Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke LSD-batterij en lader kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke LSD-batterij en lader kopen ?

Ik ben van plan om al mijn oude oplaadbare batterijen te vervangen door degelijke LSD batterijen.
    Nu zou ik graag 4x (4AA-setjes) van de Sanyo’s Eneloop batterijen willen bestellen en had begrepen dat de standaard Eneloop baterijen van 2000mAh de beste zijn vanwege de laagste zelfontlading en de Eneloop XX 2500mAh de mindere.

Of heb ik het hier mis

De batterijen zouden voornamelijk gebruikt worden voor de flitser, die ik sporadisch gebruik. Maar toch op de batterijen wil kunnen rekenen wanneer ik deze bv 14 dagen geleden heb opgeladen.

De goedkoopste webwinkels waar ik deze zou willen bestellen zijn kq-shop.de of nkon.nl.

Iemand die me nog een degelijke lader of webwinkel kan aanbevelen?
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

Re: Welke LSD-batterij en lader kopen ?

Dat is hier pas nog gevraagd:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Over de Maha lader is er ook een groot topic met heel veel informatie.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oké,

Als lader zou de Powerex MH-C9000 een prima keuze moeten zijn en voor de AA batterijen dus de Eneloop 2000mAh.

Zijn er nog andere laders voor deze AA batterijen aan te bevelen
      Sony A7 mkIII

Comment

Even had ik nog twijfels tussen de Maha Powerex MH-C9000 lader en de Voltcraft IPC-1L, maar de MH-C9000 lijkt me toch de betere en veiligere keuze te zijn

Omdat de MH-C9000 nogal wat groot uitvalt om in de fototas te steken voor op verplaatsing en vakantie, ben ik dus nog op zoek naar een compacte snel-lader om de Eneloop AA, HR-3UTGA te kunnen laden.

Iemand eventueel ervaring met de compactere snel-lader van Eneloop type MQR06
        Sony A7 mkIII

Comment

Het kan niet echt veel kwaad dat je tussendoor de accu's een aantal keren laadt met een wat minder goede lader, op voorwaarde dat die geen te hoge laadstroom heeft en dat die automatisch uitschakelt als de accu's hun maximale spanning hebben.

Die Sanyo lader voldoet aan die eisen, want de laadstroom is niet te hoog. Alleen als je er maar 1 accu insteekt is het niet zo goed, want dan is die op 75 minuten geladen. De accu zal daardoor vrij warm worden wat de levensduur verkort.
          Maar waarschijnlijk zal je de accu's per twee of per vier laden, en dan is er helemaal geen probleem.
          De lader werkt van 1-4 accu's, dat wil zeggen dat elke accu apart wordt gecontroleerd, en dat is prima.
          Laders waarin je 2 of 4 accu's kan laden zijn goedkoper, maar die kan je beter vermijden omdat die niet zo goed zijn voor de accu's.
          BD0338BE

Comment

Oké, bedankt voor de info

De batterijen zullen inderdaad met niet minder dan 2 stuks opgeladen worden.

Mijn oude batterijen worden vervangen door de volgende batterijen van Eneloop:
            • 8x setjes van 4x Eneloop AA, HR-3UTGA-2000 mAh = 32x AA batterijen.
            • 3x setjes van 4x Eneloop AAA,HR-4UTGA-800 mAh = 12x AAA batterijen.

Mijn oude laders worden vervangen door de volgende laders:
            • Thuislader: 1x Maha Powerex MH-C9000 lader, die ik als hoofdlader vooral thuis zal gebruiken vanwege de grootte en om uitgeputte batterijen terug nieuw leven in te blazen.
            • Reislader: 1x ………???????, die een vaste plaats moet krijgen in de fototas en vooral wordt meegenomen op verplaatsingen.

Bij deze laatste compacte lader ligt nu mijn (luxe) probleem, want stekkerladers zijn lastiger in te pakken en het buigen van de pinnetjes valt al wel eens voor.
            Voor mij zijn gewone reisladers niets meer dan een rechthoekig plat ding, plus een los snoer, zonder dat hier een adapter aan vast zit.
            Het voordeel van een los snoer is dat deze de vrije stopcontacten ook niet in de weg zit voor andere gebruikers.

Helaas heeft de MQR06 een afneembare euro-stekker die ik moet vastklikken, waarvan ik denk dat dit geen lang leven zal hebben bij het veelvuldig moeten verwijderen om dit compacter te maken.
            Hierbij hoop ik dat de al wat oudere MH-204W met een los snoer een goede vervanger kan zijn.

Iemand die me een goede en compacte reislader kan aanbevelen
            Sony A7 mkIII

Comment

Ik heb deze ook nog (samen met de Maha), en die werkt ook prima.
              Maar bij die lader zit de voeding in de stekker, en dat maakt het geheel weer net iets groter om mee te nemen.
              Er zit wel een 12V kabeltje bij, ik denk dat dat op reis soms ook wel van pas kan komen.

