Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flash voor digitale compact camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe flash voor digitale compact camera

Ik zoek wat info voor een externe flash voor een canon sx40hs (maar misschien zijn de antwoorden van belang voor alle digitale compacts?)

Ik ken niet veel van flash, maar ik zou graag een externe flash met een diffusor hebben op mijn sx40hs om de schaduwen wat op te lichten, zonder de cameraflash als trigger te moeten gebruiken. Ik ben niet zo'n voorstand van een punt flash recht vooruit.

De flash zou door de camera moeten afgezet worden als er genoeg licht is (bij canon heet dat E-TTL geloof ik, zonder te weten wat ik nu echt neerschrijf)
    Het liefst een pocket flash als de canon 270 (150 euro vind ik veel, een van rond de 50 euro ligt meer in mijn lijn), niet iets dat groter is dan de camera zelf. als die eenreikwijdte heeft van 4 meter dan is dat al meer dan genoeg voor mij.
    Misschien zelfs bij macro te gebruiken

Nog een vraag : vroeger was dat met een kabel, maar nu zou dat al draadloos kunnen: Bluetooth? infra-rood ?(maar ik denk niet dat mijn camera dat heeft) iets anders?
    maar ik heb me er al mee verzoend dat het met een kabel zal zijn, omdat de draadloze triggers blijkbaar bedoeld zijn om verschillende flashen te laten afgaan.

Misschien is het gewoon niet mogelijk wat ik vraag?
    Alvast bedankt.
    Canon sx40hs

Re: externe flash voor digitale compact camera

De SX40HS heeft een flitsvoet voor een externe flitser, daar kan je alle mogelijke zendertjes opzetten die de strobisten gebruiken.
    Ik denk dat je best in dat forumdeel eens gaat rondneuzen, dan zal je wel voldoende antwoorden vinden op je vragen.

Maar als de flitser automatisch moet werken (E-TTL) dan zal je waarschijnlijk beperkt zijn tot het ST-E2 zendertje van Canon, en dan moet je ook Canon flitsers gebruiken die daarmee compatibel zijn.
    Dat is wel een infrarood zendertje, dat wil zeggen dat de flitser(s) het zendertje moeten kunnen "zien", anders werken die niet.

Er zijn veel goedkopere oplossingen, maar dan zal je zelf de filtssterkte moeten instellen op de flitser(s).
    Dat zijn de zendertjes die de strobisten bijna allemaal gebruiken, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zal daarover wel heel wat info kunnen vinden in het juiste forumdeel.
    Die zendertjes kunnen ook de heel goedkope flitsers aansturen, je moet er alleen op letten dat de flitssterkte van die flitser aan te passen is, anders wordt het heel moeilijk om de foto's juist te belichten.

Met een kabeltje kan je een externe flitser ook volledig automatisch (E-TTL) laten werken, maar dan moet je wel het juiste kabeltje (merkgebonden) gebruiken omdat anders de contactjes niet altijd overeen komen.
    Ik heb zelf zo'n kabeltje, en dat werkt zoals het moet. Maar dat gebruik ik niet zo veel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Je hebt van pixel E-TTL triggers, maar de prijs ligt al vele malen boven je streef bedrag.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt. Ik ga zoeken.
        Canon sx40hs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vem Bekijk bericht
          omdat de draadloze triggers blijkbaar bedoeld zijn om verschillende flashen te laten afgaan.
          Hoe kom je hierbij
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Ikzelf ben fan van Metz, goede kwaliteit en universeel inzetbaar. Wel iets duurder.

ps, ik zou die ook wel voor 50 willen kopen ;-)

Comment

Op mijn sx 20 is gebruikte ik de speedlite 270ex en werkte perfect. Uiteraard was dit wel niet draadloos.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

Comment

Working...
              X