Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bizar probleem met CF kaarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bizar probleem met CF kaarten

Als ik op verplaatsing ben,gebruik ik een kaartlezer om de bestanden over te brengen naar een laptop.Meerdere jaren zo gedaan, nooit problemen mee gehad.Enkele weken geleden stelde ik vast dat mijn kaartlezer alleen mijn SD kaartje kon lezen, de CF kaart was onzichtbaar.Thuisgekomen bleek de geďntegreerde kaartlezer van mijn desktop de kaart wel te lezen( merk Logon ).Dus ik dacht:mijn kaartlezer is stuk gegaan.Voor het geld dat zo'n ding maar kost,besloot ik een nieuwe te kopen, merk Conceptronic.
    Tot mijn stomme verbazing leest ook deze kaartlezer mijn CF kaarten niet
    Ik heb de kaartjes ondertussen al op alle mogelijke manieren geformatteerd, maar dat helpt niet: mijn computerkaartlezer blijft ze herkennen, geen van mijn twee kaartlezers ziet ze, hoewel een klein blauw lichtje dat aanfloept als je de kaart erin steekt, zou doen vermoeden van wel.
    Zo'n geformatteerde kaart blijft mijn PC herkennen als D800E als ik erop klik, en de enige stomme verklaring die ik zou kunnen bedenken is dan dat het daar iets mee te maken heeft: nooit enige problemen gehad met deze kaarten en de Hama kaartlezer die ik ermee combineerde, noch met mijn D200, noch met mijn D300.
    Iemand?

Walter
    D850

Re: Bizar probleem met CF kaarten

Ik heb het gehad met een CF kaart van een bepaald merk, mijn camera gaf wel van tevoren een error 99 aan en vervolgens konden de bestanden niet worden gelezen. Hij herkende het gewoon niet. Bij een andere merk geen problemen mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
      Ik heb het gehad met een CF kaart van een bepaald merk, mijn camera gaf wel van tevoren een error 99 aan en vervolgens konden de bestanden niet worden gelezen. Hij herkende het gewoon niet. Bij een andere merk geen problemen mee.
      Mijn CF kaarten zijn allemaal van verschillend merk en type en geven niet het minste probleem in de camera, er moet een andere verklaring zijn.

Walter
      D850

Comment

Ben heel benieuwd dan..

Comment

Heb je die externe kaartlezer al eens aangesloten op je desktop om te zien of het daar wel lukt?
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Heb je die externe kaartlezer al eens aangesloten op je desktop om te zien of het daar wel lukt?
            Ja natuurlijk, allebei, de nieuwe en de oude: ze geven de CF kaart niet aan.

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ja natuurlijk, allebei, de nieuwe en de oude: ze geven de CF kaart niet aan.

Walter
              Uit de informatie die hier staat, begrijp ik dat je die kaart voordien al met succes hebt gebruikt in combinatie met je andere fototoestellen en je externe kaartlezer. De enige oorzaak die ik dan kan aanhalen zou te maken kunnen hebben met de volgende informatie die ik op Internet heb gevonden:

Another issue with the D800 is CF card compatibility. Apparently, the Nikon D800 is not compatible with a lot of older CF cards. Many people who are using CF cards that work on their older camera bodies are reporting this problem, thinking it is a camera problem. Technically, this is not a major issue because CF card compatibility is written in the D800′s manual, but it is something that should have at least been mentioned when the camera was announced.

Misschien dat als je die kaart dus eens hebt geformatteerd in de D800, dat die een afwijkende file systeem hanteert die niet wordt ondersteund door die externe kaartlezers maar wel door je interne kaartlezer. Of een combinatie van niet helemaal compatibel te zijn met je camera waardoor er iets misgaat.

Moest het echter om een nieuw kaart gaan, dan kan het dus ook gewoon liggen aan een compatibiliteit probleem tussen deze nieuwe kaart en de externe kaartlezers. Ik heb hier ook een SD-kaart die door mijn externe kaartlezer niet wordt herkend, maar de interne van mijn PC heeft daar geen enkel probleem mee.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Mijn CF kaarten zijn allemaal van verschillend merk en type en geven niet het minste probleem in de camera, er moet een andere verklaring zijn.

Walter
                klik rechts op my computer, kies dan voor Manage, ga dan naar Disk Management en kijk of de CF kaart daar aangemeld is. De kans bestaat dat deze kaart dezelfde drive letter wil gebruiken als een reeds bestaande drive. Het volstaat dan de drive letter te veranderen naar een ongebruikte drive letter.
                Beetje verduidelijking: op je computer heb je de C: schijf (harde schijf van je computer) en de D: schijf (heel dikwijls een tweede partitie of de DVD lezer). Sommige gebruikers hebben nog wel een aantal schijven gedefinieerd, bijvoorbeeld een F: schijf (heel dikwijls een USB stick). Als de CF kaart nu ook F: disk wil zijn is er een conflict en is de CF kaart niet zichtbaar. Je moet de CF kaart dan een andere letter toekennen.

hopelijk ben je er wat mee.

