.
    Maar als er een verschil op zit, dan kan je de kleuren onmogelijk perfect krijgen als je met verschillende flitsers tegelijk werkt.

De sterkte van de flitsers stel je zelf in op elke flitser, dat blijft dus hetzelfde.
    Daarbij maakt het niet uit welk merk er op de flitser staat, en hoeveel vermogen die maximum kan leveren.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: 2 verschillende studio flitsers combineren

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als de kleurtemperatuur van de flitsers helemaal hetzelfde is, dan zal dat geen problemen geven.
      Maar als er een verschil op zit, dan kan je de kleuren onmogelijk perfect krijgen als je met verschillende flitsers tegelijk werkt.
      Bandit,

Dank u voor uw reactie, mijn huidige flitsers hebben volgens fotokonijnenberg op +- 5500K en ik dacht eventueel over te schakel Elinchrom de 400w of de 600w.
      Deze flitser komen volgens cameranu.nl op +- 5400k gaan die 100 graden veel verschil geven?
      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

Working...
      X