Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Restwaarde flitser: iemand idee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Restwaarde flitser: iemand idee ?

Hallo,

Een vriend stelt 2-tal flitsers te koop, de flitser(s) werden gekocht augustus 2010, paar keer gebruikt, wat is de restwaarde ervan, het gaat om een Canon Speedlite 430 EX II.... Is 185 euro een goed bod ?
    Ik hoor het graag.

mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Re: Restwaarde flitser: iemand idee ?

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
    Hallo,

Een vriend stelt 2-tal flitsers te koop, de flitser(s) werden gekocht augustus 2010, paar keer gebruikt, wat is de restwaarde ervan, het gaat om een Canon Speedlite 430 EX II.... Is 185 euro een goed bod ?
    Ik hoor het graag.

mvg,

Euhm... op moment van schrijven 45 views en niemand een idee van de restwaarde of het feit als 185 euro een goed bod is ?
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Euhm... op moment van schrijven 45 views en niemand een idee van de restwaarde of het feit als 185 euro een goed bod is ?
      Gaat het zowat

Flitser blijkt ong 250 nieuw te kosten, dus als hij in nieuwstaat is met doos kan je 70% proberen te vragen, dit is 175.

Maar als je nog zo'n toon aanslaat zal het minder zijn.
      Het is ook niet zo'n goed moment om een flitser te verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        ... Flitser blijkt ong 250 nieuw te kosten, dus als hij in nieuwstaat is met doos kan je 70% proberen te vragen, dit is 175. ...
        Voor tweedehands spullen, in onberispelijke staat, geef ik nooit meer dan 60% van de nieuwwaarde. 150 euro is dus genoeg.

Uiteraard bepaal je zelf hoe ver jij wil gaan.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Gaat het zowat
          Maar als je nog zo'n toon aanslaat zal het minder zijn.
          Was ik dan volgens jouw mening zo onbeleefd of zelfs beledigend misschien ???

Het was een vraag/constatering dat niemand op 45 viewers geen idee had van eventuele restwaarde....

En om op je andere vraag te antwoorden die ik inmiddels al half had beantwoord, de flitser is volgende maand 2 jaar oud, van de doos heb ik geen idee en trouwens de aanbieding is persoonlijk en van buiten BD....

mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Voor tweedehands spullen, in onberispelijke staat, geef ik nooit meer dan 60% van de nieuwwaarde. 150 euro is dus genoeg.

Uiteraard bepaal je zelf hoe ver jij wil gaan.
            Jos,

De aanbieder reageert nu al niet op een bod van 185 euro, dus....

mvg,

Comment

Jos,

De aanbieder reageert nu al niet op een bod van 185 euro, dus.... mvg,
              Dus: VOLGENDE!!
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Dus: VOLGENDE!!
                Was het maar zo simpel Jos, maar zoveel 'volgende' aanbiedingen zijn er niet.

mvg,

Comment

Als je het materiaal niet echt dringend nodig hebt, is er ook nog de mogelijkheid om een annonceke in "Gezocht" te plaatsen.
                  Misschien zijn er mensen die hun oude flitsers kwijt willen, omdat ze met hun vakantiegeld de nieuwste modellen gekocht hebben.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

ik reken dat dergelijk materiaal 10 jaar meegaat.
                    dus 10% waardevermindering per jaar lijkt me volstrekt logisch.
                    dat is wel te verstaan voor materiaal in onberispelijke staat natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      ik reken dat dergelijk materiaal 10 jaar meegaat.
                      dus 10% waardevermindering per jaar lijkt me volstrekt logisch.
                      dat is wel te verstaan voor materiaal in onberispelijke staat natuurlijk.
                      Als je iets nieuw koopt kan je niet verwachten het 2 maand erna nog voor ongeveer dezelfde prijs te verkopen, ook een handelaar zet dat in de solden.

Maar eens er 30-50% af is houdt degelijk materiaal lang z'n waarde en hoef je niet veel te verliezen als je het verder verkoopt.
                      Hoe beter het merk hoe lager deze afprijzing.

De Canon flitser in kwestie zal lang een prijs van 150 EUR houden, maar een Metz voor 100 flitst even goed.
                      Een goede lens van Canon of Nikon gaat ook lang 70%, terwijl je aan de meeste Sigmas (uitzonderingen nagelaten) direct aan 50% zit.

Een sorry voor de eerste reactie, maar dat verhaaltje van "een vriend ...", waarom kan die vriend dat zelf niet vragen ?

Comment

Een sorry voor de eerste reactie, maar dat verhaaltje van "een vriend ...", waarom kan die vriend dat zelf niet vragen ?
                        Voor zover ik weet zit ie niet op BD, hij vroeg zelf geen prijs maar zei enkel dat elk realistisch bod gemaild mocht worden....

Dus, heb ik zelf het initiatief genomen om dan maar info te vragen, ik ben tenslotte degene die em wil kopen....

Intussen is akkoord bereikt voor het bod van 185 euro.... iedereen tevreden dus ...

mvg,

Comment

Working...
                        X