Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Astro: Time Lapse + Motion Control

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Astro: Time Lapse + Motion Control

Iemand al gehoord van het volgende ?

Link: http://www.kickstarter.com/projects/...motion-control

Zou dit een goed product zijn om te kopen om time-lapse fimpjes te maken en om panorama foto's te maken ?

Bestaan er nog andere alternatieven dat eenzelfde werking heeft of misschien zelfs beter is ?
    Iemand hier ervaring mee ?

Op zich valt de prijs nog mee lijkt mij voor dit toestel. Het zou een 169€ kosten voor zo 1 apparaat aan te kopen via dit project.

Re: Astro: Time Lapse + Motion Control

Oorspronkelijk geplaatst door GoBBLiN Bekijk bericht
    om panorama foto's te maken ?
    Niet echt geschikt voor pano's:
    1 camera kan alleen in landschapstand en moet eigenlijk in de portretstand
    2 camera draait niet om het nodalpoint, voor landschapspano's kan dat, maar binnen of landschappen met voorgrond gaat dat slecht.
    3 je moet er nog een leveler onder hebben
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Lijkt me een beetje overbodig (heb er geen ervaring mee)

Je bent voor een panorama beperkt tot het nemen van 1 reeks in een bepaalde richting. Sommige panorama's kunnen echter wel een extra reeks langs boven of onder gebruiken, dus je moet dan uiteindelijk toch weer wat verstellen en prutsen aan je statief.

Voor timelapse alleen zijn er goedkope intervalometers beschikbaar op bv. Ebay. Kan je ook sluitertijd, aantal, interval, ... instellen.
      De Flickr-pagina.
      Nikon D90 met een hele reeks lenzen

Comment

Ik vind dit apparaat erg prematuur. Er bestaat blijkbaar niet veel meer dan een prototype. Serievervaardiging moet nog worden gestart, daarna komen evt kinderziekten.
        Het ziet er wel gelikt uit.

Als je meer geautomatiseerd wilt werken kun je ook hier aan denken.

Groet Hans.

Comment

het toestelletje is me ook opgevallen.

Voor pano's heb je idd andere/betere alternatieven om betere resultaten te halen.

Echter zie ik wel een mooie toepassing voor time lapse.
          met mijn huidige remote kan ik alles netjes instellen, maar panning lukt dan nog niet.
          De combinatie van beiden spreekt me dus erg aan.

Andere alternatieven die in je rugzak passen ben ik nog niet tegen gekomen.
          Gigapan is mijn inziens te duur voor iemand die er wil mee experimenteren.
          Beter is dan de sturing van een Meade aan te schaffen voor een fractie van de prijs van een Gigapan.
          My flickr space

Comment

Working...