Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herlaadbare batterijen: ervaring met of tips ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herlaadbare batterijen: ervaring met of tips ?

Hallo,

Ik heb nu 2 originele batterijen, als backup voor de 2de lader die geleverd wordt met de BG-E9 (die werkt met 6x AA batterijen) zou ik me graag een setje herlaadbare batterijen aanschaffen, voor zover ik zie op internet zijn de zwaarste van GP: NI-MH 2700 in combinatie met de GP Powerbank V800C, GP powerbank V600D of de GP Powerbank H500 (respectievelijk 15 minuten, 1 uur of 2 uur laadtijd) naargelang het model.

Iemand ervaring met deze laders en of batterijen of andere suggestie ?

Ik hoor het graag.

mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Re: Herlaadbare batterijen: ervaring met of tips ?

Hoihoi,

Ik heb na veel lezen op het forum gisteren de Sanyo XX (zwarte versie dus) van 2500 MaH besteld. Deze hebben een effectief vermogen van 2300 mAH. Echter zijn dit Eneloops, wat betekend dat ze erg krachtig zijn, en bij geen gebruik merkbaar amper lading verliezen. verder is Black B@ndit op het forum hier de expert op het gebied van batterijen
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

voor lader => zoek eens op powerex maha 9000 en veel leesplezier

voor batterijen => zoek eens op topcraft, eneloop, gp recycko / reycko en ook weer veel leesplezier

ik ga niet nogmaal mijn ervaring gaan neerpennen, net zoals vele anderen dit ook reeds gedaan hebben, gebruik dus maar de zoekfunctie met de kernwoorden die ik je gegeven heb
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Inderdaad, zoals Userke zegt, en deze thread eens goed doornemen:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Dat gezegd zijnde, sinds ik Eneloop-batterijen (te verkrijgen via de online shop waarvan je links vindt in de Powerex-topic) gebruik, heb ik geen problemen meer gehad.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Voor wie het mag interesseren.

De topcraft batterijen van Aldi hebben een heel goede reputatie. Nochtans heb ik een klein verschil vastgesteld tussen de aangeboden types.

De "groen-witte" types die ongeveer (iets meer? dan) een jaar terug aangeboden werden zijn de beste "eneloops" die ik al gezien heb. De effectieve lading klokt steevast af op net boven de 2000mAh. Een belangrijke, lokale, vaststelling die ik deed is dat de "shelf-life" ttz ladingsverlies bij stockage, ongelofelijk klein is. Bij gebruik in bvb een kleine radio-gestuurde digitale klok moet ik die hooguit 1x/jaar opladen.
          De "blauw-witte" types die recenter werden aangeboden zijn even goed qua effectieve lading maar hebben duidelijk een iets grotere verliesstroom.
          Niet vergeten, deze observaties zijn enigszins subjectief, ttz ze werden niet expliciet gemeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Voor wie het mag interesseren.

De topcraft batterijen van Aldi hebben een heel goede reputatie. Nochtans heb ik een klein verschil vastgesteld tussen de aangeboden types.

De "groen-witte" types die ongeveer (iets meer? dan) een jaar terug aangeboden werden zijn de beste "eneloops" die ik al gezien heb. De effectieve lading klokt steevast af op net boven de 2000mAh. Een belangrijke, lokale, vaststelling die ik deed is dat de "shelf-life" ttz ladingsverlies bij stockage, ongelofelijk klein is. Bij gebruik in bvb een kleine radio-gestuurde digitale klok moet ik die hooguit 1x/jaar opladen.
            De "blauw-witte" types die recenter werden aangeboden zijn even goed qua effectieve lading maar hebben duidelijk een iets grotere verliesstroom.
            Niet vergeten, deze observaties zijn enigszins subjectief, ttz ze werden niet expliciet gemeten.
            Die Aldi-batterijen zijn de beste die ik ooit gehad heb, en ze zijn niet duurder dan heel wat wegwerpbatterijen.

De Maha lader is m.i. overkill voor veel toepassingen, en in de praktijk enkel geschikt voor AA (voor AAA moet je manueel de laadstroom verminderen).
            C en D cellen (retro kinderspeelgoed ) laad ik met een oude NiCd lader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              voor lader => zoek eens op powerex maha 9000 en veel leesplezier

voor batterijen => zoek eens op topcraft, eneloop, gp recycko / reycko en ook weer veel leesplezier

ik ga niet nogmaal mijn ervaring gaan neerpennen, net zoals vele anderen dit ook reeds gedaan hebben, gebruik dus maar de zoekfunctie met de kernwoorden die ik je gegeven heb

'T is nen serieuze boterham die maha 9000, zoveel te doen om een laderke pffft........ tis simpeler 2 extra canon batterijen kopen...

mvg,
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht

'T is nen serieuze boterham die maha 9000, zoveel te doen om een laderke pffft........ tis simpeler 2 extra canon batterijen kopen...

mvg,
                Ironisch of niet ... ???wat komen die Canon batterijen hierbij doen? .. weet ge eigenlijk wel waarover het gaat?

Comment

Ironisch of niet ... ???wat komen die Canon batterijen hierbij doen? .. weet ge eigenlijk wel waarover het gaat?

@Regulus,

Ja, ik weet waarover het gaat, ik ben geen maar na slechts al een gedeelte te hebben gelezen over het ontladen, laden, refresh en analyze, break-in....als ik zie hoeveel tijd daar in op gaat dan koop ik beter nog 2 extra canon batterijen, stop deze in de lader en dan zal ik nog tijd besparen....

mvg,

Comment

Bij de oorspronkelijke vraag ging het over AA accu's om in een grip te gebruiken, en dan is het goedkoper om een paar compatibele LP-E8 accu's te kopen in plaats van een Maha-lader + een aantal setjes low-selfdischarge AA accu's.
                    Een compatibele LP-E8 is niet zo duur http://www.dealextreme.com/p/canon-l...-35588?item=25 .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij de oorspronkelijke vraag ging het over AA accu's om in een grip te gebruiken, en dan is het goedkoper om een paar compatibele LP-E8 accu's te kopen in plaats van een Maha-lader + een aantal setjes low-selfdischarge AA accu's.
                      Een compatibele LP-E8 is niet zo duur http://www.dealextreme.com/p/canon-l...-35588?item=25 .
                      .. of hoe andermaal een draad ontspoort als men zich enkel bezig houdt met de vraag van de TS ...

Comment

.. of hoe andermaal een draad ontspoort als men zich enkel bezig houdt met de vraag van de TS ...
                        Of hoe een draadje ontspoort geraakt door mensen die comentaar geven die al helemaal niks met het topic te maken heeft...

mvg,

Comment

Working...
                        X