Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaarten zien in Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF kaarten zien in Windows 7

Ik gebruik een Sandisk ImageMate 12-1 kaartlezer thuis op een Windows 7 Ultimate en ik heb regelmatig problemen om kaarten te lezen.
    Als ik ze in een camera steek dan is er geen enkel probleem en zie ik de foto's maar zodra ik de kaart in de Sandisk lezer steek dan krijg ik geen foto's te zien.

De aangemaakt disk in Windows is dan wel zichtbaar (donker gekleurd) maar als ik erop klik dan krijg ik de melding dat ik een disk moet insteken.

Nu probeer ik de kaartlezer en kaarten op mijn laptop (zelfde OS en versie) en daar lukt het direct en krijg ik zelfs maar één disk te zien (op de PC krijg ik er 4 te zien van de kaartlezer).

Iemand een idee wat dat kan zijn:
    1. dat ik kaarten en foto's wel op 1 computer en niet op een andere kan zien?

2. hoe ik bij 1 computer maar 1 disk (of driveletter) krijg en bij een andere direct 4?

Dank bij voorbaat om mee te denken

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Re: CF kaarten zien in Windows 7

misschien kan je eens zien of er een driver beschikbaar is voor die kaartlezer? of je kan eens in apparaatbeheer kijken of hij goed herkend is?

Comment

Het kan iets te maken hebben met het soort USB poort. In je notebook kan die poort een rechtstreekse "Root" poort zijn, in je PCzit ermisschien al een hub tussen, op het moederbord. Of its in die richting. Maar vergelijk op beide machines eens de informatie in apparaatbeheer.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
        misschien kan je eens zien of er een driver beschikbaar is voor die kaartlezer? of je kan eens in apparaatbeheer kijken of hij goed herkend is?
        Voor Windows 7 geen driver beschikbaar (default).

In apparaatbeheer is die goed en die heeft al gewerkt. Levert nu sinds een paar dagen problemen.
        Ook al een andere geprobeerd (een Hama) en die heeft het ook.

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Het kan iets te maken hebben met het soort USB poort. In je notebook kan die poort een rechtstreekse "Root" poort zijn, in je PCzit ermisschien al een hub tussen, op het moederbord. Of its in die richting. Maar vergelijk op beide machines eens de informatie in apparaatbeheer.
        Heb op de PC al geprobeerd via een hub, via zo'n front hubje en ook rechtstreeks op het moederbord. Allemaal geven ze hetzelfde.

Het apparaatbeheer ga ik inderdaad nog eens nakijken.

Een collega zei me om eens te controleren met "set devmgr_show_nonpresent_devices=1" en dan in apparaatbeheer "hidden devices" ook te tonen.

Blijkbaar staan er dan heel veel oude devices in de lijst die je allemaal kunt verwijderen.

Bedankt alvast allemaal om mee te denken.

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Working...
        X