Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d5100 - goedkope grote geheugenkaart + extra batterij nodig op reis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon d5100 - goedkope grote geheugenkaart + extra batterij nodig op reis?

Hoi iedereen

Ik vertrek binnenkort voor 3 weken naar amerika en heb me daarvoor mijn eerste spiegelreflex gekocht, een nikon d5100. Omdat ik ook van plan ben veel in HD te filmen en foto's in hoge resolutie te nemen, vroeg ik me het volgende af :

- hoe snel zal mijn batterij het begeven, koop ik best nog een extra?
    - is een geheugenkaart van 32GB voldoende als ik elke avond alles overzet op m'n laptop, en is de enige optie daar een sandisk SD card of zijn er goedkopere varianten?

Bedankt voor jullie hulp!

Re: Nikon d5100 - goedkope grote geheugenkaart + extra batterij nodig op reis?

Punt twee kwam blijkbaar al een stuk aan bod in http://forum.belgiumdigital.com/f36/...00-428060.html

Comment

Extra batterij is altijd handig. Geen stress om altijd volledig opgeladen te hoeven zijn.
      Het hangt er ook van af hé, als je bij wijze van spreken 1 week door de Grand Canyon gaat trekken met tenten zou ik er zeker minstens 1 extra meenemen :P.

Geheugenkaarten zijn een heel stuk goedkoper te vinden op Amazon of Ebay.
      Bijvoorbeeld:

Het verschil is echt gigantisch
      Maar 32GB is zeker wel voldoende als je alles elke dag overzet.

Comment

Inderdaad een groot verschil, merci voor de tip! Nu hopen dat de kaart hier op tijd geraakt
        Ik kan de batterij in principe elke avond laten opladen dus ik zal het voorlopig met 1 doen en ondervinden of ik ze effectief best elke avond oplaad, blijkbaar kost een extra batterij direct ook wel wat.

Comment

Working...
        X