Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser 580EXII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser 580EXII

    Vandaag een paar keer meegemaakt dat de flitser na het nemen van een foto
    enkele seconden later vanzelfs begint te flashen, een soort ontlading die ongeveer 1 secondje duurt.
    Zijn er mensen die dit ook al hebben meegemaakt met de 580EXII van Canon, is dit een normale reactie van de flitser
    of zou er een defectje aan zijn, kan alle instellingen normaal gebruiken.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

  • #2
    Re: Flitser 580EXII

    michien een domme vraag, maar heb je er een grip onder zitten, komt nl nogal eens voor dat je per ongeluk tegen een knopje aan duwt of leunt, heb ik ook wel eens, dat ie echt vanzelf begint te flashen heb ik nog nooit meegemaakt dus verder kan ik je niet helpen.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Flitser 580EXII

      Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      Vandaag een paar keer meegemaakt dat de flitser na het nemen van een foto
      enkele seconden later vanzelfs begint te flashen, een soort ontlading die ongeveer 1 secondje duurt.
      Zijn er mensen die dit ook al hebben meegemaakt met de 580EXII van Canon, is dit een normale reactie van de flitser
      of zou er een defectje aan zijn, kan alle instellingen normaal gebruiken.
      Heb je misschien (per ongeluk) de knop voor controle scherptediepte ingedrukt ? In donkere omstandigheden laat deze handeling de flitser inderdaad gedurende 1 sec een reeks flitsen maken zodat je bij dit licht verondersteld wordt de scherptediepte 'live' te kunnen controleren. Staat beschreven op pag 44 van de nederlandstalige handleiding als 'modelflits'. Herinner mij dat ik hier ook wel eens last mee had toen ik de flits nog niet goed kende.

      Comment


      • #4
        Re: Flitser 580EXII

        Inderdaad als je het knopje raakt gaan er een reeks flitsen af, bedankt voor deze snelle reactie.
        Nog iets dat ik heb bijgeleerd, thanks!
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment

        Working...
        X