Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 550D met repotrageflits speedlite 430 ex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eos 550D met repotrageflits speedlite 430 ex

Ik kocht gisteren een 2e handse speedlite 430 EX. Alles lijkt te werken, alleen valt het mij op dat de cf-n instellingen niet zichtbaar zijn in mijn camera. Mag ik ervan uit gaan dat de 2 niet helemaal compatibel zijn met elkaar of kan ik nog iets anders proberen.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

Re: eos 550D met repotrageflits speedlite 430 ex

Die instellingen werken alleen met de tweede versie van de 430EX (de 430 EX II dus).

Ik heb die zelf nog nooit gebruikt, ik pas liever de instellingen aan op de flitser zelf, dan moet ik niet in de cameramanu's zoeken als ik snel iets wil veranderen.
    Vandaag heb ik bijvoorbeeld de flitsers gebruikt als invulflits, en dan is het geregeld nodig om de flitsbelichtingscompensatie aan te passen (fel tegenlicht (zonlicht), witte kleding....).
    Dan vind ik het gemakkelijker om dat op de flitser zelf aan te passen, want daar staan de juiste knopjes op om dat te veranderen...

De "high speed" functie gebruik ik dan ook altijd, en die kan je instellen met een druk op het juiste knopje op de flitser zelf.

Ik gebruik nog een "oude" 580 EX (eerste versie) en een 430EX II, met de 430 EX II zou ik dus de instellingen kunnen doen via de cameramenu's, maar omdat ik voor sommige fotoreportages twee camera's tegelijk gebruik heb ik liever dat ik de aanpassingen op beide caera's via de flitser kan doen, dan moet ik er niet bij nadenken om iets te veranderen.
    Met twee verschillende methodes wordt de kans op fouten alleen maar groter, bij sommige fotoreportages heb ik geen tijd om veel te corrigeren, dan moet het snel en goed gaan.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: eos 550D met repotrageflits speedlite 430 ex

Bedankt voor de reactie. Ik had al wel zo een vermoeden. Na nog wat met de flits gespeeld te hebben vind je inderdaad alles op de flits zelf terug. Na mijn 270ex (ook I versie) is deze flits wel een verademing, eindelijk kan ik bouncen zonder vermogen te weinig te hebben.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

Comment

Working...
      X