Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtmeter advies gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichtmeter advies gevraagd

Ik raak er maar niet uit

Ik wil me meer gaan toeleggen op studio /portretfotografie en ben nu zinnens één van deze twee lichtmeters te kopen.

Seconic L308s of de Seconic L358

Is het feit dat de L358 ook meet in Diafragmavoorkeuze zijn meerprijs waard ten opzichte van de L308s ?
    Voldoet de L308s ook nog als ik verder ga met studio/portret of ga ik me dat achteraf beklagen?
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: Lichtmeter advies gevraagd

Ik heb de L 358 gehad , en dat was een heel goed toestel , en heb deze verkocht voor de volgende reden.
    Ik heb een elinchrom studio set , en het was niet mogelijk om draadloos te meten met een sekonic.
    Nu heb ik een Gossen Digisky , en deze werkt perfect met de elinchrom.
    Dus mijn advies is , kijk of deze meters werken met je studiomateriaal.
    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Ik heb de L 358, ik heb ook zitten te twijfelen tussen dezelfde als jij maar ik weet niet meer 100% waarom ik voor de L358 gekozen heb.
      Enkel weet ik wel dat ik er heel tevreden over ben. Ik weet niet wat VDSdigit@l bedoeld dat hij niet met elichrom werkt (als ik met elinchrom werk heb ik er geen last mee)

Hier is alvast een leuke link dat wat uitleg geeft hoe je het kan gebruiken in de studio.http://www.youtube.com/watch?v=37KT8...eature=related

Als je hem eens wilt testen/lenen stuur me dan een PM dan regelen we wel iets.
      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

@ photoken , ik heb niet gezegd dat het niet werkt met elinchrom .
        Het werkt niet draadloos , maar bedraad moet het wel gaan.
        Ik had geen zin om met die kabel te werken , daar ik al een body naar de vaantje heb gehoplen met die draden allemaal, maar dit terzijde .
        Dus heb ik gekozen voor een andere meter aan te schaffen .
        Groeten , VDSDigit@l

Comment

De 358 werkt met een speciale module perfect draadloos op Elinchrome. NIET de Sekonic RT, maar een speciaal geproduceerde.
          Ik gebruik dit zelf ook en ben uitermate tevreden.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Bedankt voor jullie hulp

Het is uiteindelijk de L358 geworden mede door de interesante link van photoken.

Alleen jammer dat hij niet met gewone AA baterijen werkt, daar heb ik er nogal wat van en de CR2 zijn vrij duur,hé.
            Maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de meter en is eigenlijk maar bijzaak dus,hij is besteld.

Comment

Ik heb de mijne al heel veel gebruikt over een periode van 1 jaar en de eerste batterij zit er nog in zonder problemen.
              Dus ik denk dat het relatief meevalt tov aa batterijen.
              Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                CR2 zijn vrij duur,hé.
                Duur? Hier heb je ze voor ongeveer €10,- voor 2 merk batterijen via bay nog minder
                http://dx.com/p/ultrafire-rechargeab...er-pair-106240 (heb ik)

Is betrouwbare site
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

bedankt foto4fun voor de tip

Ik heb gelijk deze besteld want ik heb ze in mijn triggers en afstandbediening ook nodig http://dx.com/p/ultrafire-rechargeab...er-pair-106240

Nog veel fotoplezier gewenst ook aan alle andere BD ers

Comment

Hallo
                    Ik heb de handleiding van de digisky naar het Nederlands vertaald voor mijn vrouw
                    Is het mogelijk om deze te uploaden zodat hier meer mensen van kunnen profiteren

M VR GR

Bert Pieters
                    pieters.bert@base.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 71498 Bekijk bericht
                      Hallo
                      Ik heb de handleiding van de digisky naar het Nederlands vertaald voor mijn vrouw
                      Is het mogelijk om deze te uploaden zodat hier meer mensen van kunnen profiteren

M VR GR

Bert Pieters
                      pieters.bert@base.be
                      Op zich een heel mooi aanbod, Bert! Maar... als je dit leest:
                      Wegens een quasi dagelijkse weerkerende vraag op het BD forum: "Waar/wie kan mij een handleiding bezorgen voor een...." - Op handleidingen in welke taal dan ook staan er vanwege de uitgever meestal copyrights op! - Het is dus niet toegestaan om hiervan duplikaten of scans van te maken, laat staan deze te

besef je misschien dat je, qua copyright-rechten, wellicht in de fout gaat.
                      Alleszins: BD kan dit niet hosten, maar privé mag jij dit doorgeven aan wie jij wil, op jouw verantwoordelijkheid.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hallo

Hij staat nu op www.gebruikershandleiding.com

M vr gr
                        Bert Pieters

Comment

Working...
                        X