Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580EXII Werkt niet meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 580EXII Werkt niet meer

Goede dag

Sinds vandaag heb ik een probleem met de flits 580EXII
    Ze staat op mijn eos 600D
    Het fototoestel staat op A+
    Het display van flits zichtbaar in werking
    ETTL ZOOM - - mm
    onderaan een volle zwarte lijn met daaronder waarden
    0,5 tot 18 mm
    Mijn eos werk wel normaal.

Wat kan er aan de hand zijn

groetjes
    Anne-Lies.
    ------------
    Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

Re: 580EXII Werkt niet meer

er kan heel veel aan de hand zijn maar het meest voorkomende is dat er in de camera instellingen iets verzet is. Duik dus even in je menu's en probeer daar eens of de flits niet is uitgeschakeld.
    Probeer eens of je een proefflits kan afvuren door op het knopje van de flits zelf te drukken. Probeer of de ingebouwde flits van je camera wel werkt zoadt je dat ok weer kan uitsluiten. Dan kan je nog proberen een flits van iemand anders te gebruiken of uw flits op een ander toestel te plaatsen zodat je kan bepalen of het aan de flits of aan het toestel ligt.
    Als je van het antwerpse bent kan je me een mailtje sturen en neem ik deze avond even contact om eventueel eens te testen of we de oorzaak kunnen vinden.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Hallo

Heel lief voorstel maar het is ongeveer wel in orde denk ik
      Toen ik de flits ging kopen stelde de verkoper mij accus GP 2700 NIMH voor
      het was leuk werken met de flits.
      Toen ik reserve accus ging kopen in dezelfde zaak kreeg ik andere accutjes mee

Pansasonic hhr3mve evolota 2050 die ik zaterdag voor eerst in de flits gaan gebruken ben.
      zij waren geladen. maar na een goede 240 fotos wou ze niet meer.

ik heb dan mijn GP tjes herladen en dan werkte de flits weer.
      is het mogelijk dat de panasonic accus zwakker zijn.

Groetkes

Lies.
      Anne-Lies.
      ------------
      Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

Comment

ik denk het wel. De GP's zijn 2700 en de ander 2050 dat is een verschil van een dikke 20%.
        Altijd geladen reserve baterijtjes me kan dus helpen
        Wat er ook kan gebeuren is dat, na te dikwijls flitsen op korte tijd, je flits te warm is geworden en je dus even moet wachten tot ze voldoende gekoeld is
        Last edited by Lazy Charles; 11 juni 2012, 09:27. Reden: aanvulling
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik vraag me af of het een batterijprobleem is.
          Alleszins, heb zelf ook de 580 EXII (op een 7D, mijn vrouw op een 50D).
          Lees zeker deze grote topic ivm lader+oplaadbare batterijen.
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Als de batterijen toch het probleem zouden zijn, raad ik je een merk als Eneloop aan!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            ik denk het wel. De GP's zijn 2700 en de ander 2050 dat is een verschil van een dikke 20%.
            Altijd geladen reserve baterijtjes me kan dus helpen
            Wat er ook kan gebeuren is dat, na te dikwijls flitsen op korte tijd, je flits te warm is geworden en je dus even moet wachten tot ze voldoende gekoeld is
            240 flitsen zoals ze trouwens aanhaalt, is ook niet slecht he

en het verschil in Mah maakt niet veel uit, afhankelijk van het type batterij.
            Die GP 2700 zijn voor mij rampzalige batterijen. Ik gebruik veel liever de Recycko's van GP of de Eneloops van Sanyo, en die zijn max 2100 Mah ook zenne. Deze laatste zijn LSD batterijen en die gaan 'langer' mee dan die GP 2700's
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
            X