Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrome set?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elinchrome set?

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een flitser set te kopen, maar ik weet niet goed welke.
    Misschien eerst eens kaderen waarvoor ik hem meestal zal gebruiken. Ik heb de set voornamelijk nodig voor groepsfoto's op locaties. (Galabals, bandjes...) Daarnaast zou ik mij ook wat meer willen toeleggen op portretten.
    Ik had hiervoor de volgende set ( http://www.artencraft.be/nl/elinchro...tbox-set-65397 ) in gedachten. Maar ik weet niet of deze zwaar genoeg is qua wattage... Moet ik naar een hogere klasse gaan (200, 400?) of volstaat deze?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Matthias
    www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

Re: Elinchrome set?

100W is erg weinig voor groepsshots en je softboxen zullen ook veel groter moeten voor een groep.
    Heb er al eens mee gewerkt en het is gewoon gemaakt van goedkoop plastic. (als je zeer voorzichtig bent is dat natuurlijk geen probleem hé)
    Een 400W is toch veel handiger, voor bijna alles.

Comment

ik heb deze: klik
      best tevreden van.

100w is idd wa weinig
      nikon stuff

Comment

voor 100 watt ben ik dan toch veel goedkoper gesteld hoor.

voor die prijs, heb ik bijna 4x de volgende set: een goedkope manuele younguo YN-560 flits, een swivel, een lichtstafief en een goedkoop shoot-throughparaplutje

om je een idee te geven, een gewone reportage flits is ongeveer 70 watt bij full power

maak zelf maar je rekening he

2x 100 watt voor groepen en dat in volle zon en iedereen scherp willen, veel succes, koop dan ook maar een goed statief voor je toestel en bestel mensen die lang stil kunnen blijven staan
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Bedankt voor jullie reactie. Nja, ik vreesde er voor dat 100W misschien net iets te licht ging uitvallen.
          Zit er veel verschil op paraplu's en softboxen? Ik wou voornamelijk softboxen, omdat ik daar al eens mee gewerkt heb, maar met paraplu's heb ik nog geen ervaring...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt10 Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie reactie. Nja, ik vreesde er voor dat 100W misschien net iets te licht ging uitvallen.
            Zit er veel verschil op paraplu's en softboxen? Ik wou voornamelijk softboxen, omdat ik daar al eens mee gewerkt heb, maar met paraplu's heb ik nog geen ervaring...
            paraplu of softbox: click

hoeveel watt je nodig hebt staat in relatie tot je diafragma... op F1.4 tot F4 kan je zeker met 100W overweg... als je echter F8-F11 wilt werken heb je (veel) meer watt nodig...

bedenk ook dat je diafragma een impact heeft op je opstelling en grote van je groep...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de link!

Comment

Working...
              X