Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke BlackRapid?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke BlackRapid?

    Wil een BlackRapid strap aankopen maar weet niet welke. Keuze gaat tussen de cargo (RS-5), classic (RS-4) en curve (RS-7).
    Hebben er mensen ervaring met deze modellen, suggesties,... ?
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

  • #2
    Re: Welke BlackRapid?

    Ik heb de Sport 2 (=slim), zeer goed en lijkt voor sommigen beter te zitten, misschien door de curve erin.
    Zeker een aanrader. Je voelt het gewicht van je camera zelfs niet meer!

    Comment


    • #3
      Re: Welke BlackRapid?

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Ik heb de Sport 2 (=slim), zeer goed en lijkt voor sommigen beter te zitten, misschien door de curve erin.
      Zeker een aanrader. Je voelt het gewicht van je camera zelfs niet meer!
      De gewone heeft ook een curve, de RS-7. Het bandje onder de arm is iets wat ik niet wil.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Welke BlackRapid?

        Ik zag geen curve in de rs7, kan natuurlijk verkeerd zijn. Dat bandje is makkelijk verwijderbaar, maar soms toch wel handig als je aan het rennen bent of om hem mooi op zijn plaats te houden.

        Comment


        • #5
          Re: Welke BlackRapid?

          Ik heb nu bijna 2 jaar de RS-7 (zonder bandje)en ik ben er nog altijd zeer tevreden van.
          De camera is gemakkelijk te vergrendelen achter de rug voor totale vrijheid van de handen.
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Welke BlackRapid?

            Ik heb de RS DR-1 van Blackrapid, deze is voorzien voor 2 camera's maar je kan ze ook
            uit elkaar halen als je maar met 1 camera op stap bent, voor mij de ideale combinatie.

            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #7
              Re: Welke BlackRapid?

              ik heb de gewone sport;
              en niettegenstaande ik niet sportief ben, verre van (heel verre van zelfs )
              dat bandje is heel gemakkelijk, het zit totaal niet in de weg (ook niet met een dikke jas aan)
              houdt de boel veel beter op z'n plaats. 1 x geprobeerd zonder dat bandje; de volgende dag er direct weer aan gedaan.
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Welke BlackRapid?

                Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                Ik heb de RS DR-1 van Blackrapid, deze is voorzien voor 2 camera's maar je kan ze ook
                uit elkaar halen als je maar met 1 camera op stap bent, voor mij de ideale combinatie.

                http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...REoslJ4PAQSLjQ
                Deze BlackRapid RS DR-1 Double Strap zou ik mij ook willen aanschaffen als ik in NY ben. Maar ik ben aan het twijfelen aangezien op mijn camera's en objectieven ook al statiefplaatjes hangen (die ik er liever niet altijd afhaal). Of weet Jij of iemand dat deze kunnen gecombineerd worden?

                Groeten,
                Ken
                Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                Comment


                • #9
                  Re: Welke BlackRapid?

                  Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
                  Deze BlackRapid RS DR-1 Double Strap zou ik mij ook willen aanschaffen als ik in NY ben. Maar ik ben aan het twijfelen aangezien op mijn camera's en objectieven ook al statiefplaatjes hangen (die ik er liever niet altijd afhaal). Of weet Jij of iemand dat deze kunnen gecombineerd worden?

                  Groeten,
                  Ken


                  Kan niet gecombineerd worden met het statief plaatje, deze neemt de shroefdraad in waar je de strap moet aan bevestigen.
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke BlackRapid?

                    Jammer eigenlijk... Dat maakt bij mij de twijfel of ik het zou nemen groter.
                    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke BlackRapid?

                      :g rs-7
                      Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke BlackRapid?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                        Kan niet gecombineerd worden met het statief plaatje, deze neemt de shroefdraad in waar je de strap moet aan bevestigen.
                        inderdaad maar er is wel een bijna gelijkaardig systeem dat met een plaat werkt waarop dan weer je statiefplaatje kan worden vastgezet. Het merk kan ik even niet opkomen.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke BlackRapid?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          inderdaad maar er is wel een bijna gelijkaardig systeem dat met een plaat werkt waarop dan weer je statiefplaatje kan worden vastgezet. Het merk kan ik even niet opkomen.
                          Als je op het merk moest komen mag je het mij direct melden (misschien best via PM dan heb ik het sneller).
                          ..
                          Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke BlackRapid?

                            Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
                            Als je op het merk moest komen mag je het mij direct melden (misschien best via PM dan heb ik het sneller).
                            ..
                            Dat is volgens mij carry speed
                            Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke BlackRapid?

                              Ik heb 2 merken gevonden waaronder ook hierboven genoemde Carry speed, maar het lijkt me toch niet zo'n handig systeem want uw statiefplaat komt op dat van uw harnas. Dus als je uw camera zonder uw harnas wilt gebruiken moet je ofwel alles eraf halen of alles erop halen maar dan steken er 2 plaatjes op de camera.
                              Lijkt me niet altijd handig en comfortabel.
                              Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                              Comment

                              Working...
                              X