Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar zonnekap kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waar zonnekap kopen?

hallo

Ik heb een canon eos 550D met de objectieven EF-S 18 - 55 mm lens en de EF-S 55-250 mm lens maar ik heb nog helemaal geen zonnekap en ik weet niet waar ik deze makkelijk zou kunnen kopen.
    Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

Re: waar zonnekap kopen?

ebay

ik heb daar de mijne gekocht voor een 50mm 1.8 voor een paar eurokes terwijl die in de winkel 25 euro ofzo kost

tis 'maar' een stukske plastiek he
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Een zonnekap voor de EF-S 55-250 IS, wordt thuis afgeleverd voor 4 dollar: http://www.dealextreme.com/p/canon-e...124774?item=62 .

Als je wat zoekt, dan zal je er daar ook wel eentje vinden voor de 18-55.

De originele plastiek van Canon is wel heel wat duurder.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb pas een zonnekap gekocht bij CameraNu.nl, goedkoper dan konijn en nog geen 2€ leveringskosten
        Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

ik heb die zelfde zonnekap gezien maar dan op een belgische site voor €19,95 gelukkig had ik die dan nog niet besteld
          Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thesander Bekijk bericht
            ik heb die zelfde zonnekap gezien maar dan op een belgische site voor €19,95 gelukkig had ik die dan nog niet besteld
            Lees nog maar eens goed het berichtje van Black B@ndit. Ik heb daar al mijn zonnekappen besteld, ze kosten zo tussen de 4 en de 6 euro per stuk, en ze sturen nog gratis op ook .
            Hoe ze het doen zal me worst wezen, voor mij is het om het even van waar een stukje plastiek komt, de functionaliteit is toch dezelfde.
            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Lees nog maar eens goed het berichtje van Black B@ndit. Ik heb daar al mijn zonnekappen besteld, ze kosten zo tussen de 4 en de 6 euro per stuk, en ze sturen nog gratis op ook .
              Hoe ze het doen zal me worst wezen, voor mij is het om het even van waar een stukje plastiek komt, de functionaliteit is toch dezelfde.
              Groetjes
              Een originele zonnekap wordt verpakt in een "originele Canon verpakking", die waarschijnlijk dubbel zo duur is als het stukje plastiek dat er in zit.
              Dan moet die eerst nog langs de importeur passeren die er een winstmarge op neemt, en natuurlijk wil de winkelier er ook nog wat aan overhouden.
              Op die totaalprijs komt er dan nog de 21% BTW bij, en dan weet je ook waarom zo'n stukje plastiek dat voor 2 dollar wordt gefabriceerd in de winkel zo duur moet zijn.
              Als Canon die zonnekap mee in de verpakking zou steken bij de lens, dan zou die lens wel een paar euro duurder worden, maar geen 25 euro zoals de zonnekap apart moet kosten.

Elk ander merk levert bij elke lens een zonnekap, alleen Canon vertikt het om bij de niet-L lenzen een zonnekap te leveren.
              Ze verdienen niet beter dan dat iedereen die ergens anders koopt, want het is gewoon een truukje om extra geld uit de zakken te halen van iedereen die zo'n lens koopt.

Dat is nog zo met de 70-200 f4 lenzen, en de 70-300 L IS, waar ze geen statiefbeugel bij leveren, die mag je dan kopen voor zo'n 150-180 euro.
              Ik heb er eentje in bestelling voor de 70-300 L IS, die wordt als het goed is binnenkort hier aan de deur afgeleverd voor 17,05 euro (20,20 dollar).
              Die is onderweg, als die binnenkomt dan zal ik hier laten weten of het een miskoop is of niet (tot nu toe is alles wat ik besteld heb bij DX ook werkelijk aangekomen, behalve 1 zending die ze hier bij de post verloren hebben gedaan, en die dan plots terug in China was terechtgekomen. Ik heb dan mijn geld terug gekregen, omdat het een speciale aanbieding was wilden ze die niet nog eens op hun kosten versturen, want dan maakten ze er verlies op.
              Zolang ze dus bij de post geen fouten maken zou die eind volgende week moeten aankomen.
              Last edited by Black B@ndit; 22 juli 2012, 20:37.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Elk ander merk levert bij elke lens een zonnekap, alleen Canon vertikt het om bij de niet-L lenzen een zonnekap te leveren.
                Ze verdienen niet beter dan dat iedereen die ergens anders koopt, want het is gewoon een truukje om extra geld uit de zakken te halen van iedereen die zo'n lens koopt.

Dat is nog zo met de 70-200 f4 lenzen, en de 70-300 L IS, waar ze geen statiefbeugel bij leveren, die mag je dan kopen voor zo'n 150-180 euro.
                Ik heb er eentje in bestelling voor de 70-300 L IS, die wordt als het goed is binnenkort hier aan de deur afgeleverd voor 17,05 euro (20,20 dollar).
                Die is onderweg, als die binnenkomt dan zal ik hier laten weten of het een miskoop is of niet (tot nu toe ia slles wat ik besteld heb bij DX ook werkelijk aangekomen, behalve 1 zending die ze hier bij de post verloren hebben gedaan, en die dan plots terug in China was terechtgekomen. Ik heb dan mijn geld terug gekregen, omdat het een speciale aanbieding was wilden ze die niet nog eens op hun kosten versturen, want dan maakten ze er verlies op.
                Zolang ze dus bij de post geen fouten maken zou die eind volgende week moeten aankomen.
                Sony levert bij minstens een lens (ik geloof dat het de 18-55 SAM is want die heeft eigenlijk geen zonnekap nodig) geen zonnekap, maar bij zowat alle andere zit inderdaad een zonnekap. Ik ben het met je eens, Bart, dat Canon niet beter verdient dat iedereen elders z'n zonnekappen koopt.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  ... (tot nu toe is alles wat ik besteld heb bij DX ook werkelijk aangekomen, behalve 1 zending die ze hier bij de post verloren hebben gedaan, en die dan plots terug in China was terechtgekomen. Ik heb dan mijn geld terug gekregen, omdat het een speciale aanbieding was wilden ze die niet nog eens op hun kosten versturen, want dan maakten ze er verlies op.
                  Bij dealextreme al vele techno spullen gekocht, o.a. draadontspanner, statiefbeugel voor 70-200L f4, navigatiesysteem, Android tablet, LED spots/strips, USB power backup batterijen, bluetooth audio spullen etc.
                  Enig nadeel: het kan enige weken duren voor ze toekomen, maar nog nooit bedrogen geweest (en zoals gezegd: steeds gratis verzending).
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Working...
                  X