Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonnekap

beste,

ik vertrek volgende week naar het (hopelijk) zonnige Frankrijk.
    Nu twijfel ik of ik me nog een zonnekap zou aanschaffen of niet.

Kan iemand me zeggen of dit duidelijke verschillen oplevert of als je met de lichtbalansen te veranderen hetzelfde effect krijgt?

Bedankt!
    NIKON D5200
    Je ontdekt pas de schoonheid van de eenvoud,
    als je het door een lens ziet.

Re: Zonnekap

Een zonnekap schermt het frontelement van de lens zoveel mogelijk af om lensflare te voorkomen.
    Die lensflare zorgt voor vlekken op de foto, of verminderd contrast.
    Tegen lichtbronnen die recht in de lens schijnen helpt een zonnekap niet.

Lensflare kan je niet voorkomen door ergens in de cameramenu's iets te veranderen, en doorgaans zijn ze achteraf ook vrij moeilijk weg te werken tijdens de bewerking.

Een zonnekap biedt meestal ook een vrij goede bescherming van het voorste lenselement, daarom gebruik ik zo goed als altijd een zonnekap op elke lens (behalve op de 15mm fisheye, want daar kan je geen zonnekap opzetten omdat die mee in beeld zou komen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Bedankt voor de goeie uitleg!
      NIKON D5200
      Je ontdekt pas de schoonheid van de eenvoud,
      als je het door een lens ziet.

Comment

Against ablaze sources appropriate into the camera lens helps a awning not. Lensflare can not anticipate about in the camera airheaded to change something, and usually they afterwards absolutely difficult to annihilate during processing. A lens awning provides usually a appealing acceptable aegis for the advanced lens element, so I use about consistently a awning on every lens except the 15mm fisheye, because you can not awning up because it would appear into the picture.
        Liza smith

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lizasamith Bekijk bericht
          Against ablaze sources appropriate into the camera lens helps a awning not. Lensflare can not anticipate about in the camera airheaded to change something, and usually they afterwards absolutely difficult to annihilate during processing. A lens awning provides usually a appealing acceptable aegis for the advanced lens element, so I use about consistently a awning on every lens except the 15mm fisheye, because you can not awning up because it would appear into the picture.
          Vanuit welke taal is dit automatisch vertaald?
          Normaalgezien heb ik niet veel moeite om engelse teksten te lezen, maar dit is voor mij toch wel een probleem...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X