Als ik op verplaatsing ben,gebruik ik een kaartlezer om de bestanden over te brengen naar een laptop.Meerdere jaren zo gedaan, nooit problemen mee gehad.Enkele weken geleden stelde ik vast dat mijn kaartlezer alleen mijn SD kaartje kon lezen, de CF kaart was onzichtbaar.Thuisgekomen bleek de geďntegreerde kaartlezer van mijn desktop de kaart wel te lezen( merk Logon ).Dus ik dacht:mijn kaartlezer is stuk gegaan.Voor het geld dat zo'n ding maar kost,besloot ik een nieuwe te kopen, merk Conceptronic.
Tot mijn stomme verbazing leest ook deze kaartlezer mijn CF kaarten niet
Ik heb de kaartjes ondertussen al op alle mogelijke manieren geformatteerd, maar dat helpt niet: mijn computerkaartlezer blijft ze herkennen, geen van mijn twee kaartlezers ziet ze, hoewel een klein blauw lichtje dat aanfloept als je de kaart erin steekt, zou doen vermoeden van wel.
Zo'n geformatteerde kaart blijft mijn PC herkennen als D800E als ik erop klik, en de enige stomme verklaring die ik zou kunnen bedenken is dan dat het daar iets mee te maken heeft: nooit enige problemen gehad met deze kaarten en de Hama kaartlezer die ik ermee combineerde, noch met mijn D200, noch met mijn D300.
Iemand?
Walter
Tot mijn stomme verbazing leest ook deze kaartlezer mijn CF kaarten niet

Ik heb de kaartjes ondertussen al op alle mogelijke manieren geformatteerd, maar dat helpt niet: mijn computerkaartlezer blijft ze herkennen, geen van mijn twee kaartlezers ziet ze, hoewel een klein blauw lichtje dat aanfloept als je de kaart erin steekt, zou doen vermoeden van wel.
Zo'n geformatteerde kaart blijft mijn PC herkennen als D800E als ik erop klik, en de enige stomme verklaring die ik zou kunnen bedenken is dan dat het daar iets mee te maken heeft: nooit enige problemen gehad met deze kaarten en de Hama kaartlezer die ik ermee combineerde, noch met mijn D200, noch met mijn D300.
Iemand?
Walter
Comment