Groeten,
                GinnFizz.
                Not all who wander are lost ...
                EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Uit de informatie die hier staat, begrijp ik dat je die kaart voordien al met succes hebt gebruikt in combinatie met je andere fototoestellen en je externe kaartlezer. De enige oorzaak die ik dan kan aanhalen zou te maken kunnen hebben met de volgende informatie die ik op Internet heb gevonden:

Another issue with the D800 is CF card compatibility. Apparently, the Nikon D800 is not compatible with a lot of older CF cards. Many people who are using CF cards that work on their older camera bodies are reporting this problem, thinking it is a camera problem. Technically, this is not a major issue because CF card compatibility is written in the D800′s manual, but it is something that should have at least been mentioned when the camera was announced.

Misschien dat als je die kaart dus eens hebt geformatteerd in de D800, dat die een afwijkende file systeem hanteert die niet wordt ondersteund door die externe kaartlezers maar wel door je interne kaartlezer. Of een combinatie van niet helemaal compatibel te zijn met je camera waardoor er iets misgaat.

Moest het echter om een nieuw kaart gaan, dan kan het dus ook gewoon liggen aan een compatibiliteit probleem tussen deze nieuwe kaart en de externe kaartlezers. Ik heb hier ook een SD-kaart die door mijn externe kaartlezer niet wordt herkend, maar de interne van mijn PC heeft daar geen enkel probleem mee.
                  Dat is het denk ik, wie had dat ooit kunnen denken, gewoon een nieuw type camera en die kaartlezer kan niet mee. Koop ik verdorie een nieuwe en ook die doet het niet.Een vriend van mij heeft een dure externe kaartlezer gekocht van meer dan 20€ en daar gaat het ook mee.

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
                  klik rechts op my computer, kies dan voor Manage, ga dan naar Disk Management en kijk of de CF kaart daar aangemeld is. De kans bestaat dat deze kaart dezelfde drive letter wil gebruiken als een reeds bestaande drive. Het volstaat dan de drive letter te veranderen naar een ongebruikte drive letter.
                  Beetje verduidelijking: op je computer heb je de C: schijf (harde schijf van je computer) en de D: schijf (heel dikwijls een tweede partitie of de DVD lezer). Sommige gebruikers hebben nog wel een aantal schijven gedefinieerd, bijvoorbeeld een F: schijf (heel dikwijls een USB stick). Als de CF kaart nu ook F: disk wil zijn is er een conflict en is de CF kaart niet zichtbaar. Je moet de CF kaart dan een andere letter toekennen.

hopelijk ben je er wat mee.

Groeten,
                  GinnFizz.
                  Bedankt voor je advies, maar dat kan het niet zijn.Zowel op mijn zoon zijn laptop als op mijn kleine laptopje als op mijn desktop , allen met een verschillende schijvenconfiguratie, lezen de externe kaartlezers mijn CF kaarten niet.

Walter
                  D850

Comment

Dat is het denk ik, wie had dat ooit kunnen denken, gewoon een nieuw type camera en die kaartlezer kan niet mee. Koop ik verdorie een nieuwe en ook die doet het niet.Een vriend van mij heeft een dure externe kaartlezer gekocht van meer dan 20€ en daar gaat het ook mee.

Bedankt voor je advies, maar dat kan het niet zijn.Zowel op mijn zoon zijn laptop als op mijn kleine laptopje als op mijn desktop , allen met een verschillende schijvenconfiguratie, lezen de externe kaartlezers mijn CF kaarten niet.

Walter
                    Allright ... nieuwe camera, nieuwe (dure) kaartlezer. Klinkt bekend. Zo zit tegenwoordig alles in mekaar. Hup Walter ... 20€ uitgeven of je kan niet verder.
                    Modern Times.

Grtz,
                    GinnFizz.
                    Not all who wander are lost ...
                    EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

toch vreemd eigenlijk, ik dacht dat de computer de formatering uit leest en niet de kaartlezer.
                      Zit daar dan toch electronica in, ik dacht dat dat gewoon een extensie was op usb bus om aan de contacten te komen.
                      Fout gedacht dus.

Ruud
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
                        Allright ... nieuwe camera, nieuwe (dure) kaartlezer. Klinkt bekend. Zo zit tegenwoordig alles in mekaar. Hup Walter ... 20€ uitgeven of je kan niet verder.
                        Modern Times.

Grtz,
                        GinnFizz.
                        Ja pff..zo kost een nieuwe camera toch ( nog ) meer dan je gedacht had.

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        toch vreemd eigenlijk, ik dacht dat de computer de formatering uit leest en niet de kaartlezer.
                        Zit daar dan toch electronica in, ik dacht dat dat gewoon een extensie was op usb bus om aan de contacten te komen.
                        Fout gedacht dus.

Ruud
                        Ja zoiets dacht ik met mijn simpel verstand dat niet veel kent van computers dus ook, fout gedacht inderdaad.

Walter
                        D850

Comment

Working...
                        X