Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop compact reisstatief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkoop compact reisstatief?

Hoi

Yep, nóg een reisstatief-topic, sorry daarvoor. Ik vond geen antwoord in de voorgaande.

Ik zoek:
    • Low Budget
    • Compact
    • Lichtgewicht
    • Stevig genoeg voor 3,5 à 4 kg max.
    • Eenvoudige kop, maar liefst horizontale beweging afzonderlijk te vergrendelen (panorama's)

Ik weet wat een goede combinatie zou zijn, maar ik heb geen 800euro op overschot.
    Ik heb ook een goed statief, maar niet licht, compact,.. enfin, geen reisstatief dus.

Kan ik voor enkele honderdjes een reisstatief vinden dat hieraan voldoet?

Thanks!
    Niet geschoten is altijd mis!

Re: Goedkoop compact reisstatief?

Licht - stevig - goedkoop in dezelfde zin gebruiken voor een statief ?
    Welke combinatie komt er op te staan ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg
      Licht - stevig - goedkoop in dezelfde zin gebruiken voor een statief ?-7
      Welke combinatie komt er op te staan ?
      I know, Gitzo-kwaliteit voor 200 euro verwacht ik ook niet hoor ;-) en hoe graag ik ook zou willen, heb niet veel meer over voor een tweede statief

De vraag is dus eigenlijk: wat is de beste koop voor pakweg 250euro?

Wat erop komt is een D300s met wisselende objectieven (zwaarste zal sigma 24-70 zijn...)
      Last edited by Zoomb; 24 mei 2012, 18:48.

Comment

Wat dacht je van zo een statief :http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...ief-zwart.html
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
          Bedankt voor je antwoord!

Heb ik ook al overwogen, maar mijn eerste keuze zou toch gaan naar een statief dat ietsje meer hoogte haalt. Er is niet altijd een muurtje ofzo beschikbaar om het ding op te zetten...

DEZE had ik bvb al es tegengekomen. Maar of dat wat is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht

Heb ik ook al overwogen, maar mijn eerste keuze zou toch gaan naar een statief dat ietsje meer hoogte haalt. Er is niet altijd een muurtje ofzo beschikbaar om het ding op te zetten...

als ik naar die specificaties kijk van maten en gewichten is mijn Gitzo hetzelfde
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Niet echt.
              Kijk hier eens: http://www.benro.nl/prdgrp.php?id=1....is%20Statieven voor een statief, zet er dan een Sirui K10x of Sirui K20x en je hebt een zeer degelijke combinatie.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Niet echt.
                Kijk hier eens: http://www.benro.nl/prdgrp.php?id=1....is%20Statieven voor een statief, zet er dan een Sirui K10x of Sirui K20x en je hebt een zeer degelijke combinatie.
                Zeker interessant.
                Zou er een groot verschil zijn tussen de statieven van Benro en van Sirui?

Comment

Zeker interessant.
                  Zou er een groot verschil zijn tussen de statieven van Benro en van Sirui?
                  Het verschil is niet gigantisch, maar Sirui is ietsje beter. Het hangt natuurlijk ook wel erg vanaf welk statief je met welk statief vergelijkt
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

je zou ook eens kunnen kijken bij het merk Redged, deze hebben reisstatieven van carbon, kosten ongeveer 199,-, kopje erbij en denk dat je voor 250 wel kunt slagen. Voordeel van deze statieven is dat de poten 180 graden om de kop kunnen buigen waardoor je een erg compact pakketje krijgt, scheelt toch een dikke 15 cm met een ""normaal"" statief.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Niet echt.
                      Het verschil is niet gigantisch, maar Sirui is ietsje beter. Het hangt natuurlijk ook wel erg vanaf welk statief je met welk statief vergelijkt
                      Waarom zou ik dan een statief met balhoofd kopen bij Benro, om dan dat balhoofd weg te doen en één te kopen bij Sirui? (Statieven Benro zonder balhoofd vind je niet).

Als ik mijn budget een beetje uitbreid heb ik de keuze tussen:
                      - Sirui Traveller T-2205 met K-20x balhoofd
                      - Benro C0680TB00 Carbon + B00 balhoofd

Sets zijn qua specs gelijk(w)aardig. Qua prijs is de Sirui ietsje duurder...

Enfin, 't is allemaal Chinees voor mij (pun intended! )

Comment

Waarom zou ik dan een statief met balhoofd kopen bij Benro, om dan dat balhoofd weg te doen en één te kopen bij Sirui? (Statieven Benro zonder balhoofd vind je niet).

Als ik mijn budget een beetje uitbreid heb ik de keuze tussen:
                        - Sirui Traveller T-2205 met K-20x balhoofd
                        - Benro C0680TB00 Carbon + B00 balhoofd

Sets zijn qua specs gelijk(w)aardig. Qua prijs is de Sirui ietsje duurder...

Enfin, 't is allemaal Chinees voor mij (pun intended! )
                        Sorry, ik was vergeten dat je met balhoofd erbij moest kopen bij Benro's travel series van statieven.
                        Ik zou gaat voor de Sirui T-2204 met K20x balhoofd. 4 secties is net dat beetje stabieler dan 5 secties.

Comment

heb ook goede ervaringen met Sirui.
                          zeer degelijk materiaal, voor een aanvaardbare prijs
                          heb mijn statief en balhoofd bij amazon gekocht, want Sirui is in België niet verkrijgbaar, wel in Nederland, maar daar wel duurder...

Comment

Ik heb sinds vandaag deze:http://www.statiefshop.be/product/84...mpact-pro.html

Goedkoop, maar toch nog deftig!
                            Beenwarmers, camera dat toch 1m80 hoog kan, statief kan vrij laag tegen de grond, niet al te zwaar, met tas.
                            Ik begrijp wel dat het niet zo goed is als de statieven van 200€+, maar zo voor zo een prijs is het een zeer goed statief!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door burrid Bekijk bericht
                              Ik heb sinds vandaag deze:http://www.statiefshop.be/product/84...mpact-pro.html

Goedkoop, maar toch nog deftig!
                              Beenwarmers, camera dat toch 1m80 hoog kan, statief kan vrij laag tegen de grond, niet al te zwaar, met tas.
                              Ik begrijp wel dat het niet zo goed is als de statieven van 200€+, maar zo voor zo een prijs is het een zeer goed statief!
                              Voor die prijs is het idd best wel goed. Veel plezier ermee

Comment

Working...
                              X