Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phottix Strato

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Phottix Strato

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Phottix Strato II Multi 5in1 2.4Ghz? Ik zou deze gebruiken op m'n D5000 om een SB910 aan te sturen.
    Graag pro's en (eventueel) con's. Ik ben nog nieuw met off-camera flitsen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Re: Phottix Strato

Ik heb deze sinds kort voor mijn Sony in combinatie met een paar YN560 flitsers en ben er zeer tevreden van, nog geen fouten kunnen ontdekken.
    Voordeel is ook dat je bij deze triggers ook nog een flits op je toestel kan houden.
    Sony A550 + glas

Comment

prima keuze, is één van de beste manuele triggers van dit moment... zie ook click
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De Phottix triggers doen het bij mij ook prima.
        Ik heb de Odin maar zoals Koen al aangeeft zijn de Strato's een prima keuze.
        Degelijk spul voor een eerlijke prijs (zeker de Strato's dan )
        Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

En die Odin's? Zijn die goed? Het voordeel daarvan is dat ze TTL en high speed syncing ondersteunen zeker? Of zijn er nog meer voordelen die de meerprijs rechtvaardigen?
          Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Comment

naast de odin's zijn er intss voor canon ook TTL-triggers van youngnuo
            wanneer de versie voor nikon komt, weet ik niet

daarnaast heb je ook de pixel king & daarvan gaat een V2 uitkomen die bepaalde features gaat extra hebben die nu al in de youngnuo's zitten
            benieuwd of ze voor mij persoonlijk een eventuele andere feature ook gaan toevoegen
            deze pixel's zijn dan wel gerealesed voor nikon en sony
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
              En die Odin's? Zijn die goed? Het voordeel daarvan is dat ze TTL en high speed syncing ondersteunen zeker? Of zijn er nog meer voordelen die de meerprijs rechtvaardigen?
              stel je allereerst de vraag ga je in TTL of manueel schieten? click

manueel, is goedkoop en consistent.
              TTL heeft enkele extra features maar daar betaal je voor... dure flitsen en dure triggers.

Odin en Pocketwizard zijn de dure versies, doch er is ook een goedkope optie voor TTL: de AK-TTL triggers: click
              Ik heb er een setje van in gebruik en 't werkt naar behoren.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                Odin en Pocketwizard zijn de dure versies, doch er is ook een goedkope optie voor TTL: de AK-TTL triggers: click
                Ik heb er een setje van in gebruik en 't werkt naar behoren.
                de prijs van de nieuwe Youngnuo 622 ligt in dezelfde lijn als ik het goed herinner.
                de pixel ligt ± 1/3de hoger, wat de nieuwe prijs van de v2 gaat zijn, is nog afwachten
                Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                  de prijs van de nieuwe Youngnuo 622 ligt in dezelfde lijn als ik het goed herinner.

niet erg relevant voor de TS... met een nikon...

Comment

Weet er iemand of je deze triggers ook kan gebruiken om studiolampen aan te sturen?

Comment

absoluut, en alles wordt meegeleverd...

Comment

Bedankt allemaal voor de info.
                        Heb ze dit weekend gekocht en de eerste tests zijn alvast ZEER positief.

Comment

Working...
                        X