Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief

Vandaag ben ik mij een statief weest kopen een HAMA, ik hoop hiermee toch al wat geholpen te zijn voor sommige foto's
    Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Re: statief

Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
    Vandaag ben ik mij een statief weest kopen een HAMA, ik hoop hiermee toch al wat geholpen te zijn voor sommige foto's
    Fijn! En je specifieke vraag was?
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
      Voor sommige foto's misschien wel, maar waarschijnlijk niet bij de foto's die een degelijk statief nodig hebben
      ik weet dat het geen al te duur statief is, maar voor te beginnen zal deze wel genoeg zijn denk ik?
      er bestaan zoveel soorten en verschillende prijzen, dat ik me afvraag wat er allemaal van verschil op zit van het éne op het andere statief
      Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Comment

er bestaan zoveel soorten en verschillende prijzen, dat ik me afvraag wat er allemaal van verschil op zit van het éne op het andere statief
        Die vraag had je hier kunnen stellen vóórdat je die prul ging kopen. Zonde van het geld, dat kun je beter aan een goed fotografieboek besteden.

Comment

Proficiat met je miskoop.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Die vraag had je hier kunnen stellen vóórdat je die prul ging kopen. Zonde van het geld, dat kun je beter aan een goed fotografieboek besteden.
            Dank u. Blijkbaar zijn jullie allemaal profs. en moet een andere die dit gewoon doet als amateur en voor het plezier ook zoveel geld tegen aan smijten.
            Ik had mss idd die vraag hier kunnen stellen, en wat had dan het antwoord geweest denk je?? 10 verschillende statieven waar ik dan nog niets meer mee weet.
            sorry, maar zo weet ik het ook niet meer.

Comment

Blijkbaar zijn jullie allemaal profs.
              Voor anderen kan ik niet spreken maar zelf ben ik geen prof. Maar je hoeft ook geen prof te zijn om het onverstandig te vinden zomaar iets willekeurigs te gaan kopen.

Comment

ik weet dat het geen al te duur statief is, maar voor te beginnen zal deze wel genoeg zijn denk ik?
                Het verschil zit hem in de trillingsdemping.

Een goed statief zal trillingen (die zelfs al ontstaan door het opklappen van de spiegel) heel goed opvangen waar een goedkoop statief dit bijna niet zal doen.
                Een goed statief hoeft ook geen "stukken van mensen" te kosten. er zijn genoeg alternatieve merken.

Je statief zal voldoen voor bepaalde foto's waar bvb de spiegelklap niet zoveel uitmaakt (snel genoeg sluittertijd). en bvb bij landschappen.
                Voor macro en foto's met lange belichtingstijd is trillingsdemping uitermate belangrijk en daar zal je dus nadeel ondervinden.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Dank u. Blijkbaar zijn jullie allemaal profs. en moet een andere die dit gewoon doet als amateur en voor het plezier ook zoveel geld tegen aan smijten.
                  Ik had mss idd die vraag hier kunnen stellen, en wat had dan het antwoord geweest denk je?? 10 verschillende statieven waar ik dan nog niets meer mee weet.
                  dit is een noodzakelijk kwaad hoor. ik denk wel dat bijna iedereen is begonnen met een goedkoop statief, ik ook .
                  Maar het is al heel goed dat je een statief hebt , en zo kan je beginnen experimenteren met lange sluitertijden etc... de gebreken zal je al snel zelf ontdekken, en zelfs bij een pro statief zijn er gebreken, al zijn die een stuk kleiner.

Comment

ik maar voor te beginnen zal deze wel genoeg zijn denk ik?
                    Eeen statief weet niets van de gebruiker.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij elke shoot, alsook de pro shoot, waar een statief bruikbaar is, is het beter een HAMA bij de hand te hebben dan helemaal geen statief. Iedereen begint ergens. Het is niet per se de kost, gewicht of demping van een statief die de kwaliteit van de beeldvorming zal bepalen.

Cheers,
                      F.

Comment

Als u nu eerst voor de koop dit topic gelezen had: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-399613.html dan had u nu niet hoeven te vragen of u keuze goed was.
                        Beter geen statief dan een goedkope prul dat al trilt wanneer de spiegel omhoog klapt. Het zou verboden moeten worden om die zooi op de markt te brengen onder de naam van statief.
                        Last edited by Binnenuit; 1 september 2012, 00:54.

Comment

Mijn eerste (merk-) statief voldeed prima voor mijn 400D met 70-300. Toen ik echter mijn materiaal uitbreidde (zwaardere body en zwaardere objectieven) merkte ik algauw dat deze niet meer voldeed. Ben toen overgegaan naar het betere materiaal (in mijn geval Manfrotto) met heel goede resultaten.

Komt erop neer: elk statief heeft zijn draagvermogen, kwaliteit en prijs.
                          Voor doordeweekse foto's en een minder wegende combinatie kan die Hama gerust volstaan. Als de originele poster echter zijn grenzen verlegd zal hij heel waarschijnlijk merken dat zijn statief niet meer voldoet en hij ook zal moeten upgraden. Je kunt reeds een goed statief hebben zonder in de extreme prijzen te gaan. Zelfs de 'betere' merken hebben meestal wel iets in de 'aanbieding'.

BTW: mijn vroeger statief heb ik verkocht aan een kennis die er nog steeds zeer gelukkig mee is (canon 400D met sigma 17-70 en 55-250, dus weegt minder).
                          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ja Montana, iedere (amateur)fotograaf leert uit zijn fouten en miskopen.
                            Ook ik kocht ooit een "brol"statief. Ondertussen weet ik wel beter en gebruik een degelijk (carbon)statief. Gooi echter je oude statief niet weg,,, Ik gebruik het mijne om een externe flits met of zonder paraplu op te monteren voor het binnenwerk.
                            Zo bespaar je weer enkele euro's.
                            Ray
                            Canon EOS 5D MIV
                            https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

De kwaliteit van het statief hoeft niet van invloed te zijn op de foto. Indien je lage iso's gebruikt zal een goedkoop statief voldoen i.c.m. een langere sluitertijd omgekeerd zal je mogelijk wel merken. Zelf heb ik wel eens nachtshots genomen van passerende auto's (het bekende 2e gordijn flits truukje) en met een goedkoop statief met al dan niet bekabelde afstansbediening prima te doen.

Comment

Working...
                              X