Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sdhc-kaarten in de aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sdhc-kaarten in de aldi

    Hey,

    Ik zag net dat er sdhc kaarten te koop zijn in de aldi.
    Ik fotografeer met een Nikon d7000, zouden deze kaarten voldoen of is de schrijfsnelheid te laag?
    Bedankt voor de info!

  • #2
    Re: sdhc-kaarten in de aldi

    Kan je wat meer info geven over de kaartjes aub?

    Comment


    • #3
      Re: sdhc-kaarten in de aldi

      Het is een Medion SDHC 16GB Class 10 voor €9.99. Ik heb effe gegoogled maar nog slechts 1 test gevonden en daar was de schrijfsnelheid 10,85 MB/s en de leessnelheid 20MB/s.
      Als ik dit zie dan kijk ik liever even uit naar acties bij oa Memory.com waar je dinsdag een SanDisk Extreme SDHC Class 10 van 16GB met een lees en schrijfsnelheid van 45MB/s - voor €13,5 kon bestellen. (.... en er eersdaags een paar thuis in de brievenbus gaan landen....)
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

      Comment


      • #4
        Re: sdhc-kaarten in de aldi

        Hier is de link naar de bewuste kaartjes

        Comment


        • #5
          Re: sdhc-kaarten in de aldi

          Ik haal me er overmorgen een stuk of 5 allesinds

          Comment


          • #6
            Re: sdhc-kaarten in de aldi

            Ik ga morgen ook eens zien of ik er nog een paar te pakken krijg.
            Op de Aldi spullen zit 3 jaar garantie, dan denk ik dat het risico niet zo groot is.
            Ik denk ook dat er minder gemakkelijk problemen zijn met SD kaartjes dan met CF, omdat er geen pinnetjes aanzitten die kunnen ombuigen (bij een CF zitten die wel in de kaartlezer en de camera, niet aan het kaartje zelf, maar ik heb hier toch al verschillende keren gezien dat die wel eens voor problemen zorgen).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: sdhc-kaarten in de aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik ga morgen ook eens zien of ik er nog een paar te pakken krijg.
              Op de Aldi spullen zit 3 jaar garantie, dan denk ik dat het risico niet zo groot is.
              En neem in één keer zo'n camerastatief a la "gorilla pod" mee, voor de prijs van €8 kan je niet sukkelen vind ik.

              Als de compact camera mij aanstaat neem ik meteen zo eentje mee, voor die prijs en drie jaar garantie kan je ook niet gefopt zijn, toch?
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: sdhc-kaarten in de aldi

                Ik was wat te vroeg, en er stond al een hele rij te wachten voor de deur.
                De kaartjes lagen aan de kassa, en daar stonden zeker 10 mensen voor mij die allemaal geheugenkaartjes en/of een camera kwamen kopen.
                Als je dan ziet hoeveel kaartjes er voor je neus verkocht worden, dan hoop je maar dat er nog over zijn op het ogenblik dat je eindelijk aan de beurt komt.

                Het was dus even stressen, maar ik heb toch twee geheugenkaartjes kunnen kopen.

                Ze werken prima in de 1D MKIII en de 5D MKIII. Voor mij zullen die vooral dienen als extra geheugencapaciteit voor als het eerste kaartje vol raakt. Ze zullen dus niet zo heel veel gebruikt worden, maar het is eerder een veiligheid om op de spannede momenten toch niet plots "kaart vol" op het display te zien verschijnen (dat heb ik ooit meegemaakt, en dat is echt niet zo leuk...).

                Een snelheidstest kan ik niet uitvoeren, maar voor mij zullen die wel snel genoeg zijn omdat ik toch nooit meer foto's kort na elkaar maak dan wat de buffer van de camera's aankan.
                Last edited by Black B@ndit; 11 augustus 2012, 09:10.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: sdhc-kaarten in de aldi

                  Ik heb er vanochtend ook 2 gehaald en vervolgens getest in mijn 500D. Werken zonder problemen

                  Comment


                  • #10
                    Re: sdhc-kaarten in de aldi

                    ook een kaartje gehaald samen met een Envivo flexibelstatief , kaartje en statief getest en goed bevonden , dit salon ,boom,padostatief was beter dan ik had verwacht is voorzien van aansluiting van 2 aansluitmogelijkheden 1/4" en 3/8" reductie
                    Groeten Leon
                    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: sdhc-kaarten in de aldi

                      'k Heb er hier ook nog 2 op de kop kunnen tikken, dus mijn totale capaciteit is bij deze verdubbeld.
                      Toen ik begon met digitaal fotografen betaalde je voor een 128 mb een pak meer.
                      Een paar foto's mee gemaakt en overgezet op de computer, werkt goed. Ook op een Sony
                      Mvg, Marc
                      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                      http://fotos.mdlfoto.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: sdhc-kaarten in de aldi

                        en ik was potvolkoffie te laat voor een statief, ze waren allemaal reeds de deur uit... (komt ervan als je nachtraaf speelt om de Dodentocht wandelaars aan te moedigen hé...)

                        het fototoestel was wel nog op voorraad dus dat heb ik dan meteen gekocht, eerste indruk net nadat het uit de verpakking komt =

                        maandag nog eens naar een ander ALDI filiaal rijden om te checken of ze toevallig nog statieven op voorraad hebben.
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sdhc-kaarten in de aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                          maandag nog eens naar een ander ALDI filiaal rijden om te checken of ze toevallig nog statieven op voorraad hebben.
                          Als ze geen ministatieven meer hebben, dan is dit een alternatief http://www.dealextreme.com/p/flexibl...d-2331?item=11 .
                          Dat heb ik zelf ook, en het is goed bruikbaar om licht compactje of een flitser op te monteren (ik heb er nog een klem bijgekocht waarin ik een zaklamp kan steken, dat is soms handig om kleine voorwerpen te belichten).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: sdhc-kaarten in de aldi

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Als ze geen ministatieven meer hebben, dan is dit een alternatief http://www.dealextreme.com/p/flexibl...d-2331?item=11 .
                            Dat heb ik zelf ook, en het is goed bruikbaar om licht compactje of een flitser op te monteren (ik heb er nog een klem bijgekocht waarin ik een zaklamp kan steken, dat is soms handig om kleine voorwerpen te belichten).
                            Bedankt voor de tip en link Black B@andit; ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden wanneer maandag blijkt dat de ministatieven in andere Aldi filialen ook helemaal uitverkocht zijn.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: sdhc-kaarten in de aldi

                              Ben juist naar Aldi in Diepenbeek geweest, er stonden nog een tiental ministatieven. Juist even snel geprobeerd en het houdt zonder problemen mijn EOS600D met een 18-135mm.

                              Comment

                              Working...
                              X