Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra accu Nikon D5100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extra accu Nikon D5100

Hey allemaal,

Kan er iemand mij vertellen waar ik online het beste (lees: budgetvriendelijkste) een extra accu kan kopen voor een Nikon D5100.

Bedankt!

Groeten, Stefanie

Re: Extra accu Nikon D5100

Budgetvriendelijk, dan moet je naar ebay gaan en fake batterijen kopen. Velen zijn er content van, maar ze gaan niet zo lang mee als het origineel en uw garantie vervalt als er dan iets met je camera gebeurt.
    Het origineel is overal te vinden (EN-EL14 dacht ik). Kost wel rond de 75 euro...

Comment

Super!! Bedankt voor de info...

Groetjen

Comment

ik heb een hele tijd geleden één gekocht voor mijn D300 bij fotokonijnenberg van hun huismerk toen, die kostte iets meer dan de helft van het origineel en ik heb nooit enig verschil met het origineel gemerkt.
        ik denk dat de meeste serieuze fotowinkels wel zo'n huismerk hebben ,of iets anders waar ze ervaring mee hebben, dat goedkoper is dan origineel.
        D800 en een goed glasservies

Comment

ik heb er vant merk lenmar & jupio, gaan in mijn 7d &5d even lang mee als de canon accus. ik koop wel niet op ebay. die van mij komen van bij konijnenberg en digicamshop.be . Koste iets meer als de helft van de merk eigen accus
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Kijk eens effe op de site van coolblue. Heb daar onlangs een
            originele nikon batterij gekocht voor 49,50 euro geloof ik.
            Succes
            Leo
            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Ik heb in al mijn camera's (vanaf de Canon EOS 300D, dat is dus al een tijdje geleden) al goedkope accu's gebruikt, voor de 5D MKIII heb ik er nu die minder dan 20 dollar hebben gekost, dat is dus nog een pak goedkoper dan de "goedkope" merken die ze in de fotowinkels verkopen.
              Tot nu toe heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad, en in al die jaren dat ik hier op het forum rondhang is er ook nog niemand geweest die een probleem heeft gehad met zo'n accu, waardoor de camera defect zou geraakt zijn.

Je moet de camera niet opsturen met zo'n accu als de camera defect is, want zelfs al is het onmogelijk dat de camera daardoor defect is geraakt, dan nog zullen ze proberen om het daar op te steken zodat de garantievoorwaarden vervallen.
              Een accu kan onmogelijk een te hoge spanning geven, van een te lage spanning gaat de camera niet defect, maar die zal uitvallen als de spanning te laag wordt (net zoals die dat doet als de originele accu leeg raakt).

Ik geloof dus niet in die horrorverhalen die de verkopers altijd bovenhalen, om toch maar zo'n heel erg dure accu verkocht te krijgen.
              Bovendien verkopen ze zelf ook zo'n goedkope accu's (Lenmar, Jupio...), waar ze in verhouding misschien nog meer aan verdienen (die komen misschien zelfs van dezelfde fabrikant als de accu's die ik gebruik, en die nog veel goedkoper zijn).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik heb precies altijd ongeluk bij die dingen , had ook zo een fake-batterij voor mijn D7000 van 40 euro (weet niet precies meer van waar, cameratools, fotokonijn of art&craft), die ging minder dan de helft zo lang mee als mijn originele en-el15 (krijg uit mijn originele makkelijk 2000 foto's als ik niet film/liveview gebruik, met de fake was dat slechts 900 of zo), ik denk dat ik die fake op zolder heb gelegd of zo, want heb dan toch 2 extra originele gekocht. Dat zijn dus 6000 foto's zonder te moeten herladen, meestal gaan er 2 mee (1 in grip en 1 in camera) en daar kom ik gemakkelijk een hele vakantie mee toe met filmen en 's avonds herbekijken en eventueel al wat selecteren.

Comment

Working...
                X