Memorex heeft ook nog andere compacte laders waarbij de voeding ingebouwd is.
              Er zit dan een universeel kabeltje bij dat voor heel wat andere voedingen kan gebruikt worden.

Maar je moet er wel op letten dat je op reis meestal geen 12 uur tijd hebt om de accu's meer geladen te krijgen.
              Een lader die de accu's op 2 uur kan laden is dan een betere keuze.
              BD0338BE

Comment

Morgen ga ik mijn bestelling plaatsen bij nkon.nl

Ik kies voor de volgende batterijen van Eneloop:
                • 8x setjes van 4x Eneloop AA, HR-3UTGA-2000 mAh = 32x AA batterijen.
                • 3x setjes van 4x Eneloop AAA,HR-4UTGA-800 mAh = 12x AAA batterijen.

Ik kies voor de volgende laders:
                Thuislader: 1x Maha Powerex MH-C9000 lader, die ik als hoofdlader vooral thuis zal gebruiken vanwege de grootte en om uitgeputte batterijen terug nieuw leven in te blazen.
                Reislader: 1x MH-204W met een los snoer, zodat die een vaste plaats krijgt in de fototas en vooral wordt meegenomen op verplaatsingen.

Allen hier nog bedankt voor de hulp

Bij welke webwinkel kan je die spullen van Memorex goedkoop aankopen
                Last edited by Moris; 25 juni 2012, 21:44.
                Sony A7 mkIII

Comment

Ik heb hier een Sony BCG-34HC batterijlader liggen en vroeg me af of deze zou kunnen gebruiken als compacte reislader voor de baterijen “Eneloop AA, HR-3UTGA-2000 mAh”.

De gegevens v/d Sony BCG-34HC zijn:
                  Input: 100-240Volt 50/60Hz 7W
                  Output: 1.4V 1050mA (AA)x2 525mA (AA)x4

Iemand die me kan zeggen of deze compacte lader geschikt is
                  Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                    Ik heb hier een Sony BCG-34HC batterijlader liggen en vroeg me af of deze zou kunnen gebruiken als compacte reislader voor de baterijen “Eneloop AA, HR-3UTGA-2000 mAh”.

Iemand die me kan zeggen of deze compacte lader geschikt is
                    Dit is de gebruiksaanwijzing http://esupport.sony.com/docs/BCG34HS.pdf .
                    Voor zover ik daaruit kan opmaken blijft de lader altijd 9 uur ingeschakeld, dan pas gaat het ledje uit.
                    Dan vermoed ik dat die gewoon blijft laden, ook al zijn de accu's helemaal vol.
                    In principe is dat niet zo heel erg, als de laadstroom maar niet zo hoog blijft dat de accu's daardoor te warm worden.
                    Maar als je de accu's altijd op die manier laadt dan zullen ze wel sneller versleten zijn (minder laadbeurten voor ze capaciteit beginnen te verliezen).

Ik zie een ander praktisch probleem als je op reis gaat. Deze lader heeft 9 uur nodig om 2 accu's te laden, als je een apparaat hebt waar 4 accu's in moeten (of als er 2 in passen en je hebt 2 setjes per dag nodig) dan kan je 18 uur wachten voor de accu's terug geladen zijn.
                    De indicatie dat de accu's geladen zijn is onbetrouwbaar, want het is een timergestuurde lader. Als je accu's wil bijladen, dan houdt de lader geen rekening met de resterende capaciteit (die blijft gewoon 9 uur laden, ook al zijn de accu's eerder geladen).
                    Daarom staat er ook in de gebruiksaanwijzing dat de accu's leeg moeten zijn voor je ze in de lader steekt.

De lader op zich is dus af te raden, maar als je de accu's er een paar keer mee laadt terwijl je op reis bent, dan zal dat niet zo'n groot probleem zijn.
                    BD0338BE

Comment

Oké, bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Misschien is de Ansmann Photo Cam III wel een betere reis-lader die ik hier ook nog heb liggen
                      Sony A7 mkIII

Comment

Heb van deze verkoper al 16 Eneloops gekocht en de Maha C9000, zeer tevreden van verkoper en product.
                        Als ik me niet vergis zat/zit hij ook op Belgium Digital.
                        http://samenkopen.net/action/832142

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                          Oké, bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Misschien is de Ansmann Photo Cam III wel een betere reis-lader die ik hier ook nog heb liggen
                          Dat is ook weer een 2/4 lader, dat wil zeggen dat de accu's per twee in serie worden geladen.
                          Zolang de accu's helemaal dezelfde capaciteit hebben is er geen probleem, maar eigenlijk is een lader die elke accu apart controleert een veel betere oplossing om de accu's zo lang mogelijk heel te houden.

Zoek een lader die 1 tot 4 accu's kan laden, en die per accu een of andere manier heeft om aan te geven of die accu geladen is (voor elke accu een ledje dat van kleur verandert als die ene accu geladen is).
                          BD0338BE

Comment

Working...
                          X