Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Holdfast

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Holdfast

Ik vroeg me af wie hier ervaring heeft met de Holdfast Moneymaker. Ik heb er al veel goeds over gelezen, maar ik vind nergens een filmpje met een echte review van iemand die ze NIET verkoopt . Lijken mij wel een investering om mijn RS-sport te vervangen (zit fantastisch, maar design steekt me echt tegen). Fredmiranda is het enige forum waarop er veel over gesproken wordt (daar zouden we op Belgiumdigital eens een voorbeeld aan mogen nemen). Weet ook iemand waar ze te koop zijn in België/Nederlandse grens?

Alvast bedankt.

Re: Holdfast

Niemand ervaring met de Moneymaker of iets in die stijl?

Comment

beh nee.. het ziet er in elk geval wel een heel stuk cooler uit, en zeker met die comment op FredMiranda dat je op een politie-agent lijkt met die leren riemen.
      Dit topic op FM geeft ook aan dat het van je persoonlijke smaak/dinges afhangt: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1152518/0 (wel coole links naar andere riemproducenten.. dedju, 60 euro voor een nieuwe riem zonder die Canon-bla erop)
      Ik denk dat het er van afhangt of je het gewicht van je nek/schouders wilt halen, want dan doet die Holdfastdingen blijkbaar niet.
      Heb zelf geen van beiden geprobeerd maar ik zit wel al wat rond te kijken want 2 dingen van 2kg rond mijn nek gedurende 6 uren is ook niet datte.
      Last edited by monstertruckess; 23 oktober 2012, 18:40.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik heb nooit last van mijn schouder nadat ik een 10tal uur met een BR en 70-200/35mm met D7000+grip. Moest die lens niet zo groot zijn, zou ik hem zelfs vergeten afnemen na het fotograferen.
        De Moneymaker lijkt de beste/mooiste optie te zijn voor het "strapprobleem"... (Ik heb aangezien al enkele outfits die erbij zouden passen, niet dat ik zo'n modefreak ben, maar het zou wel enorm belachelijk zijn op een training of een flashy t-shirt .)
        De spiderholster is veel trager (zeker het wegsteken) en ik weet zeker dat ik mijn camera eens zal laten vallen op die manier (wil niet constant met die gedachte zitten als ik mijn camera wil wegsteken ). En dit systeem is opnieuw zo'n ding dat mensen aantrekt je camera te pakken en ook met een design zoals de fotovest.
        Wat gebruikt u dan monstertruckess, aangezien ik lees dat je een pijnlijke nek hebt?

Comment

Wat is er mis met het design van de BR sport? Dat jij überhaupt al nadenkt over hoe het eruit ziet vind ik eigenlijk al bijzonder... Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen hoor

Anyway, ik werk al enige tijd met de Sun Sniper straps, de double-plus harness. Vind ik vooral wel erg handig tijdens bruidsshoots e.d. Het enige nadeel vind ik wel dat de camera's nog behoorlijk ver van mijn lijf af kunnen slingeren. Is vooral niet zo handig als ik dicht bij de grond wil fotograferen met één camera omdat dit betekent dat de andere (die dan dus langs mijn heup hangt) op de grond kan stuiteren. Het zou mooi zijn om een klemmetje o.i.d te hebben om de camera die langs m'n heup hangt vast te kunnen zetten aan mijn broekriem ofzo.

Verder heb ik slechte ervaringen met de bajonethaak van de eerdere Sun Sniper straps, namelijk deze krassen op mijn 5DII, die (in mijn tas tijdens vervoer) door deze bajonethaak zijn ontstaan. Ik zou dan ook geen straps met dergelijke bajonethaken meer willen gebruiken. Dan toch veel liever de huidige bevestigingsmechanisme van de Sun Snipers
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Wat is er mis met het design van de BR sport? Dat jij überhaupt al nadenkt over hoe het eruit ziet vind ik eigenlijk al bijzonder... Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen hoor
            BR is echt lelijk gewoon (goed voor op je zondagkleding), je kan er niet mee naar een feest gaan waar een kostuum gewenst is... En ik ben bijlange niet de enige die eens een "mooie" strap wenst, ik wil er 1 dat niet impliceert dat je er een duur stuk speelgoed aan hebt hangen, maar dat er niet homemade uitziet.
            Die sunsnipers lijken een beetje op die Moneymaker, maar welk design zou jij kiezen?

Comment

Working...
            X