Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief

Hoi

Ik zou graag een goed maar betaalbaar statief kopen voor macro fotografie.
    Heb zo al is wat aan het surfen geweest maar er is zo veel keuze.
    Iemand ervaring mee voor een goed statief?

Grts tom
    Last edited by Fz_01; 11 november 2012, 11:20.
    Foto's maken is voor mij zien hoe de wereld wel is.

Re: Statief

Een paar weken geleden zat ik met dezelfde vraag, en heb heel veel info ontdekt via het grote statieven-topic op dit forum. Daar staan behoorlijk wat ervaringen met verschillende merken.
    Ik postte daar ook mijn eerste ervaringen met mijn Sirui N2204 met KX20X balhoofd. Intussen de monopod daarvan al enkele keren gebruikt, en zeer tevreden.
    Een zeer interessante video hierover:

Bejo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fz_01 Bekijk bericht
      Iemand ervaring mee voor een goed statief?
      Dag Tom,
      Het beste statief is doorgaans hetgeen in je budget past... Zonder dat je vermeldt in welke omstandigheden je het hoofdzakelijk kan gebruiken (type camera, macro lens, belasting van gewicht, meest voorkomende ondergrond, winderigheden , toepassing in 't algemeen,...) is het onmogelijk je in een goede richting (lees: correcte prijs/kwaliteit) te sturen.

Veel succes,
      F.

Comment

Lees zeker onze stickie over het onderwerp:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Ik zie dat bejo boven ook al naar die topic verwijst! Maar hier heb je dan een linkje.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
        X