Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Past Manfrotto 055XPROB + Bilora Perfect Pro 2258? 2e hands statief -€125

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Past Manfrotto 055XPROB + Bilora Perfect Pro 2258? 2e hands statief -€125

Past Manfrotto 055XPROB + Bilora Perfect Pro 2258 balhoofd samen?

Ik ken niets van kwaliteiten in balhoofden, lijkt dit een goed balhoofd?
    Heb hem net gemist in de 2e handssectie en lijkt nog deftig.

Ik zag dat er ook 3D koppen, pistoolgrippen,... bestaan maar welke is nu het handigst?
    Heb enkel eens een statief gehad waar dat spannertje was afgekraakt bij de snelkoppeling (gratis vast statief bij Zoom.nl) en het statief mocht dus naar het containerpark wegens vaste kop.

Welk 2e hands statief zou vb aangeraden zijn -€125 met kop die max een 5D2 + 70-200 aankan?
    Weet wel dat carbon beste is maar duurste, hoeft niet.
    Anderzijds moet het niet te zwaar zijn, maar wel voldoende stevig.
    Kent iemand veelverkochte goede prijs/kwaliteits statieven met afzonderlijk balhoofd rond die prijs?
    Last edited by CanonYouCan; 4 december 2012, 13:02.

Re: Past Manfrotto 055XPROB + Bilora Perfect Pro 2258? 2e hands statief -€125

Ik weet niet voor welke prijs die weg gaat tweedehands, maar nieuw is die rond de 200 euro.
    Manfrotto 055XDB Basic + 128RC

Zie deze combinatie best veel langs komen. Of dit een goed statief is weet ik niet.
    This is the best tripod I had the last 15 years it is super smooth and has a durable head.The tripod is lightweight but strong and can be used from very low angel...

En wat is niet zwaar ?

Recentelijk ook keuze moeten maken voor een statief. Ik heb veel filmpjes op Youtube gekeken en reviews gelezen. Om vervolgens gericht in een winkel de statieven te kunnen testen. Uiteindelijk een Gitzo carbon statief gekocht.
    Last edited by Apple; 4 december 2012, 15:22.

Comment

Bedankt, maar belangrijker is voor mij een ballhoofd waarvan niets kan afkraken (niet teveel plastic), dit balhoofd is dus van een ander merk maar ziet er wel stevig uit, ik zoek dus zoiets op een goed betaalbaar statief, en misschien wat info wat jullie favoriete geteste balhoofden zijn, 3D kop, revolvergrip,... ?

Comment

Balhoofden zijn en blijven lastig, maar je budget is niet erg hoog voor een statief + balhoofd om eisen te stellen als ik eerlijk ben.
        Je zou eens naar de winkel kunnen gaan daar een paar testen.

Bilora Perfect Pro 2258 balhoofd

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Zelf gebruik ik een Gitzo GH2781TQR balhoofd, maar deze ligt helaas boven je budget.

Edit:
        in dit topic vind je ook erg veel informatie
        Last edited by Apple; 4 december 2012, 18:16.

Comment

Aan een tweedehands aluminium Manfrotto 190 of 055 kan niet veel kapot.
          Als je niet op een paar 100 gram moet letten ben je hiermee goedkoop gesteld voor het gewone landschap, binnen-, nacht- en macrowerk (apparatuur tot 2kg).
          Als je allergisch bent aan creep (dat is maar eventjes, er zijn nog redenen waarom je beeld kan verschuiven) kan je er een andere kop op zetten, de meeste hebben 3/4 schroefdraad.
          Een balhoofd is het meest veelzijdige en compacte type, maar zie dat je de frictie apart kan regelen anders kan je lens naar beneden slaan tegen één van de poten.

Die SIRUI's geven anders wel veel voor hun geld.

Comment

Working...
          X