Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Setup speedlite met beauty dish op lichtstatief : hoe vastmaken ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Setup speedlite met beauty dish op lichtstatief : hoe vastmaken ?

De achterkant van mijn beauty dish is 9cm diameter en heeft een bowens mount.
    Hoe zou ik de beauty dish kunnen vastmaken aan mijn lichtstatief en welke speedlite mount heb ik daarvoor nodig?
    Zo'n L bracket met speedlight ring ? En moet ik dan extra gaten ofzo boren in de beauty dish want er zijn geen gaten meer vrij.
    Last edited by CanonYouCan; 11 oktober 2012, 15:36.

Re: Setup speedlite met beauty dish op lichtstatief : hoe vastmaken ?

ik heb gewoon een adapter gekocht van de bowens mount en daar bevestig ik mijn beauty-dish op

deze mount heb ik dan op een interfit-swivel vast gemaakt zodat deze op een lichtstatief kan bevestigd worden.

de flits leg / steek ik door de opening met een nodige 'bevestiging'
    ook zijn er nog andere mogelijkheden waarover ik beschik waarbij je alles in 1 hebt maar is niet de praktischere oplossing vind ik door de grootte ervan en de triggers die men eventueel gebruikt
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Is het iets zoals dit dat ik nodig heb :
      Een L bracket met metalen stuk op in vergrootglasvorm, en moet ik dan gewoon die cirkel over dat metalen bowens uiteinde doen (met 3 metalen vierkantjes aan) en met een vijsje vastmaken?
      Last edited by CanonYouCan; 11 oktober 2012, 19:31.

Comment

link die je geplaatst hebt, werkt niet meer blijkbaar

ik weet ook niet direct van waar je bent, zoniet zou ik zeggen, kom eens kijken naar de mogelijkheden

Comment

Heb het gevonden denk ik
          Gewoon die ring over die bowens mount van de beauty dish (in de ring zitten ook 3 vierkante inkepingen voor die vierkantjes van de bowens mount) en dan gewoon met een schroef ofzo aanspannen.
          Hopelijk valt de boel dan niet om

Comment

die dingskes dat erin zitten in de ring van de bowens-mount, vijs die er maar uit

ik heb er zo ook 2, dit model en het andere en als je die ijzer-werken in de ring laat zitten, kan je je modifier er niet meer afhalen praktisch

je gaat trouwens ook een pak lichtverlies hebben op de 'standaard'-manier bij dit

edit:

ook het hotshoe-gedeelte is een miserie, zeker met bepaalde triggers waardoor je flits niet eens in de ring komt en je dus nog meer licht zal verliezen
            de hotshoe draaien gaat ook niet want ze werken met dubbele pinnen

de 1ste oplossing die ik ook gekocht hebt, vind ik de beste, wel iets duurder dan deze
            ook pakken compacter en dus handiger, zeker op verplaatsing

Comment

tjonge, wat een kosten en moeite allemaal, terwijl er beautydishes bestaan die gewoon op je reportage flits gezet worden en er voor gemaakt zijn.
              zo licht en handig... en je bent zeker van de gewenste outcome. click
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Inderdaad, heb die Lumodi ook tegengekomen in de USA, is niet duur, wel douanekosten maar vond hier niet meteen een online winkel die ze verkocht... ook iets kleiner (14" ipv mijn 16" maar zal niet veel verschil maken). Hoe dicht zet je (in mijn geval 40cm) beautydish best bij een model, zal redelijk dicht zijn omdat deze BD niet te groot is.

Comment

Waarom moet die originele bowens bajonet uit de beauty dish, omdat je flits anders te ver zou komen te staan waardoor lichtverlies, staat je flitser dichter in de beautydish met een andere bowens adapter?
                  Maar als je hem zo positioneert kan hij toch ook volledig in die bowensmount als je die erop laat : http://www.smick.co.uk/sonline/image.../tbracket2.jpg

Kunnen jullie anders enkele links met voorbeelden tonen van goede bevestigingen speedlight <> beautydish als zo'n L-bracket niet goed is?

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                  ik heb gewoon een adapter gekocht van de bowens mount en daar bevestig ik mijn beauty-dish op

deze mount heb ik dan op een interfit-swivel vast gemaakt zodat deze op een lichtstatief kan bevestigd worden.

de flits leg / steek ik door de opening met een nodige 'bevestiging'
                  ook zijn er nog andere mogelijkheden waarover ik beschik waarbij je alles in 1 hebt maar is niet de praktischere oplossing vind ik door de grootte ervan en de triggers die men eventueel gebruikt
                  Last edited by CanonYouCan; 11 oktober 2012, 19:11.

Comment

die T-bracket is al iets interessanter dan de L-bracket
                    weet ik ook uit persoonlijke ondervinding

bowens-bajonet uit de beauty dish, waar haal je dat vandaan?
                    heb ik toch nooit gezegd

je moet uit de mount die ijzeren klemmetjes weghalen waar je lichtjes op kan duwen want als je je bd gaat draaien, krijg je hem niet makkellijk terug eruit

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    Waarom moet die originele bowens bajonet uit de beauty dish, omdat je flits anders te ver zou komen te staan waardoor lichtverlies, staat je flitser dichter in de beautydish met een andere bowens adapter?
                    Maar als je hem zo positioneert kan hij toch ook volledig in die bowensmount als je die erop laat : http://www.smick.co.uk/sonline/image.../tbracket2.jpg

Kunnen jullie anders enkele links met voorbeelden tonen van goede bevestigingen speedlight <> beautydish als zo'n L-bracket niet goed is?

Comment

Ah ok bedankt voor de info, wist niet wat je bedoelde, was al aan het kijken wat eraf moest, maar het zijn die vijsjes in de mount zelf (die nog in bestelling is)

Comment

Working...
                      X