Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke softbox

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke softbox

Hč,

Ik zou mijn eerste softbox willen kopen, die kan dienen voor binnen en buiten.
    Ben ih bezit van een Nikon SB700.
    Ken er vrij weinig van. En op Flickr kom ik het meeste Lastolite Ezybox en Westscott Apollo tegen.

Nog alternatieven + eventueel voor en nadelen.
    En wat heb ik dan nog allemaal nodig?

Alvast bedankt c
    Gr

Re: Welke softbox

phottix is ook nog een mogelijkheid

met de lastolite heb ik geen ervaring

ik heb hier een phottix easy up 70*70 (met grid) en de westscott strip light apollo

westscott is in het voordeel met de voorkant omdat er meer ruimte / box is om je licht eventueel te sturen / richten, de grid bij phottix kan ook in bepaalde situaties meegenomen zijn. Nu zou westscott deze ook hebben / gaan uitbrengen voor hun apollo reeks.

je moet zelf vooral gaan bepalen wat je budget is want de phottix (inclusief grid) die ik heb, is de helft goedkoper dan de westscott apollo strip & wesctscott 28 inch (70*70).
    de westscott's kosten rond de 150 euro in belgie, westscott heeft ook nog wel een 50 inch aan ongeveer 300 euro
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb westcott strip, de apollo 70 cm recessed en de apollo orb round octabox 109 cm.

De reden om dit systeem aan te kopen was om de opbergmogelijkheden. Ik heb geen plaats voor een permanente studio te plaatsen.

Met de phottix heb ik geen ervaring maar ik denk dat deze al evengoed zullen zijn. Het is inderdaad een beetje uw budget die daarin een rol zal spelen.

Ook opletten op de grootte van de softboxen de westcott octabox is 109cm en phottix 80 cm.

Ik ben van allemaal tevreden maar mocht ik er maar één mogen houden dan zou het de apollo octabox zijn. Een zalig ding

Nu de nadelen. Ze zijn echt niet sterk maar voor binnen is dat geen probleem. Voor buiten heb je zeker een voice activated lichtstand nodig. Een buitenshoot zou anders wel eens een dure zaak kunnen worden.

Ik werk met pocketwizard tt1 en tt5 met ac3. Ik hoef dus niet telkens de hele softbox te openen om deze in te stellen. Ik kan dus manueel en ettl vanop mijn camera regelen. Ik kan mij goed voorstellen als je dit of soortgelijk systeem niet hebt het heel frustrerend moet zijn om alles in te stellen.
      Groetjes Steco

Comment

is al veel over gezegd... zoek functie op Apollo levert bijvoorbeeld dit op: click
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

En waar kan je tegenwoordig nog een Ezybox vinden ? Blijkt "overal" uitverkocht te zijn. Als er iemand weet waar je de 60 of 75 cm versie vindt, deze jongen is geďnteresseerd. En neen, ik bestel niet in China of de US of A. Liefst nog in een winkel waar ik het kan afhalen.
          Kleine annecdote ... Bij Konijnenberg Turnhout liep er een assertieve Nederlander (noteer dat de lijn tussen aggresief en assertief dus is, flinterdun ...) die me met alle macht een Micnova probeerde aan te smeren. Reden : 't is hetzelfde, komt uit zelfde fabriek, je ziet het verschil niet in resultaat ... De 60 cm Lasto bleek dus niet in stock te zijn. Toen ik de 75 cm versie wou lachte hij me uit omdat ik 'maar' een SB800 heb. Je moest minstens een SB910 hebben hiervoor. Toen ik hem vertelde dat volgens mij de SB800 krachtiger was rolde hij met zijn ogen en wist me te vertellen dat ik beter de datasheets moest leren te interpreteren. Dat was het moment dat ik me omdraaide en naar huis ben gegaan Enne, de 75 cm was ook niet in stock ...
          Oh ja, dit verhaal slaat niet op al het personeel. Bovenstaande man is de uitzondering want alle andere keren ben ik er perfect geholpen.
          Dus : als je een winkel weet waar ze de Ezybox spullen verkopen. laat het maar weten.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            En waar kan je tegenwoordig nog een Ezybox vinden ? Blijkt "overal" uitverkocht te zijn. Als er iemand weet waar je de 60 of 75 cm versie vindt, deze jongen is geďnteresseerd. En neen, ik bestel niet in China of de US of A. Liefst nog in een winkel waar ik het kan afhalen.
            Kleine annecdote ... Bij Konijnenberg Turnhout liep er een assertieve Nederlander (noteer dat de lijn tussen aggresief en assertief dus is, flinterdun ...) die me met alle macht een Micnova probeerde aan te smeren. Reden : 't is hetzelfde, komt uit zelfde fabriek, je ziet het verschil niet in resultaat ... De 60 cm Lasto bleek dus niet in stock te zijn. Toen ik de 75 cm versie wou lachte hij me uit omdat ik 'maar' een SB800 heb. Je moest minstens een SB910 hebben hiervoor. Toen ik hem vertelde dat volgens mij de SB800 krachtiger was rolde hij met zijn ogen en wist me te vertellen dat ik beter de datasheets moest leren te interpreteren. Dat was het moment dat ik me omdraaide en naar huis ben gegaan Enne, de 75 cm was ook niet in stock ...
            Oh ja, dit verhaal slaat niet op al het personeel. Bovenstaande man is de uitzondering want alle andere keren ben ik er perfect geholpen.
            Dus : als je een winkel weet waar ze de Ezybox spullen verkopen. laat het maar weten.

Tjerri
            Man man man, van zo'n verkopers zou ik het ook krijgen. Lang leve de internetwinkels in dat opzicht : nooit last van opdringerige verkopers.
            Ik heb me deze week nog zo eentje aangeschaft : http://www.benl.ebay.be/itm/19068329...84.m1497.l2649
            Ik ben dus in blijde verwachting.
            Last edited by Tollerke; 8 juni 2012, 17:03.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Ik heb nog een lastolite ezybox liggen die de deur uit mag, eventueel met statief. PM!
              facesofecuador.com

Comment

Working...
              X