Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB900 met ERR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB900 met ERR

Wat doe ik met een SB900 die na een val op het eerste gezicht nog werkte maar nu geregeld bij het opstarten en het zoomen een niet echt lekker geluid maakt.
    Eerder krakend dan zoemend.
    Af en toe komt er ERR op de display die verder nog perfect werkt.
    Na een tijdje lijkt het soms beter te gaan, tot dat hij weer op ERR komt.
    Een twijfelgeval die het herstellen waard is of gewoon de vuilbak in zwieren.
    Wellicht een 200€ kosten als het al gaat volgens studio73.
    Na een kleine windflarde op een zonnige lentedag met softbox en al omgeflikkerd.
    Tijdens een trouwshoot op locatie.
    Zwaar ****** was dat. De shoot uiteraard kunnen afwerken wegens meerdere flitsen ter beschikking dus geen probleem wat dat betreft.
    Wat doe ik herstellen of vernieuwen.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Re: SB900 met ERR

Hier lijkt dus duidelijk iets mis te zijn aan de spiegelzoom, herstelprijs zal waarschijnlijk wel een kostenplaatje hebben, maar weggooien lijkt mij dan ook wel wat overdreven.
    Als je er toch meerdere hebt, zou ik proberen deze in zijn grootste hoekstand te krijgen, door het uittsrekken van de difusor, als je hem in deze stand kan krijgen zal de spiegelhoek vermoedelijk blijven staan in deze stand, en kan je de flitser blijven gebruiken als groothoekflits of indirecte bounchflits , desnoods het difusorglaasje vastplakken, zodat deze steeds in dezelfde stand blijft staan.

Comment

Als u hem dan echt weg wil doen...ik houdt me aanbevolen
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Hier lijkt dus duidelijk iets mis te zijn aan de spiegelzoom, herstelprijs zal waarschijnlijk wel een kostenplaatje hebben, maar weggooien lijkt mij dan ook wel wat overdreven.
        Als je er toch meerdere hebt, zou ik proberen deze in zijn grootste hoekstand te krijgen, door het uittsrekken van de difusor, als je hem in deze stand kan krijgen zal de spiegelhoek vermoedelijk blijven staan in deze stand, en kan je de flitser blijven gebruiken als groothoekflits of indirecte bounchflits , desnoods het difusorglaasje vastplakken, zodat deze steeds in dezelfde stand blijft staan.
        Lijkt mij idd de beste (en goedkoopste ) oplossing, gewoon dan niet meer gebruiken in ttl, of een andere stand waar hij de zoom voor jou aanpast volgens de lens.

Comment

De oplossing van Geert lijkt mij ook nogal voor de hand liggen. On camera gewoon een andere pakken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Mmm 'k heb hem dan toch maar binnen gedaan
            Voor 200 € (laten we hopen dat het niet veel meer is) heb je geen nieuwe SB900 met garantie op de herstelling.
            'k zal het wel horen zeker wat het verdikt is.
            'k moet kunnen rekenen op 2 flitsers die zowel off als on camera flitsen, kwestie van backup te hebben.

Toch bedankt.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Working...
            X