Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop compact reisstatief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goedkoop compact reisstatief?

Update:
    Ik ben uiteindelijk voor de Sirui Traveller T-2205 met K-20x balhoofd gegaan.
    Vorige week besteld bij www.fotoshopaalten.nl en vandaag ontvangen.(vond ik al vrij spannend; een statief kopen op basis van reviews i.p.v. zelf te testen, gelukkig omruilgarantie hé )
    Zat ten eerste érg goed verpakt. Zowel de verzending van fotoshopaalten als de originele verpakking van Sirui zijn dik ok.

Uitgepakt: Balhoofd aan de kant gelegd - éérst statief!
    Beensluitingen gaan heel vlot open en dicht, kwartslag is voldoende en eens dicht zijn ze muurvast.
    Helemaal open (5 secties(!), had ik wat schrik voor). Trillingen zijn echter érg goed opgevangen. Als ik tegen de poten tik (met redelijke kracht) voel ik met m'n hand aan de statiefkop geen trillingen doorkomen. Met m'n voorhoofd wel, maar slechts matig. (wanneer ik dit in de winkel doe krijg ik natuurlijk steeds érg vreemde blikken Dan zeg ik dat ik ook een balhoofd heb.)
    Met k20x erop is het dichtgeklapt nét 40cm. en weegt het samen zo'n 1600g.
    Uitgeklapt is het een goeie werkhoogte. Ik ben 1.80m en moet geen grote moeite doen.
    (wel nog even kijken wat het beste is: middenkolom ingeschoven houden of onderste pootsegmenten niet gebruiken. één van beide heb ik echter wél nodig om het geheel hoog genoeg te houden.)

Alles zit in een stevige tas, en er zit ook nog een korte middenkolom bij voor bvb. macrofotografie.

Testfoto's zullen voor tijdens de reis zijn, maar ik heb er een goed oog in!

Bedankt voor jullie reacties
    Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Working...
    X