Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oculair-vergroter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oculair-vergroter

    Ik had het daarjuist op het Urbex-forum nog over één van de meest interessante en goedkope accessoires, in mijn ogen dan.
    Wie gebruikt er hier nog zo'n magnifier-lensje ?

    Mijn DK17-M van de D2x zit nu op de D3 en toen ik gisteren nog even door de zoeker van de D2 keek kreeg ik last van claustrofobie.

  • #2
    Re: Oculair-vergroter

    Ik gebruik de overeenkomstige DK21M op m'n D80 en D300. Zeer tevreden over iets groter zoekerbeeld. Kijk met m'n linkderoog, draag een bril en vind iets meer afstand tot de camera wel zo pretttig.



    Groet Hans.

    Comment


    • #3
      Re: Oculair-vergroter

      Paul, al jaren gebruik ik de DK17-M op D2Xs, D3 en nu op D3s.
      1.2x vergroting is ook knap als je MF werkt...

      Comment


      • #4
        Re: Oculair-vergroter

        Ik heb soms wel het gevoel dat ik met de D3 niet meer het hele beeld kan vatten met één oogopslag, ik wil zeggen : dat ik mijn oog moet bewegen om het volledige beeld af te tasten, heb je dat ook ?

        Ik heb het indertijd gekocht voor mijn D1 en het is voor mij onmisbaar. Ik vroeg het maar omdat ik bar weinig mensen ken die weten dat zoiets bestaat.
        Hey die mensen doe jezelf een cadeautje waar je nooit spijt van zal hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Oculair-vergroter

          [QUOTE=PaulM;3631133]Ik heb soms wel het gevoel dat ik met de D3 niet meer het hele beeld kan vatten met één oogopslag, ik wil zeggen : dat ik mijn oog moet bewegen om het volledige beeld af te tasten, heb je dat ook ?
          QUOTE]

          Klopt.
          Met de vergrotingsloupe 'zie' je in één oogopslag het gehele beeldveld
          Jij werkt toch ook dikwijls MF?

          Comment

          Working...
          X