Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk card - canon eos 50 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sandisk card - canon eos 50 D

Wie kan er mij helpen?

Een canon eos 50 D kan foto's maken zonder Sandisk card , heb ik ondervonden.

Het probleem is dat ik de foto's op de sandisk card wil zetten.

Ik heb de card al geformateerd, maar toch lukt het niet om de foto's op dezeSandisk card te krijgen.

Ik heb al het menue Z card aan of Z card uit gebruikt en toch lukt het nog steeds niet.

Graag hulp aub.

De nieuwe kaart dat ik gekocht heb is :

Extreme Campact Flash Card - 60MB/s van 8 GB

Re: Sankdiskcard - canon eos 50 D

Waar ik de kaart gekocht heb heeft men dit als antwoord gegeven.

Dit moet een instelling in de camera zijn, waarmee u aangeeft waar u degemaakte foto's opslaat. Kunt u dit in de gebruiksaanwijzing opzoeken?

Weet er iemand die een 50 d heeft onder welke instelling ik dit kan vinden aub.

Comment

Re: Sankdiskcard - canon eos 50 D

Moderator Note: Verplaatst van Shoot/Discussie naar Accessoire, omdat deze vraag niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: Sandisk card - canon eos 50 D

Ik heb zelf een 50D gehad, die mijn vrouw "ge-erfd" heeft, toen ik voor mijn 60ste verjaardag een 7D kreeg; bij een "perte totale" (t.g.v. vocht) is er onmiddellijk een nieuwe 50D voor mijn vrouw aangeschaft. Ik heb de (weliswaar) engelstalige manual als pdf op mijn Mac staan, omdat ik toch af en toe een vraag van mijn vrouw (of van iemand van het forum) moet kunnen beantwoorden, maar eigenlijk vind ik niet meteen terug dat er niet op de Compact Flash kaart zou worden opgeslagen, zonder dat je een foutmelding (err. # te vinden in je handleiding op p.201) zou krijgen. Ik denk wel dat je best de optie "foto's maken zonder kaart" uitschakelt, want die "foto's" blijven echt maar heel even in het interne (RAM?) geheugen van de camera opgeslagen. Dat vind je in het allereerste menu als optie "Foto z. card" aan/uit.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je kan op de 50D foto's vergrendelen zodat je ze niet kan verwijderen misschien heb je dat per ongeluk gedaan.
          Maar als je hem in de pc steekt kan je denk ik wel alles verwijderen door te formatteren.
          Last edited by LesC; 19 november 2012, 17:36. Reden: Typo in titel verbeterd
          Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

Heb je de card al in je camera geformateerd ?
            Voor je formateert op de camera wordt er aangegeven hoeveel ruimte je hebt gebruikt.
            Wordt dit aangegeven ?
            Zet je camerainstellingen eens terug op fabrieksinstellingen.

Comment

Euh, ik durf het bijna nie te vragen, maar de geheugenkaart steekt toch in je toestel als je de foto's maakt?
              Ik zal even toelichten : de 50D heeft een instelling dat je foto's kan nemen als er geen geheugenkaart in steekt. Deze foto's worden dan echter nergens opgeslagen.
              Last edited by Tollerke; 20 november 2012, 18:20.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Working...
              X