Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke BlackRapid?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke BlackRapid?

    Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
    Kan niet gecombineerd worden met het statief plaatje, deze neemt de shroefdraad in waar je de strap moet aan bevestigen.
    Mijn camera's hangen al 5 jaar via een manfrotto snelkoppelplaatje aan een BlackRapid, maar het kan niet.................
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Welke BlackRapid?

      ik durf de blackrapid niet rechtsreeks vastmaken aan de bevestiging van het plaatje. Ik heb schrik dat deze loskomt.

      Kan je misschien een foto posten of zenden van hoe hij vasthangt aan statiefplaat?
      Last edited by Lazy Charles; 9 oktober 2012, 12:29. Reden: vraag toegevoegd
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #18
        Re: Welke BlackRapid?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Mijn camera's hangen al 5 jaar via een manfrotto snelkoppelplaatje aan een BlackRapid, maar het kan niet.................

        Dan heb jij de oplossing, een manfrotto statief aankopen. Op de mijne van Vanguard gaat het niet.
        Dus op het snelkoppelplaatje van de manfrotto is er een aparte schroefdraad voorzien zodat je een strap kan bevestigen.
        Bij deze is het probleem opgelost...
        Als je het oogje bedoeld waarmee je het kan vastdraaien zou ikzelf het risico niet nemen
        om mijn strap eraan te hangen.
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #19
          Re: Welke BlackRapid?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
          Dan heb jij de oplossing, een manfrotto statief aankopen. Op de mijne van Vanguard gaat het niet.
          Dus op het snelkoppelplaatje van de manfrotto is er een aparte schroefdraad voorzien zodat je een strap kan bevestigen.
          Bij deze is het probleem opgelost...
          Als je het oogje bedoeld waarmee je het kan vastdraaien zou ikzelf het risico niet nemen
          om mijn strap eraan te hangen.
          Daar hangt al 5 jaar oid een zware Nikon met grip en als zwaardste een Nikkor 70-200 2.8 VR aan.

          Je kan bang zijn van alles, maar je kan ook dat oogje eens goed bekijken.

          Er zijn ook mensen, die bij hoog en bij laag beweren dat de schroefdraad uit je camera komt en die gebruiken al 0 jaar een BlackRapid, maar ze weten het zeker.....Bij een plastiek grip, zoals van de D200, zou ik het inderdaad niet proberen met een BR..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Welke BlackRapid?

            een oplossing zou misschien kunnen zijn in zo'n plaatje een schroefdraad laten tappen waar je dan weer de BR in draait. Kan je er snel afdraaien zonder dat je het plaatje moet zoeken.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #21
              Re: Welke BlackRapid?

              Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
              Als je het oogje bedoeld waarmee je het kan vastdraaien zou ikzelf het risico niet nemen
              om mijn strap eraan te hangen.
              van die strap zal het oogje zeker niet openbuigen..
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Welke BlackRapid?

                Bij BlackRapid kan je een speciale schroef kopen voor de Manfrotto snelkoppeling
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Welke BlackRapid?

                  Kijk ook een naar de Lumalabs Cinch; erg fijne strap

                  Comment

                  Working...
                  X