Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(strobist) Buiten flitsen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (strobist) Buiten flitsen.

    Beste iedereen,

    Ik doe zelf veel aan strobist fotografie.
    Ik fotografeer voornamelijk buiten op locatie, ik maar gebruik van 2 flitsers, Yonguo en Canon.
    Aangestuurd door de Cactus V5. Ook maak ik gebruik van een ND filter zodat ik met zonnig weer ook nog op 2.8 of lager kan schieten.

    Ik zag nu op internet een flitssetje staan,



    is 150 watt genoeg voor buiten? Of is dit echt te weinig.

    Ik zag ook nog een setje van Jinbei staan.



    en deze is 400 watt seconde maar wel iets duurder.



    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

    Met vriendelijke groeten,

    Christian

  • #2
    Re: (strobist) Buiten flitsen.

    Ik ben recentelijk begonnen met strobisme op auto's, buiten dus en heb info gezocht over heel het internet. Daar kwamen ze telkens tot de conclusie dat je toch wel 400Ws nodig hebt voor buiten, hoe meer, hoe beter,maar 400Ws zou voldoende moeten zijn.

    Die 150Ws gaat echt niet genoeg zijn qua power, misschien wel voor in een studiootje maar het zal echt niet genoeg zijn voor buiten en zeker niet van zodra je er een softbox of dergelijke op ga steken. Ook nog iets om rekening mee te houden, de Jinbei FL-500 kan niet op netspanning aangesloten worden, enkel op je accu. Nu als dit van geen belang is en deze enkel buiten gebruikt zal worden mag dit zeker geen probleem zijn, je verslijt gewoon je batterij sneller bij manier van spreken. 400Ws voor 360euro is echt goedkoop zeker als je nog een accu erbij hebt.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: (strobist) Buiten flitsen.

      150W is maar net iets meer dan een opzetflits.

      Buiten flitsen tegen volle zon, dan is de flitsduur vrij belangrijk.
      Bij 'goedkopere' setjes is de volledige flitsduur vaak langer dan de korste synchronisatietijd.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: (strobist) Buiten flitsen.

        Oke ik snap het.

        Maar zijn er nog andere dingen die ik kan gebruiken?

        Ik wil eigenlijk wat meer power als een normale flitser, ik ben dat gedoe met telkens lege batterijen ook wel zat.

        Hebben jullie misschien ideeën ?

        Christian

        Comment


        • #5
          Re: (strobist) Buiten flitsen.

          Ik gebruik binnen een setje van Falcon Eyes van 220 Watt.
          Omgerekend na meting van mijn setje met een flitsmeter kom ik voor 150 Watt op de volgende resultaten.
          Met een lichtbox van 50/70 cm op 2 meter van het scherm kom je met 100 ISO op een opening van f5.6
          Zonder lichtbox op 2 meter van de flitsbuis krijg je opening f8
          Het richtgetal van de flits, 15, klopt dus ongeveer.

          Gegroet, Julien

          Comment


          • #6
            Re: (strobist) Buiten flitsen.

            en wat is je bedoeling als ik vragen mag?

            waarom heb je nood aan meer kracht?
            als je in volle zon wil flitsen, dan moet je je diafragma nu eenmaal dichtknijpen of met nd-filters gaan werken

            mss nog een bijkomende vraag
            gebruik je nog modifiers voor je flitsen?
            persoonlijk heb ik al in volle zon meestal voldoende met een YN-460-II full power hoor om in volle zon te flitsen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: (strobist) Buiten flitsen.

              bij die eerste is dit al een afknapper: Rust: Na 10 minuten achtereen flitsen, dient de accu 2 minuten te rusten!

              is te zot voor worden, tegen dat je in de flow van de shoot zit moet ge 2 min stoppen!
              en de 150watt is idd niks
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: (strobist) Buiten flitsen.

                Ik heb een batterijpack van Falcon-eyes gehad. Op iets meer dan een jaar tijd heb ik het tweemaal kunnen gebruiken. Eerst is het batterypack ontploft, meteen bij het eerste gebruik. Na twee maanden hersteld, en bij eerste herlaadbeurt was de batterij al na een half uurtje aan het wegsmelten (letterlijk). Weer teruggestuurd, weer maanden wachten. Toen het set weer uitgeleverd was heb ik het 2 maal kunnen gebruiken. De derde maal had ik weer prijs: na een twintigtal flitsen plots terug rooksignalen uit de pack. Uit pure frustatie opzij gelegd. Ligt nu te wachten op mijn volgende trip naar het containerpark.

                Ik gebruik nu de set Jinbei discovery 600W/s Prima spul voor zijn prijs! Had ik veel eerder moeten kopen.
                https://waltertalboom.be-
                Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                Comment


                • #9
                  Re: (strobist) Buiten flitsen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  bij die eerste is dit al een afknapper: Rust: Na 10 minuten achtereen flitsen, dient de accu 2 minuten te rusten!

                  is te zot voor worden, tegen dat je in de flow van de shoot zit moet ge 2 min stoppen!
                  en de 150watt is idd niks
                  ik zie hier het probleem toch niet persoonlijk op dat vlak.
                  elke flitser heeft tijd nodig om af te koelen, of die nu een reportage-flits is of een 'studio-flits' met battery pack.

                  het probleem van de lege batterijen kan je oplossen met battery-packs extra aan te sluiten indien de reportageflits dit toelaat.
                  en wat denk je van het aantal flitsen dat zo een battery-pack aankan van een 600 watt flits a la jinbei of quadra ranger?

                  ik denk persoonlijk dat het eerder in jouw geval nuttiger zal zijn om eerst eens zo een systeem te gaan huren, alvorens aan te kopen.

                  ik heb persoonlijk nog geen problemen gehad met power met een YN-460 II
                  dat die in safe mode gaat omdat ik te snel foto's maak op full power, dat kan wel eens gebeuren.
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: (strobist) Buiten flitsen.

                    Wil je een batterypack voor op locatie ? 300 of 400ws is zeker voldoende. Kies een goed merk , dan ben je zeker van een goede kwaliteit van je accu's. Kijk hier eens . Ik gebruik ze nu al enkele jaren en ben er zeer tevreden over. Zelfs met een octagon van 140 cm. Belangrijk is de flitsduur, en deze is opmerkelijk korter dan bv. een falconeyes of een jinbei. Ok de Elichrom Quadra A is wel sneller 1/4000 sec. maar kost ook veel meer. ... koop materiaal en leer er goed meewerken, elke flits , hoe klein ook, kan een zegen zijn en je foto doen WoWWen, als je weet wat je doet. En daar zit meestal het probleem ...

                    mvg,


                    Stefan
                    Last edited by beeldmaker; 22 augustus 2012, 01:08.

                    Comment

                    Working...
                    X