Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draagriem

Hey
    Ik ben van plan een nieuwe draagriem te kopen, heb nu de gewone van Canon.
    Ik dacht aan een Black Rapid rs7 omdat deze zeer populair zijn, niet in de nek zitten.
    Nu heb ik een vraag die ik ergens anders nog niet heb gezien.
    Je kan die draagriem vanachter makkelijk losklikken? Er is zo'n inklik systeem van de riem.
    Ik doe voornamelijk concerten en heb schrik dat mensen uit het publiek dit makkelijk kunnen losmaken waardoor de camera valt.

Ben ik hierin helemaal fout of zijn daar oplossingen voor?

Groeten

Re: Draagriem

opteren voor een ander model als je hier schrik voor hebt he

ik heb de RS-5 gekocht en ben hier tevreden van, toch qua draagcomfort. de extra vakken zijn wel te klein voor mijn gsm en batterijen in te steken (toestel & flits)
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik gebruik de sunsniper...de betere versie heeft er een metalen draad doorlopen. Hoef je zelfs niet bang te zijn dat ze hem doorknippen
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Wat is een alternatief?
        Of is deze Black strap niet zo makkelijk los te krijgen? Mogelijkheden om hem vast te maken zodat niemand hem los kan klikken?

Comment

Bij de BR wordt de msketon vergrendeld met een schroefdraadbusje. Maar wees niet bang als er een echte zakkenroller staat is er niks tegen bestand ook geen sunsniper en je merkt niks.

Ik zou ander concerten kiezen, waar ik naar toe ga, laat ik de camera liggen en nog nooit wat gestolen en zelfs een verloren oogstukje heb ik gewoon teruggekregen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik weet dat de camera met een schroefknop wordt bevestigd.
            Maar de riem zelf kun je toch ook losklikken dacht ik

op de linkse foto zie je vanboven een klik systeem, of lijkt dit alleen maar zo.
            Dat kan je toch makkelijk losklikken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
              Hey
              Ik ben van plan een nieuwe draagriem te kopen, heb nu de gewone van Canon.
              Ik dacht aan een Black Rapid rs7 omdat deze zeer populair zijn, niet in de nek zitten.
              Nu heb ik een vraag die ik ergens anders nog niet heb gezien.
              Je kan die draagriem vanachter makkelijk losklikken? Er is zo'n inklik systeem van de riem.
              Ik doe voornamelijk concerten en heb schrik dat mensen uit het publiek dit makkelijk kunnen losmaken waardoor de camera valt.

Ben ik hierin helemaal fout of zijn daar oplossingen voor?

Groeten
              Als je een tie-wrap door de sluiting doet is het probleem opgelost denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik zou ander concerten kiezen (...)
                Tja, dat is inderdaad ook een oplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
                  Ik weet dat de camera met een schroefknop wordt bevestigd.
                  Maar de riem zelf kun je toch ook losklikken dacht ik

op de linkse foto zie je vanboven een klik systeem, of lijkt dit alleen maar zo.
                  Dat kan je toch makkelijk losklikken?

Dit lijkt maarzo, wat je ziet is een schuifregelaar om je strap korter of langer te maken, de strap is één geheel. Ik heb de mijne onlangs verkocht voor de Black Rapid double strap, zoals je wel begrijpt voor 2 body's en je kan ze van elkaar losmaken als je maar met eentje werkt, mijn vorige was de Black rapid R5 zeer handig, zeker weten en ik zou niks anders meer willen

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Merci allemaal !!
                    Ik ga er dus eentje halen na mijn examens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Bij de BR wordt de msketon vergrendeld met een schroefdraadbusje. Maar wees niet bang als er een echte zakkenroller staat is er niks tegen bestand ook geen sunsniper en je merkt niks.

Ik zou ander concerten kiezen, waar ik naar toe ga, laat ik de camera liggen en nog nooit wat gestolen en zelfs een verloren oogstukje heb ik gewoon teruggekregen.
                      Dat klopt...maar je kan het ze allicht moeilijk maken. Het feit dat ze mijn auto toch wel kunnen kraken wil niet zeggen dat ik de deuren maar open moet laten staan met het sleutel in het contact.

Overigens heb ik gewoon de versie zonder staaldraad. Draagt wat fijner, en niet erg bang dat iemand mijn camera gaat stelen. Zo wel, doet een goede verzekering meer als een stukje ijzerdraad
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                      X