Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WiFi / UTP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• WiFi / UTP

Hallo,
    ik werk vooral in de studio en werk met Nikon D200, D700 en D7000. Bestaat er één apparaatje dat toelaat om de genomen beelden direct door te sturen naar een Windows netwerk, en dat werkt bij deze 3 toestellen ? Liefst draadloos ... maar via UTP kan ook.
    tnx

Re: WiFi / UTP

Wat voordeel denk je te behalen, het oversturen via een netwerk is traag, veel trager dan een import van een snelle kaart.
    Omdat je spreekt van één toestel voor drie camera's zie ik een mogelijkheid in een laptop in de studio die een onderdeel is van een netwerk, waar je dan eventueel rechtstreeks op werkt met de camera, of anders gewoon je beelden op importeert.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoLuc Bekijk bericht
      Hallo,
      ik werk vooral in de studio en werk met Nikon D200, D700 en D7000. Bestaat er één apparaatje dat toelaat om de genomen beelden direct door te sturen naar een Windows netwerk, en dat werkt bij deze 3 toestellen ? Liefst draadloos ... maar via UTP kan ook.
      tnx
      yep... Eye-fi... maar je moet er wat handig voor zijn...

click
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

rechtstreeks op een laptop wil ik wel eens proberen ... maar hoe moet ik dat dan aansluiten ?

Comment

oei ... daar ik niet van de handigste ben moet ik dat dan mss maar niet proberen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoLuc Bekijk bericht
            rechtstreeks op een laptop wil ik wel eens proberen ... maar hoe moet ik dat dan aansluiten ?
            Je software moet je camera ondersteunen das punt een, verder maak je een verbinding met de camera en de laptop met een USB kabel
            je kan dan fotograferen en je foto staat gelijk op je harde schijf van de laptop.

Geschikte software voor alle drie je camera's ? Ik zou is proberen met een proefversie van Capture One Pro 6.4 , je kan der 30 dagen mee werken voor je
            moet beslissen van te kopen of niet !

MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Dat ga ik zeker proberen.
              Dank u voor de tips
              mvg
              Luc

Comment

Control my Nikon versie 4.0, rond de €25,00, een draad van 5 meter en via Bridge meteen op je LT.
                Geen gedoe met een netwerk instellen en zelfs in bos of op heide te gebruiken.
                Er is echt maar 1 nadeel en da's opletten dat je niet over de draad struikelt.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Nikon Control gebruik ik ook, vooral omdat de eye-fi voor D800 nog niet werkt, ik had het ook liever draadloos, maar dat kan nog even niet, Nikon heeft wel een draadloze wifi die je op de camera kan klikken, maar ik vind dit nogal prijzig voor wat het maar is. Dus nog even verder werken met de Nikon Control en USB kabel tot eye-fi geschikt is voor D800.
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Working...
                  X