Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

    Hallo iedereen,

    Ik heb een Canon 550D, lenzen 18-55 mm en 70-300 mm lenzen en toebehoren.

    Weet iemand welke tas ik het best aankoop? Zou wel een flitser en paar extra accessoires aankopen.

    Wat is een goede tas? Op wat let ik het best?

    Mvg
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

    Over tassen zijn al ettelijke topics gesleten denk ik.
    Mijn mening: een tas moet JOU liggen en dan mag iemand nog zoveel advies geven als hij/zij wil. Het beste lijkt me om eerst even rond te struinen op webshops, evt. te onthouden wat je bevalt qua 'uitzicht', dan eens naar een fotowinkel te gaan om het echt te bezien en eens te voelen.

    Als je er dan toch om vraagt: I'm totally devoted to Crumpler.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

      Ik zou zeggen, probeer dit eens:

      Videndum.s Imaging Solutions Division designs, manufactures and distributes premium branded photographic and video equipment such as tripods, bags, filters, LED lights, lighting controls and lighting supports for professional users and imaging enthusiasts.


      Daar kan je op het einde dan verschillende mogelijkheden aanduiden - al dan niet geschikt voor toestellen met vertical grip, met All Weather Cover, type (schoudertas, rugzak,...),...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

        Ik zou zeggen; ga naar de winkel met je spullen en ga wat tassen uitproberen
        Weet niet wat je budget is maar ben zelf erg tevreden over de Think Tank Retrospective 20

        Comment


        • #5
          Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

          Die heb ik eens bij Grobet bekeken...Wat me opviel is dat als je de regenhoes gebruikt, de achterkant niet beschermd is. Met andere woorden, die hangt tegen je lichaam en wordt dus nat als het regent en je jas bijvoorbeeld nat is.

          Op dat gebied zijn de Pro Messenger AWs bij Lowepro toch beter...Daar is de ganse tas beschermd tegen regen, sneeuw,... met de All Weather Cover.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

            Dank voor de tip

            Ik wist niet dat dit online te vinden was.

            Mvg

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Ik zou zeggen, probeer dit eens:

            Videndum.s Imaging Solutions Division designs, manufactures and distributes premium branded photographic and video equipment such as tripods, bags, filters, LED lights, lighting controls and lighting supports for professional users and imaging enthusiasts.


            Daar kan je op het einde dan verschillende mogelijkheden aanduiden - al dan niet geschikt voor toestellen met vertical grip, met All Weather Cover, type (schoudertas, rugzak,...),...
            Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

            Comment


            • #7
              Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

              Je kan die in het Nederlands (of een van de andere beschikbare talen zou je willen) zetten en als je materiaal eens opneemt qua afmetingen, weet je snel of iets past of niet ...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Die heb ik eens bij Grobet bekeken...Wat me opviel is dat als je de regenhoes gebruikt, de achterkant niet beschermd is. Met andere woorden, die hangt tegen je lichaam en wordt dus nat als het regent en je jas bijvoorbeeld nat is.

                Op dat gebied zijn de Pro Messenger AWs bij Lowepro toch beter...Daar is de ganse tas beschermd tegen regen, sneeuw,... met de All Weather Cover.
                Behoorlijke tropische regenbuien gehad tijdens de vakanties. En spullen/reispapieren (in het achtervak) waren niet nat. Regenhoes doet zijn werk in de praktijk uitstekend. En voor mij is draagcomfort het alle belangrijkste en dat miste ik bij Lowepro ! (draagcomfort is wel een persoonlijk ding, vandaar het advies ga naar een winkel en ga tassen proberen)

                Comment


                • #9
                  Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                  Met welke tas(sen) vergelijk/vergelijkte je dan ? Gewoon nieuwsgierigheid...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                    Testen is de boodschap. Je kan mijn nieuwe ( en niet gebruikte ) Vanguard 48 up-rise testen en je mag hem hebben voor bijna de helft van de prijs.
                    (woon eventjes ten noorden van Brusse). Vragen staat vrij, testen ook .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                      Ik denk dat het gemakkelijker is als je advies vraagt over the "type" van tas en daarmee bedoel ik, of je een rugzak of schoudertas wilt, of misschien een "sling" tas. Merk en model (grootte) moet je echt zelf gaan kiezen.

                      Hiervoor beschrijf je best wat jou gewoontes zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                        Hallo,

                        Bedankt voor alle reacties.

                        Mvg
                        Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                          Bij van den borre heb ik de logic case slr case gekocht, zo'n revolver zak.
                          Man wat is het een heerlijke tas, alles is goed beschermd, camera 'hangt' in de tas waardoor schokken opgevangen worden en de camera niet geraakt wordt, vind het een erg goede koop!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                            materiaal nemen en naar een winkel trekken waar ze een redelijke voorraad hebben. testen of alles er in gaat+ net iets extra, zodat je niet meteen een nieuwe moet kopen als er een lens of iets anders bij komt.
                            daarna eventjes mee door de winkel lopen(volledig geladen) kijken of het goed zit/hangt
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wil een foto tas maar weet niet dewelke?

                              Heb net de Lowepro flipside 400 AW gehaald, en ben er best tevreden over.
                              Heel goed verstelbaar, en plaats genoeg voor mijn meest gebruikte materiaal
                              In de rugzak zit : 7D+grip met 70-200 2.8 ISII op, 17-55, 60mm macro, 580EXII, accupack voor 580 EXII, eTTL kabel, 4 diffusorcaps, en in de top zit nog wat klein materiaal, zoals kleine zaklantaarn,stiften, enkele klemmen, reinigingsborsteltjes en nog wat kleine rommel.
                              Alles samen weegt dit wel iets, maar het blijft goed draagbaar door de goed gepadde schouderriemen
                              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                              Comment

                              Working...
                              X