Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaartje Canon eos 600d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaartje Canon eos 600d

Ik zou een nieuw geheugenkaartje willen kopen voor een Canon eos 600d
    Zou dienst moeten doen om zowel film als foto's op te slaan.
    Heeft hier iemand ervaring mee welk ik best aankoop en waar ik moet op letten in verband met de grote en snelheid ?

Re: Geheugenkaartje Canon eos 600d

Sandisk en wat er aan snelheid in je handleiding staat.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

In de handleiding staat tegenwoordig altijd vermeld aan welke "klasse" het geheugenkaartje minstens moet voldoen om te kunnen filmen in de hoogste resolutie en de best mogelijke beeldkwaliteit.
      Met een kaartje van een lagere klasse is het mogelijk dat de camera weigert om die hoge resolutie te gebruiken, of dat het filmpje achteraf hapert omdat de datastroom onderbroken is geweest omdat het geheugenkaartje niet kon volgen tijdens het filmen.

Met een grotere opslagcapaciteit kan je langer filmen of meer foto's op het kaartje krijgen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

als ik het me goed herrinner is het klasse 6 dat in de handleiding staat
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Persoonlijk zou ik voor een klasse 10 kaartje gaan met minstens 45mb\s, wat ook +- overeenkomt met 400x. De kaartjes van Sandisk weet ik dat ik 100% mag vertrouwen, ik gebruik de Extreme Pro 32 gb. Met kingston en Transcent (beide boven de 25€) en 1 uit den Aldi heb ik al slechte ervaring gehad, 1 overleefde de x-rays in de scanner op het vliegveld niet, de andere kreeg na 3 keer formateren precies niet telkens de volledige foto erop, waardoor er slechts 60% van het beeld erop stond of dat er zelfs een foutmelding was: onbekend formaat. En ja, die laatste, opeens geen signaal meer in pc en ook niet in camera. Ik heb die problemen nog niet gehad met mijn extreme III en -pro kaartjes.
          Last edited by playerofwar; 24 november 2012, 17:12.

Comment

woensdag of zaterdag classe 10 kaartjes van 16gig in de Aldi voor net onder de tien euro.
            Last edited by Lazy Charles; 26 november 2012, 11:50. Reden: 16gig toegevoegd
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
            X